  • 1. Data: 2009-10-23 08:14:46
    Temat: Mokra deska. Czy da się zabezpieczyć bez suszenia ?
    Od: teste <t...@X...gazeta.pl>

    Chodzi mi o jakiś środek chemiczny, który wsiąknie w drewno i w jakiś
    automagiczny sposób wygoni z niego wodę.

  • 2. Data: 2009-10-23 08:21:14
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    teste napisal:
    > Chodzi mi o jakiś środek chemiczny, który wsiąknie w drewno i w jakiś
    > automagiczny sposób wygoni z niego wodę.

    Nasyc roztworem glikolu polietylenowego (PEG-iem). Tylko nie pytaj
    sie o cene tej procedury :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2009-10-23 08:49:13
    Od: teste <t...@X...gazeta.pl>

    Jacek_P wrote:

    > Nasyc roztworem glikolu polietylenowego (PEG-iem). Tylko nie pytaj
    > sie o cene tej procedury :)

    Jedna deseczka o wymiarach 10x5x200, to chyba nie będą wielkie koszty.
    Mam nadzieję ;)
    Podpowiesz mi gdzie to można dostać ?
    Jak na razie znalazłem to w kosmetykach i medycynie. W jakimś sklepie
    chemicznym, marketach budowlanych ?

  • 4. Data: 2009-10-23 09:11:08
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    teste napisal:
> [...]
    > Mam nadzieję ;)
    > Podpowiesz mi gdzie to można dostać ?
    > Jak na razie znalazłem to w kosmetykach i medycynie. W jakimś sklepie

    Nie masz tak wielkiej komory liofilizacyjnej.
    Zreszta po co robic samemu ryzykujac bledy, skoro mozna zlecic? ;)

    http://www.drewno.pl/index.php?pid=info_article_deta
    ils&aid=1833&pname=Muzeum+Archeologiczne+w+Biskupini

    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 5. Data: 2009-10-23 09:29:01
    Od: teste <t...@X...gazeta.pl>

    Jacek_P wrote:

    > Nie masz tak wielkiej komory liofilizacyjnej.
    > Zreszta po co robic samemu ryzykujac bledy, skoro mozna zlecic? ;)
    >
    > http://www.drewno.pl/index.php?pid=info_article_deta
    ils&aid=1833&pname=Muzeum+Archeologiczne+w+Biskupini

    No, tak... to mnie powaliło na kolana, bo myślałem, że to wystarczy użyć
    jak zwykłej farby.
    Nie ma metody bardziej przyjaznej śmiertelnikom ? ;)

  • 6. Data: 2009-10-23 15:34:58
    Od: Jakub Tarczewski <a...@g...pl>

    > No, tak... to mnie powaliło na kolana, bo myślałem, że to wystarczy użyć
    > jak zwykłej farby.
    > Nie ma metody bardziej przyjaznej śmiertelnikom ? ;)

    jest. Alkohol bezwodny -obejdzie się bez komory próżniowej. Na deskę tej
    wielkości potrzebujesz kilku litrów (moczysz, co kilkadziesiąt godzin
    zmieniasz płyn i tak dalej). Niestety, zmienia właściwości drewna, zwł.
    iglastego. Podobnie, choć dużo wolniej działa np. aceton, ale działa na
    drewno jeszcze gorzej. Aha, nie wiem gdzie można tanio i w dużej ilości
    nabyć alkohol bezwodny. Podejrzewam że legalnie nigdzie.

  • 7. Data: 2009-10-23 15:58:52
    Od: teste <t...@X...gazeta.pl>

    Jakub Tarczewski wrote:

> [...]
    > zmieniasz płyn i tak dalej). Niestety, zmienia właściwości drewna, zwł.
    > iglastego. Podobnie, choć dużo wolniej działa np. aceton, ale działa na

    Ten sposób jest lepszy technicznie. Warty przemyślenia.
    Wielkie dzięki za poradę.