  • 1. Data: 2009-09-01 19:42:32
    Temat: Mech na dachu
    Od: "Waldemar Godzwon" <w...@p...onet.pl>

    Witam
    Od strony północnej dach zaczyna pokrywać się zielonym porostem, czy jakimś mchem.
    Jak temu zaradzić?
    Może komuś udało się rozwiązać taki problem?
    Pozdrawiam. Waldemar Godzwon

  • 2. Data: 2009-09-01 20:09:00
    Temat: Re: Mech na dachu
    Od: Igor Pilutkiewicz <i...@r...pl>

    Z czego jest wykonany dach i w jakim regionie Polski się znajduje?

  • 3. Data: 2009-09-01 20:31:13
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Waldemar Godzwon <w...@p...onet.pl> wrote:
    > Witam
    > Od strony północnej dach zaczyna pokrywać się zielonym porostem,
    > czy
    > jakimś mchem. Jak temu zaradzić?

    Generalnie jest to walka z wiatrakami, ale sposoby (mi znane) są
    następujące:
    - jak najmniej porowate dachówki.
    - miedziana taśma uszczelniajaca pod gąsiorami
    - specjalne preparaty zapobiegające mszeniu, które się natryskuje na
    dach
    - myjka ciśnieniowa Karcher (lub coś w tym stylu) i raz na jakiś
    czas wycieczka na dach celem jego umycia.
    - taki dobór koloru dachu, żeby mech nie raził.

    Mój dom co prawda na dachówkę dopiero czeka, ale ponieważ stoi w
    sosnowym lasku i problem mszenia będzie go dotyczył w stopniu...
    dużym powiedzmy, planuję zastosować wszystkie te sposoby do kupy, co
    najwyżej tą myjkę oraz natryskiwanie preparatem traktując jako broń
    ostateczną, jak pozostałe zawiodą, a przyzwyczaić do widoku mchu na
    dachu się nie da.
    Z tego, co mówi mi dekarz, najpewniejszy (oprócz ostatniego
    oczywiście) jest sposób drugi.

    J.

  • 4. Data: 2009-09-01 22:09:47
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 01 Sep 2009 21:42:32 +0200, Waldemar Godzwon napisał(a):

    > Witam
    > Od strony północnej dach zaczyna pokrywać się zielonym porostem, czy jakimś mchem.
    > Jak temu zaradzić?

    Przyzwyczaić się.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 5. Data: 2009-09-02 06:52:03
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Waldemar Godzwon <w...@p...onet.pl> wrote:
    > - miedziana taśma uszczelniajaca pod gąsiorami

    A w jaki sposób taka tażśma pod gąsiorami zapobiega mchu na dachu?

    Krzysiek

  • 6. Data: 2009-09-02 06:56:03
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    wiadomościnews:h7k0ac$h1q$1@inews.gazeta.pl...

    > A w jaki sposób taka tażśma pod gąsiorami zapobiega mchu na dachu?

    Woda wypłukuje jony miedzi, a te ponoć zabijają mchy i porosty.

  • 7. Data: 2009-09-02 08:03:19
    Od: Igor Pilutkiewicz <i...@r...pl>

    Krzemo ma racje. Jedna uwaga: obróbki i rynny tez musza byc zrobione z
    miedzi by nie doszło do korozji..., chyba że wybierzesz rynny PCV (ale
    to już inna klasa odwodnienia i obróbek z tego nie zrobisz...)

  • 8. Data: 2009-09-02 09:21:46
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Igor Pilutkiewicz" <i...@r...pl> napisał w
    wiadomości
    .googlegroups.com...
    >Krzemo ma racje. Jedna uwaga: obróbki i rynny tez musza byc zrobione z
    >miedzi by nie doszło do korozji..., chyba że wybierzesz rynny PCV (ale
    >to już inna klasa odwodnienia i obróbek z tego nie zrobisz...)

    A ta miedz dla odmiany nie pozostawi z czasem zielonych zaciekow z tlenkow
    miedzi??

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2009-09-02 17:14:25
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    > A ta miedz dla odmiany nie pozostawi z czasem zielonych zaciekow z tlenkow
    > miedzi??

    Jeśli masz białą dachówkę to tak, na ceglastej praktycznie nie zauważysz.
    --
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 10. Data: 2009-09-02 17:40:55
    Od: "Paweł Bochenek" <p...@g...pl>

    Maniek4 <b...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    .googlegroups.com...

    > A ta miedz dla odmiany nie pozostawi z czasem zielonych zaciekow z tlenkow

    CuO jest akurat czarny, ale pewnie masz na myśli uwodnione węglany miedzi,
    które są malachitowe :)
    pzdr., PB