  • 51. Data: 2018-08-29 21:43:21
    Temat: Re: NTG Google maps po roku
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 29 sierpnia 2018 21:06:25 UTC+2 użytkownik maniek4 napisał:
    > W dniu 2018-08-29 o 20:57, maniek4 pisze:
    >
    > Pokaze Ci jeszcze jeden przyklad dlaczego uwazam GM za kiepska
    > nawigacje. Chyba, ze nawigacja w standardzie ma wlaczony tryb
    > turystyczno-krajoznawczy:
    >
    > https://zapodaj.net/357465872f333.png.html

    Ale czego tu nie rozumiesz - jest to najkrótsza trasa i taką zawsze GM
    zaproponuje domyślnie. Możesz sobie kliknąć i wybrać inną :) Robisz
    problem z niczego!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 52. Data: 2018-08-29 21:50:11
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 29 sierpnia 2018 14:06:25 UTC-5 użytkownik maniek4 napisał:
> [...]
    >
    > Pokaze Ci jeszcze jeden przyklad dlaczego uwazam GM za kiepska
    > nawigacje. Chyba, ze nawigacja w standardzie ma wlaczony tryb

    Hehe, Szaserow. Mieszkalem na zolkiewskiego przez pewien czas. Naprzeciw wesolego
    domku :)

  • 53. Data: 2018-08-29 22:02:34
    Od: maniek4 <r...@a...tyb>

    W dniu 2018-08-29 o 21:31, Pete pisze:

    > Nie za bardzo łapię w czym problem. Że 2 mosty na trasie?

    38% dluzsza trasa dla 1 minuty.

    Pozdro.. TK

    ---
    Avast.

  • 54. Data: 2018-08-29 22:08:16
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 29.08.2018 o 22:02, maniek4 pisze:

    > 38% dluzsza trasa dla 1 minuty.

    I to jest -1 min w momencie wyznaczania trasy a może się z tego zrobić
    +x minut w trakcie jazdy. Jednak wybranie z pozostałych proponowanych to
    jest jedno dodatkowe kliknięcie.

    > Pozdro.. TK
    >
    > ---
    > antywirusowe Avast.

    Wyłącz te reklamowe śmieci i ustaw normalny delimiter a nie idiotyczny
    ten od tego beznadziejnego programu.

    --
    Czarek

  • 55. Data: 2018-08-29 22:14:11
    Od: maniek4 <r...@a...tyb>

    W dniu 2018-08-29 o 21:43, Adam Sz. pisze:

    > Ale czego tu nie rozumiesz - jest to najkrótsza trasa i taką zawsze GM
    > zaproponuje domyślnie. Możesz sobie kliknąć i wybrać inną :) Robisz
    > problem z niczego!

    Wszystko rozumiem i nie robie problemu. Po prostu nie wpadlbym na to,
    zeby jechac 7 km dalej, by oszczedzic jedna minute, gdy wchodzi dystans
    11km. Tak samo z Pragi do Zakopanego. Blisko 100km wiecej przez Katowice
    i Krakow, plus oplata autostradowa dla dwoch minut, jakie pokazywala mi
    nawigacja kiedy wyjezdzalem z Pragi.
    Nie ma problemu. Mozna i przez Wieden z winieta w Austrii. Toz to w chu
    autostrady.

    Pozdro.. TK

    ---
    Avast.

  • 56. Data: 2018-08-29 22:44:45
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 29 sierpnia 2018 22:14:12 UTC+2 użytkownik maniek4 napisał:

    > Wszystko rozumiem i nie robie problemu. Po prostu nie wpadlbym na to,
    > zeby jechac 7 km dalej, by oszczedzic jedna minute, gdy wchodzi dystans
    > 11km.

