  • 51. Data: 2020-07-09 20:08:00
    Temat: Re: Moja woda
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Wymuszona Zmiana pyta:

    > Zresztą kto lubi kopie?

    Rycerze. Don Kichote z La Manchy dźgał nimi w skrzydła wiatraków.

    Jarek

    --
    Ech, zagrać by znów jedną z tych scen,
    Jak dawniej kopie kruszyć.

  • 54. Data: 2020-07-10 19:00:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kadar o...@g...com ...

    > Rozmawiam z Hiszpanem o działce. Pytam go czy na tej działce można
    > budować. Ona to, że przecież tam już jest budynek i ma 30m2. Ja mu
    > na to, że chodzi mi o trochę większy budynek. to on mi dał radę:
    > kup działkę, i postaw coś z prefabrykatów (nie wiem co oni mają na
    > myśli), a jeśli chcesz coś postawić na gruncie to buduj a jak
    > przyjdzie kontrola to najwyżej zapłacisz karę. Za każdy metr
    > powyżej dopuszczalnej powierzchni. Wszyscy kombinują. Chyba taka
    > jest nasza natura. K.

    To nie kombinacje - to walka z systemem który czesto stara ci sie z
    niewiadomych powodów utrudnic zycie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam

  • 53. Data: 2020-07-10 19:00:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Viste m...@x...invalid ...

    > I to jest właściwe podejście - te wszelkie dotacje mają wspomóc
    > człowieka w inwestycji, którą i tak by wykonał bo stwierdził że to
    > jest dobre. Robienie inwestycji dlatego, że akurat trafiła się
    > pomoc to trochę jak szukanie gwoździa tylko dlatego, że znalazł
    > się młotek.

    Zartujesz?
    Dotacja jest po to zeby człowiek był w stanie zrobić cos na co bez
    dotacji nie mogłby sobie pozwolic.
    Oczywiście powinno to być cos pozytecznego.

    Inwestycja musi byc opłacalna - inaczej zdecyduja sie na nia tylko
    jacys ekologiczni fanboy'e...

    Dlatego zdecydowanie procedura powinna wygladac tak, ze składasz
    wniosek, dostajesz promese i jezeli zrealizujesz inwestycje to nie ma
    bata - musisz dostac dotacje.

    A jak jest... Z czystym powietrzem bujam sie od poltora roku...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia

  • 52. Data: 2020-07-10 19:00:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kadar o...@g...com ...

    > Codziennie jeden worek (chyba ok. 30l). Tak swoją drogą (sorry,
    > teraz się pisze by the way czyli BTW lub jakoś tak) co za mądrala
    > wymyślił podawać to w litrach, jak bagażniki w samochodach. Ktoś z
    > was wlał wodę do bagażnika i sprawdzał ile tam litów się zmieści?
    > Nie o to chodzi.

    Ale wiesz ze litr to nie jest miara cieczy tylko miara pojemnosci?
    W czym bys chciał zeby podawano? W kWh? ;-D

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,

  • 55. Data: 2020-07-10 20:05:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Budzik napisał:

    > Ale wiesz ze litr to nie jest miara cieczy tylko miara pojemnosci?

    Objętości. Dla cieczy podstawową jednostką miary jest półlitry.

    --
    Jarek

  • 56. Data: 2020-07-10 20:29:44
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-07-10 o 17:00 GMT, Budzik napisał:
    > Dotacja jest po to zeby człowiek był w stanie zrobić cos na co bez
    > dotacji nie mogłby sobie pozwolic.

    Gdyby tak było, to dotację dostawałoby się przed inwestycją, a nie po.

    > Inwestycja musi byc opłacalna - inaczej zdecyduja sie na nia tylko
    > jacys ekologiczni fanboy'e...

    To nie dotacja powinna decydować o tym, że coś jest opłacalne, tylko
    wolny rynek. Dotacja jest ew. premią za dobre sprawowanie obywatela.

    Mateusz

  • 57. Data: 2020-07-10 21:38:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > To nie dotacja powinna decydować o tym, że coś jest opłacalne, tylko
    > wolny rynek. Dotacja jest ew. premią za dobre sprawowanie obywatela.

