  • 1. Data: 2014-10-29 10:25:55
    Temat: Metalohalogeny na LEDy - help
    Od: "Tomaszek" <w...@b...o_n_e.t.pl>

    Witam,

    Mam w sklepie wpiszczane w sufit opray metalohalogenowe 150w okolo 12 sztuk
    Bardzo podobną do tej
    http://www.ledbest.com.pl/environment/cache/images/0
    _0_productGfx_ae8746304577014d912abc3da9bcb76b.jpg
    Płacę grube pieniądze za energię elektryczną więc postanowiłem sięgnać po
    energooszczedne ledy.
    Otwory w suficie 200mm, kupuje oprawe led cob 30w montuje i swiatła jakby
    mniej.
    http://allegro.pl/oprawa-sufitowa-wpuszczana-led-tk-
    td-30w-cob-i4684181488.html

    Macie jakiś pomysł jakie srodla swiatla zastosowac aby zmniejszyc
    zapotrzebowanie na prąd jednocześnie nie tracąc na oświetleniu??

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2014-10-29 11:06:11
    Temat: Re: Metalohalogeny na LEDy - help
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2014-10-29 o 10:25, Tomaszek pisze:
> [...]
    >
    > Macie jakiś pomysł jakie srodla swiatla zastosowac aby zmniejszyc
    > zapotrzebowanie na prąd jednocześnie nie tracąc na oświetleniu??
    Ktoś założył metalohalogeny bo widocznie ważne jest dobre oddanie
    kolorów (sklep z ciuchami?). LEDy niestety mają kiepskie oddanie barw.
    Ten konkretny model ma (podobno) Ra>80, czyli wartość umiarkowaną dla
    zastosowań wewnątrz pomieszczeń.
    http://www.ideal-led-cob.pl/?gclid=CNK2hKfM0cECFZQZt
    AodqhQAlQ
    Przy tym relacjach cenowych LED 30W świecąc 10 godzin dziennie w
    porównaniu z inną lampą 150W zwróci się dopiero po 1,5 roku.
    Jak dla mnie LEDy na razie jeszcze się nie nadają do takiego oświetlenia.
    Jacek

  • 3. Data: 2014-10-29 16:35:24
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-10-29 11:06, Jacek pisze:
    > Ktoś założył metalohalogeny bo widocznie ważne jest dobre oddanie
    > kolorów (sklep z ciuchami?). LEDy niestety mają kiepskie oddanie barw.

    pewnie założył takie bo nie było innych

> [...]
    > porównaniu z inną lampą 150W zwróci się dopiero po 1,5 roku.
    > Jak dla mnie LEDy na razie jeszcze się nie nadają do takiego oświetlenia.

    1,5 roku to dobry czas zwrotu, ja metahalogeny zamieniłem na ledy - też
    zwracać się będą półtora roku, ale różnicy w wysokości kredytu na 15 i
    18 tys nie odczuję, a 2000zł rocznie w kieszeni.
    Liczyłem też koszt pełnego oświetlenia ledowego sklepu (oprawy liniowe
    LED) - zwrot po 2,66 roku (niby niedużo dłużej, ale ledy zamiast
    metahalogenów to koszt +20%, a całość na ledach +100%), przy następnym
    sklepie się zdecyduję na nie (oszczędność ponad 6000zł rocznie) -
    gwarancja producenta 5 lat, Ra=85

    Łukasz

  • 4. Data: 2014-10-29 16:41:59
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-10-29 16:35, dddddddd pisze:

> [...]
    > metahalogenów to koszt +20%, a całość na ledach +100%), przy następnym
    > sklepie się zdecyduję na nie (oszczędność ponad 6000zł rocznie) -

    jeszcze jedno - porównywałem w moich warunkach, tj. według standardu mam
    mieć min. 900lm (nie pamiętam na jakiej wysokości, ale chyba minimum to
    500lm) i linie świetlne w poprzek alejek - więc i lamp jest więcej bo
    prześwietlam górę półki.
    Standard: LUG
    metahalogeny led: LUG
    całość led: miloo

    Łukasz

  • 5. Data: 2014-10-29 19:36:53
    Od: "Tomaszek" <w...@b...o_n_e.t.pl>

    Użytkownik "dddddddd" <f...@e...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > mieć min. 900lm (nie pamiętam na jakiej wysokości, ale chyba minimum to
    > 500lm) i linie świetlne w poprzek alejek - więc i lamp jest więcej bo

    Czyli rozumiem ze jestes zadowolony z ledów?

    Podasz jakiś namiar?

  • 6. Data: 2014-10-29 20:51:15
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-10-29 19:36, Tomaszek pisze:
    > U?ytkownik "dddddddd" <f...@e...com> napisa? w wiadomo?ci

    > Czyli rozumiem ze jestes zadowolony z ledów?
    >
    > Podasz jaki? namiar?

    ogólne oświetlenie mam jarzeniowe, projektory Led oświetlają stoiska.
    Ja mam całe oświetlenie z LUGa (projektory Nuovo LED 3000lm 34W 3000K 42
    st.), ale miałem to w dobrej cenie - jako instalator w hurtowni nie
    dostałem takiego rabatu jak tu kupując do sklepu (umowa franczyzodawcy z
    dostawcą)
    Co do pełnych ledów - nie miałem do czynienia więc się nie wypowiem,
    ofertę na to robiła mi firma MILOO (wziąłem od nich chłodnictwo z ich
    oświetleniem led i imo jest ok - MILOO i IGLOO to to samo)
    http://www.emiloo.pl/

    Łukasz

  • 7. Data: 2014-10-29 21:56:39
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu środa, 29 października 2014 11:06:15 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:

> [...]
    > porównaniu z inną lampą 150W zwróci się dopiero po 1,5 roku.
    > Jak dla mnie LEDy na razie jeszcze się nie nadają do takiego oświetlenia.

    Zapomniales podac cene, po jakiej te LEDy kalkulowales.
    A cena zakupu ma decydujacy wplyw na to, po jakim czasie sie zwroci.
    Moze sie myle ?
    Ja kupilem ostatnio 10-14 Wat po 2,5 Euro.