    Dlatego masz GM żeby myślał za Ciebie, że się da szybciej ;)

> [...]
    > nawigacja kiedy wyjezdzalem z Pragi.
    > Nie ma problemu. Mozna i przez Wieden z winieta w Austrii. Toz to w chu

    Masz tam taką opcje jak "unikaj dróg płatnych" albo "unikaj autostrad"
    jak tak ich bardzo nie lubisz :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 57. Data: 2018-08-29 22:47:57
    Od: maniek4 <r...@a...tyb>

    W dniu 2018-08-29 o 21:42, Adam Sz. pisze:

    > Zwróć uwagę co się dzieje jak GM traci na chwilę zasięg. Np. jak wjeżdżasz
    > w tunel. Trójkąt jedzie "sam" bez informacji z GPSa (bo ten się w tunelu
    > zatrzymuje). Tu była taka sama sytuacja - na chwilę dostał informację, że
    > jest na bocznej trasie, zmienił trasę, potem dostał info że jednak jest
    > na S7 ale jeszcze nie zmienił trasy a już trójkąt przeskoczył. To jest
    > dokładnie zachowanie przy słabym GPSie.

    Rzecz w tym, ze nawet jadac dlugim tunelem pod Praga (przy okazji, super
    rozwiazanie. Trzeba by podpowiedziec Hani z Warszawy, ze lepiej w
    poprzek jak wzdluz) a nie tylko przez Alpy, gdzie nie ma drog i zjazdow
    po drodze, nawigacja spisywala sie bez zarzutu. Pokazywala dokladnie
    moment wyjazdu z tunelu a nie jest wcale krotki. No i dojezdzamy do
    Radomia i takie kwiatki.

    > Jak pisałem wcześniej - nie patrz na trójkąt bo on zmienia położenie dopiero
    > jak ma pewny zasięg GPS. Bez zasięgu lub jak jest słaby - potrafi sobie
    > jechać sam, czasem przeskakiwać.

    Przez kilkadziesiat kilometrow wytycza jakies boczne zjazdy,
    wyswietlajac sie na pasie S7?

    > Nie znam tej drogi i szczerze to nie wiem co mi pokazujesz, ja tam widzę
    > wytyczoną trasę S7.

    Do pewnego momentu jest wszystko w porzadku. Na nawigacje nie patrzysz,
    bo do domu jeszcze daleko i droga prosta. W pewnym momencie nawigacja
    krzyczy zjedz w prawo, pozniej w lewo i takie tam. Patrzysz na ekran, na
    boki. Nawigacja pokazuje dziwne cos, po bokach bariery i myslisz WTF?
    Robisz skrina i jedziesz dalej. Nawigacja znow gada jakies bzdury i tak
    dziesiec, pietnascie minut. Pozniej analizuje te skriny i nie wiem o co
    chodzi. Dojezdzasz do Radomia i wszystko gra dalej przez 200km, lacznie
    z Warszawa, gdzie zageszczenie drog jest dozo wieksze. Przypominam, ze
    rok temu bylo to samo. Moze pamietasz jak linkowalem dziwne nawrotki,
    jakby poczatki trasy w pewnym miejscu. To bylo przed Radomiem od strony
    Kielc.

    > Nie odpowiedziałeś na pytanie - gdzie trzymasz telefon? Na pewno
    > gdzieś na dole. Nie ma w ogóle o czym dyskutować - to słaby GPS i
    > nic innego :)

    Telefon wisi na szybie. Dziwnym trafem trzy telefony pokazuja to samo na
    przestrzeni roku. W zeszlym roku ktos pisal, ze Honor ma Mediateca i cos
    tam cos tam z gps nie tego. Ale Z2 i XZ Premium ma Snapdragona, nie sa
    telefonami jak pisales rok temu z paczki chipsow, wiec nie wiem co im
    zarzucic?

    > Może jest tam jakaś jednostka wojskowa która zagłusza sygnały z GPS ;-)

    Moim zdaniem GM ma zle koordynanty. S7 w tym miejscu to wzglednie swieza
    trasa, budowana na bazie starej drogi. Cos poprzesuwali o kilka metrow,
    czego Google nie uwzglednil i tyle. Graficznie interpretuje pozycje
    dobrze, tylko trasa niezbyt dobrze skalibrowana.

    Pozdro.. TK

    ---
    Avast.

  • 58. Data: 2018-08-29 22:53:19
    Od: maniek4 <r...@a...tyb>

    W dniu 2018-08-29 o 22:08, Czarek pisze:

    > I to jest -1 min w momencie wyznaczania trasy a może się z tego zrobić
    > +x minut w trakcie jazdy.

