  • 21. Data: 2020-07-03 21:18:27
    Temat: Re: Moja woda
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Znowu a propos tym razem oczka wodnego. Co to pływa w moim baseniku?
    Nie do końca moim tylko mojego psa. Taki mały dziecięcy basenik kupiłem jej, żeby
    chłodziła się gdy będzie jej za gorąco. Basenik stoi na tarasie. Taras jest na
    wysokości ok. 3-3,5 m nad ziemią. Przestrzeń otwarta ale nic poza wiatrem i osami do
    tego basenu nie ma dostępu. Po 2-3 tygodniach zaczynają pływać jakieś dziwne maleńkie
    cośki. Z dna na powierzchnię i z powierzchni na dno tak w kółko. Skąd się to
    cholerstwo wzięło i co to jest?
    K.

  • 22. Data: 2020-07-03 21:30:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Kadar napisał:

    > Tu była mowa o oczku wodnym a nie zbiorniku wodnym. To chyba różnica.
    > Oczko wodne jak się uprę to na balkonie zrobię, też mi zabiorą chałupe?

    Po nich można się wszystkiego spodziewać, również zaboru balkonu.

    --
    Jarek

  • 23. Data: 2020-07-03 21:33:55
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Kadar napisał:

> [...]
    > zaczynają pływać jakieś dziwne maleńkie cośki. Z dna na powierzchnię
    > i z powierzchni na dno tak w kółko. Skąd się to cholerstwo wzięło

    Może to:

    https://www.google.pl/search?q=larwy+komar%C3%B3w&so
    urce=lnms&tbm=isch

    --
    Jarek

  • 24. Data: 2020-07-04 08:31:04
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 03.07.2020 o 19:53, Kadar pisze:

    > Tu była mowa o oczku wodnym a nie zbiorniku wodnym. To chyba różnica. Oczko wodne
    jak się uprę to na balkonie zrobię, też mi zabiorą chałupe?
    > K.

    chyba chodzi o to:
    https://www.rp.pl/Nieruchomosci/312209915-Zmiany-w-p
    rawie-wodnym---prawo-pierwokupu-nieruchomosci-z-base
    nem-lub-oczkiem-wodnym-dla-starosty.html

    Lukasz

  • 25. Data: 2020-07-04 08:55:15
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-07-03 o 12:18 -0700, Kadar napisał:
    > Po 2-3 tygodniach zaczynają pływać jakieś dziwne maleńkie cośki. Z
    > dna na powierzchnię i z powierzchni na dno tak w kółko. Skąd się to
    > cholerstwo wzięło i co to jest? K.

    Jak tylko woda stoi, to letnią porą zostanie zasiedlona wszelkimi
    larwami owadów latających, głównie ważek i komarów.

    Raz w tygodniu wymieniać wodę, to problem zniknie.

    Mateusz

  • 26. Data: 2020-07-04 10:21:55
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > chyba chodzi o to:
    > https://www.rp.pl/Nieruchomosci/312209915-Zmiany-w-p
    rawie-wodnym---prawo-pierwokupu-nieruchomosci-z-base
    nem-lub-oczkiem-wodnym-dla-starosty.html

    Kurcze, co się tam dzieje? Wyobrażacie sobie na Florydzie, taki przepis (nie mówię
    już o Hiszpanii bo w kółko się nie da) Przecież tam każdy dom ma basen.
    Przecież to pełzająca nacjonalizacja i ukryty komunizm.
    K.

  • 27. Data: 2020-07-04 10:24:44
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Jak tylko woda stoi, to letnią porą zostanie zasiedlona wszelkimi
    > larwami owadów latających, głównie ważek i komarów.

    Ważki mogą być ale komarów hodować nie będę. Myślałem, że przy takich przewiewach jak
    tu są i tak otwartej przestrzeni raczej nic się nie zasiedli a szczególnie w górach.
    K.

  • 28. Data: 2020-07-04 12:22:08
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-07-04 o 01:24 -0700, Kadar napisał:

    > Ważki mogą być ale komarów hodować nie będę.

    Bez dokładnego zdjęcia nie sposób stwierdzić, co to. Larwy ważek łatwo
    rozpoznać, po oczach (typowo ważkowych).

    > Myślałem, że przy takich przewiewach jak tu są i tak otwartej
    > przestrzeni raczej nic się nie zasiedli a szczególnie w górach.

    Ja mieszkam na 800m n.p.m. Komarów (oraz ich larw) brak, ale ważek,
    motyli i owadów wszelakich zatrzęsienie.

    Mateusz

  • 29. Data: 2020-07-04 12:24:37
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-07-04 o 01:21 -0700, Kadar napisał:
> [...]
    > przepis (nie mówię już o Hiszpanii bo w kółko się nie da) Przecież
    > tam każdy dom ma basen. Przecież to pełzająca nacjonalizacja i ukryty

    Nikt przecież nie mówi o konfiskacie czegokolwiek, tylko o prawie
    pierwokupu. Dla sprzedawcy co za różnica, komu sprzeda, jeśli już chce
    sprzedać? We Francji każda sprzedaż nieruchomości podlega prawu
    pierwokupu na rzecz gminy - i po mojemu słusznie.

    Mateusz

  • 30. Data: 2020-07-04 12:54:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Bez dokładnego zdjęcia nie sposób stwierdzić, co to. Larwy ważek
    > łatwo rozpoznać, po oczach (typowo ważkowych).

    Jeśli ktoś nie czuje się na siłach, by z oczu wyczytać charakter,
    może urządzic małe izolatorium i zobaczyć, co z tego wyrośnie.

    Jarek

    --
    Czy te oczy mogą kłamać?
    Chyba nie