  • 11. Data: 2012-04-07 19:26:40
    Temat: Re: Mocowanie anteny sat do elewacji styropianowej
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 7 kwietnia 2012 19:13:45 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Taka wlasnie chcialem zrobić, jednak wątpliwośc budzi szansa na
    > wywiercenie dziur na tyle równo żeby dalo się te prety wsadzić w
    > mocowanie masztu ...

    A w czym masz problem. Odpowiednio długie wiertło i wiercisz. Spokojnie dasz rade.
    Tym bardziej że mozesz na wylot więc wiercisz od strony kotlowni. możesz użyc wtedy
    krótszego wiertła- 40cm starczy, przez styro przebijesz sie prętem.

  • 12. Data: 2012-04-07 19:58:29
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-04-07 19:26, Kris wrote:
    > A w czym masz problem. Odpowiednio długie wiertło i wiercisz.

    Cóż, bedę probował, ale mam wątpliwości czy po wierceniu pręty wejdą w
    dziury i bedzie to stabilne.

  • 13. Data: 2012-04-07 20:37:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 7 kwietnia 2012 19:58:29 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Cóż, bedę probował, ale mam wątpliwości czy po wierceniu pręty wejdą w
    > dziury i bedzie to stabilne.

    A czemu mialyby nie wejść? Przecież wlożysz je w dziury od strony kotłowni.

  • 14. Data: 2012-04-07 21:19:35
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 07.04.2012 19:26, Kris pisze:

> [...]
    krótszego wiertła- 40cm starczy, przez styro przebijesz sie prętem.

    E nie nie nie...
    Jak będzie wiercił od kotłowni, to na elewacji(na której mu zależy) nie
    trafi z otworami w takim ułożeniu jakie ma na mocowaniu anteny!
    Tylko i wyłączenie wiercenie od elewacji, a jak to wyjdzie w kotłowni to
    już mało istotne. byle by z grubsza prostopadle do ściany wiercić. To
    nie operacja chirurgiczna.

    Spokojnie można też na kotwie chemicznej to osadzić, jak w ceramice to
    obowiązkowo w koszykach, też będzie dobrze i nie do ruszenia, ale trzeba
    czekać na utwardzenie się kotwy, przy wierceniu na wylot cała zabawa
    zajmie chwile.

  • 15. Data: 2012-04-07 22:04:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 7 kwietnia 2012 21:19:35 UTC+2 użytkownik Albercik napisał:

    > E nie nie nie...
    > Jak będzie wiercił od kotłowni, to na elewacji(na której mu zależy) nie
    > trafi z otworami w takim ułożeniu jakie ma na mocowaniu anteny!

    Fakt nie pomyslalem o tym.

  • 16. Data: 2012-04-07 22:16:54
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    sion-forums@ynbi17...

> [...]
    > użyc wtedy krótszego
    > wiertła- 40cm starczy, przez styro przebijesz sie prętem.

    I wywali w tynku wielkie dziury.
    Jeżeli wiercenie to tylko i wyłącznie od zewnatrz.
    Podczasa wiercenia od wewnątrz potrafi oderwać cały płat tynku wraz z siatką
    od styropianu. Nie mówiąc już o tym, że trudno będzie trafić z rostawem
    otworów.

  • 17. Data: 2012-04-08 11:40:53
    Od: "Jackare" <j...@1...tralala.com>

    > Cóż, bedę probował, ale mam wątpliwości czy po wierceniu pręty wejdą w
    > dziury i bedzie to stabilne.

    Wejdą wejdą, zrób dłuższe pręty - one też są sprężyste i w razie czego
    dociągniesz. Wiadomo, że nie mogą się rozchodzić o 5 cm, ale ten 1 cm
    rozstrzału w 20 cm styropianu nadrobisz sprężystością pręta

  • 18. Data: 2012-04-09 10:15:50
    Od: "M." <...@n...pl>

    > W przeciwieństwie do 99% okolicznych mieszkańców uważam że te 8m wyżej
    > antenie sat nie pomoże. Dlatego chciałbym zamocować ją na elewacji, z
    > dostępem przez drabinkę. Ułatwi mi to serwisowanie, ustawianie i takie
    > tam ...
    >
    > Teraz: Mam protherm i 20cm styropianu. Nie chce uszkodzić elewacji bo
    > zamaskowanie uszkodzeń jest bardzo cieżkie, po prostu widać.
    >
    > Szukam jakiejś sztuczki pozwalającej mi zamocować maszt jak gdyby przed
    > styropianem.

    np. to
    http://www.fischerpolska.pl/main/news/thermax.html

    Zapewne inni producenci też mają swoje systemy.

    M.

  • 19. Data: 2012-04-09 11:09:47
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-04-09 10:15, M. wrote:
    > np. to
    > http://www.fischerpolska.pl/main/news/thermax.html
    > Zapewne inni producenci też mają swoje systemy.

    Jak oglądałem to w prakikerze chyba to było by droższe od anteny :)

  • 20. Data: 2012-04-11 03:03:47
    Od: BartekK <s...@d...org>

    > Taka wlasnie chcialem zrobić, jednak wątpliwośc budzi szansa na
    > wywiercenie dziur na tyle równo żeby dalo się te prety wsadzić w
    > mocowanie masztu ...
    Spokojnie dasz radę - robiłem takie mocowanie przez 25cm styropianu:
    - przyłożony uchwyt do ściany (tynku), zaznaczone ładnie gdzie mają być
    dziurki.
    - wkrętarką z końcówką "otwornica wywiercone ładne otwory w cienkim
    tynku (bez udaru), troszkę większe niż te przycięte rurki
    - kawałkiem rurki (z ponacinanym końcem, tak że powstała jakby otwornic)
    "wydłubany" styropian aż do tynku, by osiągnąć przestrzeń pustą na rurki
    - rurki-dystansy przykleiłem po prostu super-glue do mocowania, które
    chciałem przykręcić
    - zestaw uchwyt+przyklejone rurki przyłożony do ściany, rurki weszły w
    swoje otwory w ścianie, oparły się na tynku...
    - jedna osoba trzyma uchwyt (w zasadzie wystarczy go przyciskać do
    sciany, by nie odpadł, w pionie - opiera się na tynku i rurkach w
    styropianie), druga cieńszym wiertłem wierci przez otwory w uchwycie i
    rurki...
    - potem (juz bez uchwytu z rurkami na scianie) wiercenie wiertlem
    docelowym, wbicie kołków czy co tam zastosujesz, wkręcenie szpilek w nie
    i przykręcenie całego uchwytu (albo przykręcenie długimi śrubami w
    kołki, wg uznania).

    Mi wyszło na tyle idealnie, że uchwyt z dokładnością do 0.5mm ładnie na
    wystające szpilki daje się nakładać, wchodzi idealnie i luźno, ani
    jednej szpilki nie trzeba odginać ani naciągać na boki, by weszło. I ze
    4 lata wisi i nie jest luźne, bo antena raz ustawiona zasięgu nie traci.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173