    Kluczowa jest odpowiedź na pytanie, *komu* ma się opłacać. Ktoś może
    uznać, że najbardziej opłacalne dla niego jest ogrzewanie domu przez
    spalanie starych kaloszy, których zapas na całą zimę szwagier mu za
    półlitry załatwił. Mnie może się opłacać zrzucenie się na dotację dla
    niego, by praktyk swoich poniechał i zainstalował lepszy system do
    grzania chaty. Jasne, że można do tego podejść inaczej, choćby dając
    dwa tygodnie na kupienie z funduszy własnych kotła gazowego czy czegoś
    podobnego. Tyle że takie podejście nie zawsze jest skuteczne. Prawie
    nigdy nie jest.

    --
    Jarek

  • 58. Data: 2020-07-10 22:00:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski j...@l...waw.pl ...

    > Objętości. Dla cieczy podstawową jednostką miary jest półlitry.

    ;-DDD
    No i jeszcze definicja wielkosci matematycznej "nic" - flaszka na
    dwóch.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Dyplomata potrafi powiedzieć "idź do diabła" w taki sposób,

  • 59. Data: 2020-07-10 22:07:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Budzik napisał:

    > ;-DDD
    > No i jeszcze definicja wielkosci matematycznej "nic" - flaszka na
    > dwóch.

    Zbojeckie prawo rządzi światem. Owca gryzie trowe, wilk owce, wilka
    pchły zrejóm, a nad syćkim wisi pustać. Świat stoi zbójeckim prawem.
    Pamięć o myślach Stefana Łacioka z Chyźnego jest je wse zywo. Ludziska
    zabacują, fto pedzioł, ale wiedzóm, co pedzioł. A nobardziej siedzi
    im w głowie ta pustać, to pół nicego, nicość, to takie nic. Leonowi
    Korkosowemu z Łopusnej ukozało się toto we flasce. Powiem więcej: ono
    wysło z flaski. Chłopi przi gorzołce medetowali, co by to miało być,
    to "nic". Leon im pedzioł: "to jest pół litra na dwók". Myśli mądrych
    ludzi wiecnie zywe.

    --
    Jarek

  • 60. Data: 2020-07-11 09:38:11
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-07-10 o 21:38 +0200, Jarosław Sokołowski napisał:
    > Ktoś może uznać, że najbardziej opłacalne dla niego jest ogrzewanie
    > domu przez spalanie starych kaloszy (...)

    Od tego są narzędzia ustawodawcze oraz egzekutywa, aby takie zapędy
    hamować.

    > Mnie może się opłacać zrzucenie się na dotację dla niego, by praktyk
    > swoich poniechał

    Nikt koledze nie broni finansować swoich pomysłów. Gorzej, jak człowiek
    zmuszony jest składać się na tych, którym się nie chce - wówczas zaczyna
    to pachnieć socjalizmem. Ale nie o tym była przecież dyskusja. Dotacje
    są i jest to fakt dokonany, wątek dotyczył nieco innego aspektu sprawy.

    > Jasne, że można do tego podejść inaczej, choćby dając dwa tygodnie na
    > kupienie z funduszy własnych kotła gazowego czy czegoś podobnego.

    Dostosowanie się w okresie "dwóch tygodni" jest wymogiem mało
    rozsądnym, takie rzeczy kształtuje się raczej na przestrzeni lat.

    > Tyle że takie podejście nie zawsze jest skuteczne. Prawie nigdy nie
    > jest.

    Wypadałoby przy takim stwierdzeniu podać jakieś praktyczne przykłady.
    Ja mogę podać kilka, które okazały się bardzo skuteczne: dziś mało kto
    jeździ bez katalizatora, dzikie budowle są fenomenem marginalnym, a na
    unikanie płacenia VATu jest bardzo niewielu chętnych. Wszystko zależy
    od tego, na ile bieżąca władza jest zmotywowana, aby coś wyegzekwować.
    W sprawach mało istotnych być może taniej wychodzi użyć marchewki niż
    bicza - "obywatelu, jak przestaniesz kopcić to może dostaniesz nagrodę".

    Mateusz