  • 51. Data: 2019-07-25 22:17:58
    Temat: Re: "Mój prąd" - nowe dofinansowanie na panele
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan WS napisał:

    > Taki praktycznie stojacy pojazd problemem nie jest. Gdybyma ja mial
    > wymyslac warunki dofinansowania to chcialbym, zeby taki pojazdy oplacalo
    > sie wymienic na jakes male typu fiat 500. Ty bys nie wymienil, bo Ci
    > potrzebny duzy, ale pewnie jest jakas czesc ludzi, ktorzy maja duze, stare
    > pojazdy, a w sumie uzywaja do wyjazdow na zakupy... Do stwozenia takiego
    > programu potrzeba oczywiscie sporo danych (ktorych nie posiadam). Musi
    > sie oplacac wymienic stare + zablokowac opcje kombinacji typu kupie
    > wypasiona fure a rzad/spoleczenstwo mi ja dofinansuje ;)

    Ale dlaczego właściwie coś dofinansowywać? Za dużo pieniędzy w budżecie?
    Koniecznie musimy wspierać fabryki? Przecież na jednego posiadacza starej
    Niwy przypada kilunastu zadowolonych właścicieli starego i sprawnego fiata
    500. Mimo że wszystko teraz mniej trwałe, to jednak rynek dławi się od
    sprawnych i tanich samochodów, które wyszły z mody. Stąd ten nacisk na
    sztyczne metody pobudzenia zakupu nowych.

    Transport jest akurat tą dziedziną, która zapewnia przepływy w drugą
    stronę -- podatki stanowią ogromną część ceny benzyny. Co do samochodów
    elektrycznych, dopóki stanowią margines, można puścić na żywioł. Ale
    jak tylko rynek okrzepnie, wymyśli się jakiś sposób opodatkowania. Jest
    olej napędowy i opałowy, to samo może być z prądem. I bardzo słusznie.

    --
    Jarek

  • 52. Data: 2019-07-25 22:34:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Za to w Lodzi jest jeszcze sporo piecow ja wegiel, zwlaszcza w srodmiesciu. A
    powietrze zima rzadko kiedy przekracza 50 jednostek. Teraz sa rejony w srodmiesciu ze
    jest gorzej niz zima. Ale to efekt remontu nie remontowanych kilkadziesiat lat
    jezdni. Sporo objazdow i duze korki. Z tym ze to przejsciowe bo jak wyremontuja to
    sie ruch uplynni i zanieczyszczenie powietrza spadnie. Za to w wioskach przylaczonych
    do Lodzi i przeksztalconych w osiedla domkow jednorodzinnych syf zima niemilosierny.
    W Lodzi w centrum snieg nie chce topniec bo jest bialy a tam natychmiast robi sie
    czarny i szybko topnieje.

  • 53. Data: 2019-07-25 22:35:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan WS napisał:

    > Biorac pod uwage, ze elekryki maja sens glownie w miescie, gdzie jednak
    > znaczaca wiekszosc mieszka w blokach, to o panalach PV moga tylko
    > pomarzyc, nawet z ladowaniem jest problem...

    To oczywiście bardzo śmieszne z tym "większość posiada, albo będzie
    posiadać" (rzecz jasna wiem jaką rolę w rozwoju każdej nowej technologii
    mają tzw. early adopters). W mieście pewnym rozwiązaniem jest wypożyczanie.
    W takiej na przykład Warszawie bez problemu da się wypożyczyć samochód
    na minuty. W tym również elektryczny. Dla dopełnienia obrazu należy
    dodać, że wypożyczeniu podlegają także elektryczne hulajnogi. Jako
    ciekawostkę można odnotować, że stawka za minutę wypożyczenia hulajnogi
    i samochodu jest *dokładnie taka sama*. A faktem całkowicie oczywistym
    jest to, że hulajnogi mają dużo większe wzięcie.

    --
    Jarek

  • 54. Data: 2019-07-25 22:47:10
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 25 Jul 2019 17:22:37 +0200, Myjk wrote:
    > Po pierwsze to od dawna w 80%, po drugie większość ładuje auta w 2T
    > (więc i tak jałowo krążącym prądzie ze stratami, dlatego właśnie jest
    > tani w 2T żeby zachęcić do jego wykorzystywania a nie przetracania).

    Czyli w sumie można by rzec, że jest to prąd "odpadowy". Z równie
    odpadowego węgla.

