eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieMój rekuperator zaczął hałasować - wymiana wentylatora? › Re: Mój rekuperator zaczął hałasować - wymiana wentylatora?
    From: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Mój rekuperator zaczął hałasować - wymiana wentylatora?
    Date: Fri, 25 Feb 2022 19:58:48 +0100

    On 25.02.2022 17:35, Janusz wrote:
    >>> Grzejesz grzejnikami?
    >>
    >> Sama podłogówka.
    > No to dziwne że masz takie gradienty.

    Chętnie bym podywagował na temat, ale musiałbyś najpierw zdefiniować i
    opisać procedurę pomiaru dwóch punktów w domu którą uważasz za słuszną ;-)

    Choć skoro już tutaj jesteśmy to też mam obserwacje np. to że podłoga z
    panelami ma zawsze ~1,5-2C mniej na wierzchu niż tam gdzie są płytki.
    Siłą rzeczy wymusza to że przy tej samej powierzchni, mniej ciepła
    zostaje oddane w pomieszczeniach z panelami (zakładając tą samą długość
    pętli i ten sam przepływ). Ktoś ma inaczej?

    Druga sprawa to ułożenie domu, jedne pokoje są na północy, a np. salon z
    przeszkleniami od południa. Co tu dużo pisać, jak w sierpniu słońce o 14
    zaczynało zaglądać do salonu i kończyło w okolicy 18, to w tym czasie
    temperatura rosła nawet o 2C chyba że...włączone jest chłodzenie, ale
    znowu, nie wiem jak Ty mierzysz - czy ze wspomagaczami czy bez.

    > Grzeję gazem, a że lubię ciszę to grzeję rano 1-3 godz w zależności od
    > potrzeb i po południu podobnie, potem grzeję cwu. Sterowanie mam na
    > razie ręczne (tak już 12 lat ?
    > bo cały czas mam w planach sterownik tylko ze względu na kominek wodny i
    > piorytet grzania jeszcze tego nie zautomatyzowałem do końca.
    > Docelowo będę grzał PC i wtedy pewnie będę grzał jak Ty

    Przyznam że nie próbowałem żeby przez cały rok PC po prostu chodziła
    kiedy tam by chciała. Nie mam motywacji aby wydać więcej żeby się
    dowiedzieć ile oszczędzam na tym.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz