  • 21. Data: 2010-02-05 16:03:38
    Temat: Re: Meble kuchenne - rozterki
    Od: "Łukasz C." <a...@r...to>

    Fri, 5 Feb 2010 06:22:03 -0800 (PST), Kudlaty napisał(a):

    > bo laminat jest grubszy a co zatym idzie trwalszy. Niektore laminaty
    > sa jak papier. Trzeba uwazac.

    Faktura powierzchni płyty zależy od matrycy użytej w prasie, nie od
    grubości "laminatu", który w rzeczywistości jest arkuszem papieru (o
    gramaturze 60-70 g/cm2) nasyconym środkami chemicznymi.

    > Twardosc plyty laminowanej jest tym samym co twardosc stali. Im wiecej
    > tym lepiej. Niektorzy robia blaty drewniane i kryja lakierem. Z tego
    > co mozna poczytac w sieci to twardosc drewna z lakierm jest slabsza
    > niz dobrej plyty laminowanej.

    Po pierwsze - ciągle nie wiem czemu służyć ma ta wysoka twardość?
    Po drugie - płyta wiórowa jest materiałem niejednorodnym, więc porównanie
    ze stalą jest nietrafione.
    Po trzecie - porównując lakierowany blat z drewna (nie wiemy jakiego
    gatunku) z płytą wiórową masz na myśli blat roboczy wykonany z płyty
    wiórowej pokrytej laminatem HPL?

    > Druga sprawa to scieralnosc. Zwyklym testem jest np ruszanie myszki na
    > blacie meblowym. Dobra plyta wytrzyma 10 lata, slaba z plytka faktura
    > tylko 3 lata. /Testy mozna zobaczyc sobie w pracy pod myszka/

    Ścieralność płyty na frontach i korpusach jest nieistotna. A że blat biurka
    za 99 zł wytrze się po 3 latach - za taką cenę to rewelacyjny wynik :-)

    > Kuchnia jest najbardziej eksploatowanym pomieszczeniem w domu, pozniej
    > lazienka. Jesli ktos jest sam i uzywa kuchni dla przygotowania herbaty
    > to inna bajka. Natomiast jesli jest rodzina np 2+3 gdzie dzieci sa rok
    > po roku to przez pierwsze lata kuchnia jest niszczona doszczetnie. Np
    > Szafki otwierane w cyklu 60 razy na h sa po pewnym czasie
    > zmasakrowane.

    Jeśli stosuje się kiepskiej jakości okucia i materiały, to możliwe.

    > priorytet to trwalosc i czystosc. Reszta jest nieistotna. Dlatego sa
    > kuchnie z nierdzewki. W domu niektorzy tez siedza w kuchni 12 h/dobe a
    > czasami nawet wiecej aby przygotowywac karme dla rodziny.

    Pominąłeś wymagania sanitarne (nader stotne).

    > Odnosnie blatu granitowego. Jak tluklem w swieta 6 karpi dla rodziny /
    > odcinanie lba nozem i walenie mlotkiem w noz/ to majac blaty z granitu
    > kazde uderzenie byloby dla mnie cierpieniem.

    Dlaczego?
    Przy okazji - masakryczny sposób oprawiania karpi. Da się bez takich
    ekscesów.

    > Jesli ktos sie decyduje na blat graniotwy to trzeba przewidziec
    > solidne podparcie oraz miec na uwadze eksloatacje typu pozostawienie
    > ostwartego flamastra.

    Podparcie jest oczywistością - pełny wieniec górny. A co ma do rzeczy
    flamaster? :->

    --
    ŁC
    Jak jest ochota, to pies kota wyłomota

  • 22. Data: 2010-02-05 19:20:31
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    > Ja właśnie sobie projektuje kuchnię w programie IKEA Home Planner.
    > Tu są wyniki, to i kilka nastepnych zdjęć (kolory nieistotne):
    > http://picasaweb.google.com/quent75/2#54347142169992
    79714

    Tak się zastanawiam, czemu stół jadalny umieściłeś w takim miejscu? To
    prawdopodobnie najbardziej "oblężony" mebel w domu :) Zasłaniasz mu światło
    od okien kuchennych, do okien tarasowych daleko, tam będzie ciemno, nikt nie
    będzie chciał tam siedzieć. Ja bym wybrał miejsce pod jednym z okien
    kuchennych. Wiem, że to trochę burzy koncepcję :)
    Wojtek

    --
    Nie każde piwo to Żywiec!
    .... Na szczęście :)

  • 23. Data: 2010-02-05 20:13:30
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    W dniu 2010-02-05 20:20, wowa pisze:

    > Tak się zastanawiam, czemu stół jadalny umieściłeś w takim miejscu? To
    > prawdopodobnie najbardziej "oblężony" mebel w domu :)

    Ja się zastanawiam czy On serio będzie trzymał to Porshe pod wiatą ;) ?

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 24. Data: 2010-02-05 20:36:09
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "wowa" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ciemno, nikt nie będzie chciał tam siedzieć. Ja bym wybrał miejsce pod
    > jednym z okien kuchennych. Wiem, że to trochę burzy koncepcję :)

    No to trafiłeś w czuły punkt :-)
    Właśnie się zastanawiamy z żonką jak to miejsce rozświetlić dziennym
    światłem.
    Wszystkie koncepcje przeniesienia jadalni w inne miejsce upadły. Jest w
    idealnym miejscu... tylko, że faktycznie tam troche ciemno może być.

    Myśleliśmy o luksferach w tej sciance tak na wysokości "pod okapem" z
    drugiej strony ale nie wiem czy to ma sens...

    Pozdr.

