  • 61. Data: 2020-07-12 10:00:00
    Temat: Re: Moja woda
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Viste m...@x...invalid ...

    > Nikt koledze nie broni finansować swoich pomysłów. Gorzej, jak
    > człowiek zmuszony jest składać się na tych, którym się nie chce -
    > wówczas zaczyna to pachnieć socjalizmem. Ale nie o tym była
    > przecież dyskusja. Dotacje są i jest to fakt dokonany, wątek
    > dotyczył nieco innego aspektu sprawy.

    CZyli wezmy przykład tych kaloszy - rzad ustawa zakazuje palenia
    kaloszy, drewna wegla.
    Tylko czysta energia.
    I nie przejmowac sie tym, ze połowa obwateli zamarznie w zimie?
    CZy moze jednak lepiej pomoc i dofinansowac?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Cytaty zostały pocięte tendencyjnie,

  • 62. Data: 2020-07-12 12:12:50
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-07-12 o 08:00 GMT, Budzik napisał:
    > CZyli wezmy przykład tych kaloszy - rzad ustawa zakazuje palenia
    > kaloszy, drewna wegla. Tylko czysta energia.
    > I nie przejmowac sie tym, ze połowa obwateli zamarznie w zimie?

    Jakieś źródło do tych danych, tj. że zamarzną? Na kredyt wezmą, będą
    przez jakiś czas unikać niepotrzebnych wydatków, albo przeprowadzą
    się do mieszkania na przedmieściach, skoro nie stać ich na własny dom.

    > CZy moze jednak lepiej pomoc i dofinansowac?

    Nie, nie lepiej.

    Mateusz

  • 63. Data: 2020-07-12 14:39:00
    Od: budynPL <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 12 lipca 2020 12:12:51 UTC+2 użytkownik Mateusz Viste napisał:

    > Jakieś źródło do tych danych, tj. że zamarzną? Na kredyt wezmą, będą
    > przez jakiś czas unikać niepotrzebnych wydatków, albo przeprowadzą
    > się do mieszkania na przedmieściach, skoro nie stać ich na własny dom.

    nie stać ich na opał to wezmą kredyt? a jaśli już mieszkają na przedmieściach?
    Fajnie móc opiniować będąc po stronie tych którym się w życiu udało.

    > Nie, nie lepiej.

    no to wiem, na kogo głosujesz.

    b.

  • 64. Data: 2020-07-12 14:58:08
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-07-12 o 05:39 -0700, budynPL napisał:
    > a jaśli już mieszkają na przedmieściach?

    Jeśli mieszkają w *mieszkaniu* (czyli w bloku), tak jak to wcześniej
    sugerowałem, to wybór sposobu ogrzewania leży raczej w gestii wspólnoty
    lub zarządcy.

    > Fajnie móc opiniować będąc po stronie tych którym się w życiu udało.

    Moje opinie były te same, kiedy miałem 20-kilka lat i ani grosza w
    kieszeni. Zawsze uważałem, że człowiek powinien liczyć tylko na siebie
    i budować swoją przyszłość własną pracą.

    Mateusz

  • 65. Data: 2020-07-12 15:32:59
    Od: budynPL <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 12 lipca 2020 14:58:12 UTC+2 użytkownik Mateusz Viste napisał:

    > Moje opinie były te same, kiedy miałem 20-kilka lat i ani grosza w
    > kieszeni. Zawsze uważałem, że człowiek powinien liczyć tylko na siebie
    > i budować swoją przyszłość własną pracą.

    no czad, gratuluję. Ale nie wszystkim się w życiu udało - z różnych przyczyn.
    I co, olać ich? Pozwolić zdechnąć pod płotem? Bo my którym sie udało nie podzielimy
    się naszym majątkiem?

    b.

  • 66. Data: 2020-07-12 15:44:21
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-07-12 o 06:32 -0700, budynPL napisał:
    > no czad, gratuluję. Ale nie wszystkim się w życiu udało - z różnych
    > przyczyn. I co, olać ich? Pozwolić zdechnąć pod płotem? Bo my którym
    > sie udało nie podzielimy się naszym majątkiem?

    Finansuj ich, nikt nie broni. Tylko dlaczego chcesz rozporządzać czyimiś
    pieniędzmi?

    Mateusz

  • 67. Data: 2020-07-12 22:42:15
    Od: Wymuszona Zmiana <w...@g...com>

    No to Panowie ostro pojechaliście. Filozofia, ekonomia, socjologia i wiele jeszcze
    dziedzin nauki teraz wrzuciliście na ruszt i zaczynacie powoli grillować.
    Właśnie unia intensywnie pracuje nad zmianą koncepcji funkcjonowania, gospodarki
    wielu krajów przestawiają się na większe wsparcie lub wręcz protekcjonizm
    gospodarczy. Zamieszanie na całym świecie. Jeśli znajdziecie jakieś rozwiązanie
    jestem pewien, że Nobla macie w kieszeni. W tej całej dyskusji pocieszające moim
    zdaniem jest to, że krystalizują się 2 postawy: społeczna i ekonomiczna (moje
    prywatne określenia). Pocieszające dlatego, że nadmiar zawsze miesza ludziom w
    głowach i wybór wtedy jest przypadkowy a tak jaki by nie był zawsze jest szansa
    zapanowania nad nim, może nie od początku do końca ale w decydującym zakresie.
    Dlatego jest to optymistyczny element takich rozważań.
    K.