    > Po trzecie większość posiada, albo będzie posiadać, do EV (ja) panele
    > PV.

    Ciekawa jest tutaj projekcja "większość = ja". Przy czym ładowanie EV za
    pomocą słońca brzmi bardzo słusznie, tylko czy to działa również w nocy?
    Bo w zasadzie to tylko wówczas samochód jest do tego dostępny...

    Mateusz

  • 55. Data: 2019-07-25 22:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Budyń b...@g...com ...

    > A te 15% mnie słabo grzeje, ma być ogólnie i sumarycznie lepiej.

    :)
    Pewnie dlateog ze te 15% nie beda juz przez te lata pracowac... :(

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Wątroba była cały dzień śledziona

  • 56. Data: 2019-07-25 23:09:55
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Czyli w sumie można by rzec, że jest to prąd "odpadowy". Z równie
    > odpadowego węgla.

    Coś jak klimatyzacja otwartego tarasu "odpadowym chłodem".

    > Ciekawa jest tutaj projekcja "większość = ja". Przy czym ładowanie EV za
    > pomocą słońca brzmi bardzo słusznie, tylko czy to działa również w nocy?
    > Bo w zasadzie to tylko wówczas samochód jest do tego dostępny...

    W nocy ładuje się (acz z pewnym obrzydzeniem) prądem z elektrowni węglowej.
    Za to w dzień daje się tej elektowni odpór prądem czystym i przejrzystym.
    To tak na razie jest, gdy 'większość = ja'. Jeśli rzecz się upowszechni,
    'early adaptors' przejdą dao mainstreamu, a większość rzeczywiście stanie
    się większością, to wtedy Druga Taryfa dalej będzie miała rację bytu.
    Ze stawką "dzienna razy cztery".

    Jarek

    --
    Lecz gdy spłynie mrok wieczorny
    Typem staję się upiornym:

  • 57. Data: 2019-07-25 23:55:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wspoldzielenie samochodu elektrycznego jest bez szans na upowszechnienie sie. Powod
    prosty. Trzeba ich tyle samo co teraz maja ludzie swoich samochodow. Niezwykle
    kosztowne przedsiewziecie sie robi bez szans na zysk. Hulajnoga jest dwiescie razy
    tansza od samochodu. Hulajnoga ma wiekszy sens ekonomiczny. Wlasciciele firm
    wypozyczajacych samochody na minuty sraja na ekologie. Dla nich liczy sie tylko zysk.
    Za cos musza sie utrzymac zyjac w najczystszych jeszcze miejscach na Swiecie.

  • 58. Data: 2019-07-26 07:37:38
    Od: A S <a...@e...pl>

    > Pan Mateusz Viste napisał:
    >
    > ... . Nieekologiczny jest ten,
    > kto pali w piecu. Z definicji. Choćby palił odnawialnym drewnem. Albo
    > małym workiem węgla, gdyż mała chatka mu wystarcza.

    Spalenie drewna i pozostawienie na rozkład daje ten sam bilans CO2.
    Skandynawowie uważają, że *umiejętne* palenie drewnem jest neutralne

    pozdro
    --
    A S

  • 59. Data: 2019-07-26 08:11:50
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2019-07-25 o 14:23, Myjk pisze:

    > Ochrona ludności nie jest nieuzasadniona ekonomicznie. Sprawdź ile osób
    > umiera ew. jakie pieniądze idą na leczenie ludzi w krajach gdzie się o
    > ludzi dba zanim zaczną chorować a w takim cienogrodzie jak u nas.

    Pukam do drzwi emerytów i obserwując codzienność nabieram przekonania,
    ze jest głęboko zakonspirowany program celowego oszczędzania na starym
    człowieku. Wpisuje się tu obniżanie wieku emerytalnego jak i różne
    "darmowe leki dla starego". Być może suweren tego oczekuje choć o tym
    jeszcze nie wie.

    Poszukaj szerzej uzasadnienia ekonomicznego. Ciemnogród durny nie jest.
    --
    A S

  • 60. Data: 2019-07-26 08:34:52
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    Za cos musza sie utrzymac zyjac w najczystszych jeszcze miejscach na Swiecie.

    wypożyczalnie hulajnóg na ekologię nie srają...pliizzz
    Hulajnoga ma większy sens ekonomiczny (na własność) ale w deszczu i w
    zimie sobie nie poszalejesz nią. Samochodem tak. To nie Barcelona.