  • 25. Data: 2010-02-05 20:36:51
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "RudeBoy" <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl> napisał w wiadomości

    > Ja się zastanawiam czy On serio będzie trzymał to Porshe pod wiatą ;) ?

    :-DDD

    Pozdr.

  • 26. Data: 2010-02-06 14:23:32
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Odszukałem stare notatki. Płaciłem 3000zł w sumie materiał i robocizną(bez
    > piekarnika, zlewu i kuchenki
    > 6 metrów bieżących szafek i szuflad + jedna wysoka szafka w której
    > zabudowałem piekarnik + 2 szafki wiszące.

    U mnie szafek nieco wiecej. Piekarnik, Cargo i lodowka w wysokiej zabudowie.
    Ale to co piszesz to bardzo tanio. Specjalnie robilem wyceny w roznych
    firmach i procz robienia w bola na uchwytach i blumach nie ma wiekszych
    roznic.

    > Robił mi to na zamówienie w ramach fuchy pracownik dużego zakładu
    > stolarskiego produkujacego własnie takie meble

    To pewnie tajemnica sukcesu. Niestety nikogo takiego nie znam. No i ten
    projekt, roznice w duszy projektu sa naprawde bardzo duze.

    Pozdro.. TK

  • 27. Data: 2010-02-06 16:19:49
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > zabudowie. Ale to co piszesz to bardzo tanio. Specjalnie robilem wyceny w
    > roznych firmach i procz robienia w bola na uchwytach i blumach nie ma

    Material kosztowal 1800zl i robocizna 1200zł

    > To pewnie tajemnica sukcesu. Niestety nikogo takiego nie znam. No i ten
    > projekt, roznice w duszy projektu sa naprawde bardzo duze.

    Ja do projektowania sie nie nadaję. Nie mam zmyslu artstycznego;))
    Żona pokaza gosciowi gdzie chce zlew gdzie piekarnik a gdzie lodówke, on to
    rozrysował w jakims programie w kompie pokazal gotową wizualizacje,
    niewielkie korekty wprowadzilismy i do roboty;). Wygodna super spraw
    Wyszło super jestesmy zadowoleni. Najbardziej podoba mi sie piekarnik
    zabudowany na wysokości 85cm. Nie trzeba sie schylać itp

    Kris

  • 28. Data: 2010-02-06 17:25:19
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Quent" <x...@x...com> napisał w wiadomości

    > Myśleliśmy o luksferach w tej sciance tak na wysokości "pod okapem" z
    > drugiej strony ale nie wiem czy to ma sens...

    W obecnym nieszkaniu postaw sobie parawan na środku pokoju i za nim stół :)
    Może przesunąć kuchnię na jedną ścianę a stół tam gdzie stołki barowe?
    Ściankę zrobić z luksferów (kolorowe?) i dociągnąć ją do ściany?

    Hmmm.. Potraktuj jako żart :) Są doświetlacze dachowe. Najbardziej wyuzdany
    jaki widziałem (na obrazku) to była gruba rura szklana/plexi i to prowadzona
    zakrętami :)
    Wojtek

    --
    Nie każde piwo to Żywiec!
    .... Na szczęście :)

  • 29. Data: 2010-02-06 20:46:30
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Ja do projektowania sie nie nadaję. Nie mam zmyslu artstycznego;))

    Kurde blaszka, kupilem dzisiaj plyte indukcyjna 50x70. W tym miejscu z
    szafkami mam nackane jak glupi beretow, bo zaraz obok jest zlewozmywak. Jak
    koledzy pisza o dobieraniu gotowcow z IKEI to u mnie to zupelnie nie
    wyjdzie. Do gotowych mebli trzeba miec chyba tylko jedna dluga prosta
    sciane. Chyba przesune zlewozmywak na miejsce zmywarki, bede mial wiecej
    miejsca przy plycie. Do dupy z tym planowaniem.

    > Wyszło super jestesmy zadowoleni. Najbardziej podoba mi sie piekarnik
    > zabudowany na wysokości 85cm. Nie trzeba sie schylać itp

    Mam to w wysokiej zabudowie obok lodowki. Tez sadze, ze to super sprawa.

    Pozdro.. TK

  • 30. Data: 2010-02-08 08:49:01
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 5 Lut, 12:37, "quent" <x...@x...com> wrote:
> [...]
    nieistotne):http://picasaweb.google.com/quent75/2#54
    34714216999279714

    > Koszt wychodzi ok 6000 z z coko ami i p ytami wyko czeniowymi bocznymi ale
    > bez blat w i oczywi cie bez urz dze typu piekarnik, zlew, zmywarka,
    > mikrofala, wyci g, lod wka (w wysokiej szafce).
    >
    > Cena wydaje mi si ca kiem dobra. By em ostatnio w IKEA ogl da te meble i
    > wydaj si bardzo w porz dku.
    > Program do projektowania jest bardzo wygodny, do wyboru jest ca a masa
    > szafek o przer nym przeznaczeniu i funkcji.
    > Czy "przerabia " kto z Was kiedy takie meble z IKEA?

    My też się zdecydowaliśmy na meble kuchenne z IKEA.
    Dzięki temy starczyło kasy na taras i opaske z kostki.
    A meble wyglądaja całkiem ładnie i sprawiają wrażenie wystarczająco
    solidnych.
    Tu kilka fotek
    http://picasaweb.google.pl/QbaBron/Dom?feat=directli
    nk
    Koszt poniżej 6000 tys + osobno blaty zamówione osobno no i jeszcze
    nie ma cokołów (w IKEA są za krótkie i za wysokie).
    Wszystkie szafki i szuflady mają spowalniacze a okucia są z
    Bluma.Gdzie indziej za meble z takimi okuciami musiałbym zapłacić co
    najmniej 50%-100% więcej.
    Pzdr
    QbaB