  • 31. Data: 2020-07-04 14:14:43
    Temat: Re: Moja woda
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Nikt przecież nie mówi o konfiskacie czegokolwiek, tylko o prawie
    > pierwokupu. Dla sprzedawcy co za różnica, komu sprzeda, jeśli już
    > chce sprzedać? We Francji każda sprzedaż nieruchomości podlega
    > prawu pierwokupu na rzecz gminy - i po mojemu słusznie.

    Taka tradycja -- i nie ma sprawy. Tu zaś chodzi o machlojki wprowadzane
    tylnymi drzwiami, w czym obecna władza się specjalizuje. Daliśmy ci
    pięć tysięcy na wykopanie dziury w ziemi -- sprzedałeś się, już twoja
    nieruchomość traktowana jest inaczej niż sąsiada.

    Prawo pierwokupu było u nas za okresu słusznie minionego. Służyło
    przeciwdziałaniu zaniżaniu wartości transakcji w celu płacenia
    mniejszych podatków. Jak ktoś w umowie wpisał połowę sumy, a resztę
    planował wziąć pod stołem, ryzykował, że określoną sumę dostanie od
    państwa, które już mu nic pod stołem nie da.

    --
    Jarek

  • 32. Data: 2020-07-04 14:25:41
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-07-04 o 12:54 +0200, Jarosław Sokołowski napisał:
    > Jeśli ktoś nie czuje się na siłach, by z oczu wyczytać charakter,
    > może urządzic małe izolatorium i zobaczyć, co z tego wyrośnie.

    Z oczu można sporo wyczytać, a na zabawę w inkubator nie każdy ma
    przecież czas. Przy oczach pozostając, to poza owadami występuje
    u mnie duża ilość węży: zaskrońce, żmije oraz padalce (Linneusz z
    pewnością obraziłby się za wymienienie tych ostatnich). Padalca poznać
    łatwo, taki głupawy robak bez pomysłu na życie. Rozróżnić zaskrońca od
    żmii dużo trudniej - szczególnie, że te tutejsze zaskrońce (Natrix
    maura), w przeciwieństwie do naszych polskich (Natrix natrix), lubują
    się w udawaniu żmii, upodabniając się do nich zarówno kolorem jak i
    trójkątnym kształtem głowy. Nieomylnym sposobem jest właśnie analiza
    oka. Jeśli gad ma źrenicę okrągłą, to zaskroniec, a jeśli podłużną -
    żmija.

    Mateusz

  • 33. Data: 2020-07-04 14:42:58
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

> [...]
    > z pewnością obraziłby się za wymienienie tych ostatnich). Padalca
    > poznać łatwo, taki głupawy robak bez pomysłu na życie.

    Padalec przyplątał się do mnie w zeszłym miesiącu. Posiedział trochę
    pod garażem i sobie poszedł. Może wciąż jeszcze snuje się po trawach
    i zielskach, nie sprawdzałem, nie nadsłuchiwałem.

    > Nieomylnym sposobem jest właśnie analiza oka. Jeśli gad ma źrenicę
    > okrągłą, to zaskroniec, a jeśli podłużną - żmija.

    Podłużną źrenicę ma też owca. Więc jeśli trafi się jakiś mieszczuch,
    kmpletny przyrodniczy laik, może taką gadzinę wziąć za żmiję.

    Jarek

    --
    Stójmy! -- jak cicho! -- słyszę ciągnące żurawie,
    Których by nie dościgły źrenice sokoła;

  • 34. Data: 2020-07-04 14:50:04
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-07-04 o 14:42 +0200, Jarosław Sokołowski napisał:
    > Podłużną źrenicę ma też owca. Więc jeśli trafi się jakiś mieszczuch,
    > kmpletny przyrodniczy laik, może taką gadzinę wziąć za żmiję.

    Fakt, mój błąd. Należałoby więc sprecyzować: żmija posiada źrenicę
    owalną, wydłużoną w pionie. U owcy natomiast źrenica jest prostokątna,
    wydłużona w poziomie. No, teraz wpadka chyba już naprawiona i żaden
    mieszczuch nie powinien pomylić jednego z drugim.

    Mateusz

  • 35. Data: 2020-07-04 15:57:35
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2020-07-03 o 12:31, Kadar pisze:
    > Codziennie jeden worek (chyba ok. 30l). Tak swoją drogą (sorry, teraz się pisze by
    the way czyli BTW lub jakoś tak) co za mądrala wymyślił podawać to w litrach, jak
    bagażniki w samochodach. Ktoś z was wlał wodę do bagażnika i sprawdzał ile tam litów
    się zmieści?

    List jest jedną z jednostek objętości. W czym chcesz podawać objętość
    opakowań, czy pojemników?

    --
    MN

  • 36. Data: 2020-07-04 16:00:36
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2020-07-04 o 10:21, Kadar pisze:
    > Kurcze, co się tam dzieje? Wyobrażacie sobie na Florydzie, taki przepis (nie mówię
    już o Hiszpanii bo w kółko się nie da) Przecież tam każdy dom ma basen.
    > Przecież to pełzająca nacjonalizacja i ukryty komunizm.

    Weź się opamiętaj. Szum robisz a nie rozumiesz, o czym dyskutujesz.

    --
    MN

  • 37. Data: 2020-07-04 18:25:15
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Nieomylnym sposobem jest właśnie analiza
    > oka. Jeśli gad ma źrenicę okrągłą, to zaskroniec, a jeśli podłużną -
    > żmija.

    Pewnie wszyscy marzą żeby żmii głęboko spojrzeć w oczy. Kobry podobno swoim wzrokiem
    hipnotyzują, to może i taka żmija jak spojrzy to urok rzuci.
    A gdzie ty mieszkasz?
    K.

  • 38. Data: 2020-07-04 18:27:53
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Podłużną źrenicę ma też owca. Więc jeśli trafi się jakiś mieszczuch,
    > kmpletny przyrodniczy laik, może taką gadzinę wziąć za żmiję.

    Jak taki laik miejski to ciekawe czy chińczyka weźmie za owce czy żmije? Źrenica może
    normalna ale reszta ...
    K.

  • 39. Data: 2020-07-04 19:35:41
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-07-04 o 09:25 -0700, Kadar napisał:
    > Nieomylnym sposobem jest właśnie analiza
    >
    > Pewnie wszyscy marzą żeby żmii głęboko spojrzeć w oczy.

    Ja je najpierw do słoika wkładam, bo aż tak kontaktowy nie jestem żeby
    się oko w oko z gadem miziać.

    > A gdzie ty mieszkasz?

    Centralna Francja, +/- na wysokości Genewy, a ściślej to na płaskowyżu
    Millevaches.

    Mateusz

  • 40. Data: 2020-07-05 11:34:35
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Centralna Francja, +/- na wysokości Genewy, a ściślej to na płaskowyżu
    > Millevaches.
    > Mateusz

    To ty rzut kamieniem ode mnie. Zawsze Lyon mam po drodze kiedy do Polski jadę.
    Ziomal. Na weekend na piwo możemy się umówić.
    K.