    From: Jacek <k...@a...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Metalohalogeny na LEDy - help
    Date: Wed, 29 Oct 2014 11:06:11 +0100

    W dniu 2014-10-29 o 10:25, Tomaszek pisze:
    > Witam,
    >
    > Mam w sklepie wpiszczane w sufit opray metalohalogenowe 150w okolo 12 sztuk
    > Bardzo podobną do tej
    > http://www.ledbest.com.pl/environment/cache/images/0
    _0_productGfx_ae8746304577014d912abc3da9bcb76b.jpg
    > Płacę grube pieniądze za energię elektryczną więc postanowiłem sięgnać po
    > energooszczedne ledy.
    > Otwory w suficie 200mm, kupuje oprawe led cob 30w montuje i swiatła jakby
    > mniej.
    > http://allegro.pl/oprawa-sufitowa-wpuszczana-led-tk-
    td-30w-cob-i4684181488.html

    > Macie jakiś pomysł jakie srodla swiatla zastosowac aby zmniejszyc
    > zapotrzebowanie na prąd jednocześnie nie tracąc na oświetleniu??
    Ktoś założył metalohalogeny bo widocznie ważne jest dobre oddanie
    kolorów (sklep z ciuchami?). LEDy niestety mają kiepskie oddanie barw.
    Ten konkretny model ma (podobno) Ra>80, czyli wartość umiarkowaną dla
    zastosowań wewnątrz pomieszczeń.
    http://www.ideal-led-cob.pl/?gclid=CNK2hKfM0cECFZQZt
    AodqhQAlQ
    Przy tym relacjach cenowych LED 30W świecąc 10 godzin dziennie w
    porównaniu z inną lampą 150W zwróci się dopiero po 1,5 roku.
    Jak dla mnie LEDy na razie jeszcze się nie nadają do takiego oświetlenia.
    Jacek