    I odwrotnie. Statystycznie prawdopodobienstwo na przesuniecie jest
    wieksze na dluzszej trasie.

    > Jednak wybranie z pozostałych proponowanych to
    > jest jedno dodatkowe kliknięcie.

    Owszem, ale idiotyzmy powinny byc eliminowane w zarodku.

    > Wyłącz te reklamowe śmieci i ustaw normalny delimiter a nie idiotyczny
    > ten od tego beznadziejnego programu.

    Sorry, popracuje nad tym.

    Pozdro.. TK

    ---
    Avast.

  • 59. Data: 2018-08-29 23:31:10
    Od: maniek4 <r...@a...tyb>

    W dniu 2018-08-29 o 22:44, Adam Sz. pisze:

    > Dlatego masz GM żeby myślał za Ciebie, że się da szybciej ;)

    No chyba, ze tak.

    > Masz tam taką opcje jak "unikaj dróg płatnych" albo "unikaj autostrad"
    > jak tak ich bardzo nie lubisz :)

    Ano wiem. Temat rozpoczalem, by ludzie podzielili sie doswiadczeniami z
    innych nawigacji a nie po to by sie wyzywac na autostradach. Nie chodzi
    o to, ze ich nie lubie. W dlugiej podrozy wiele rzeczy jest waznych.
    Czas przejazdu, jakosc drog, teren po jakim sie jedzie. Zauwazyles
    napewno w Bieszczadach, ze nawigacja pokazuje do celu 60km i czas
    przejazdu 1,5 godziny. Niby smieszne, ale jednak w gorach prawdziwe.
    Koszt i czas na drodze, oraz ilosc kilometrow nie sa bez znaczenia.
    Koszt jak kto lubi, ale kazdy kilometr to potencjalne zagrozenie. Wiec
    ja dobieram to tak, by nie narobic kilometrow i dojechac mozliwie szybko
    z mozliwie minimalnym ryzykiem i mozliwie niskim kosztem. Stad zwracam
    uwage na winiety przy sugerowanych dluzszych przejazdach tylko dla tego,
    ze to autostrada. Czesto lepiej przejechac niemal pustymi lokalnymi
    drogami nieco dluzej, zamiast pchac sie na autostrade przyplacajac to
    dlugimi kilometrami. Na drogach na ktorych nie ma ruchu nie musze sie
    tak koncentrowac. Mam mozliwoc zobaczyc cos przez okno a nie tylko
    pilnowac odleglosci przed samochodem, majac 200 na budziku, bo czas
    ucieka. Nie mam problemu jechac 230/h przez kilka godzin, kiedy do celu
    blisko 2 tysie km, ale nie robie tego kiedy nie musze. Autostrada moim
    zdaniem to wbrew pozorom bardzo niebezpieczne miejsce, choc szybkie. Z
    perspektywy samochodu wydaje sie bezpieczna, tylko tlo szybko sie
    zmienia a samochody suna sobie leniwie. Ale kiedy uswiadomimy sobie
    awaryjna droge hamowania z 200/h a takie miewalem, to zdajemy sobie
    sprawe, ze to jednak bardziej podobne do sciany przed plutonem
    egzekucyjnym jak do ogladania gownianego kabaretu w telewizorze. Wiec,
    jak mam do przejechania przez gory kilka setek to wybieram autostrady,
    ale kiedy mam dokladac do autostrady kilkadziesiat kilometrow, by
    przejechac nia 50 vs krotsza, malownicza droge o podobnym czasie
    przejazdu to wybieram to drugie. Czsem po prostu rozsadnie nie ma sie
    wyboru i jedzie sie tym czym dojedzie sie szybciej. I do tego potrzebuje
    nawigacji. Do GM przy okazji ciagle mam zal, ze nie mowi o zjechani z
    wyznaczonej trasy, tylko wytycza nowa bez gadania.

    Pozdro.. TK

    ---
    Avast.

  • 60. Data: 2018-08-30 01:01:24
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Ja wole nadłożyć 30% trasy i lecieć autostradą/ekspresówką niż tłuc się lokalnymi