  • 101. Data: 2015-06-18 14:26:20
    Temat: Re: NTG - Jednak eldorado
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 17 czerwca 2015 20:44:06 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > gdybym powiedzial ze przyjdą za rok islamisci i nas wyrżną do cna to zapewne
    >spotkalbym sie z powszechna opinią ze nalezy sie bronic.
    > Ale jesli zrobią to w ciągu 100 lat to wiekszosc calkowicie to zlekcewazy.
    > Jesli nasze miejsce zajma imigranci to znaczy ze polska zostala pokonana. Mnie >to
    nie pasuje, mnie interesuje aby moja linia genetyczna sie nie skonczyla.
    > A bronic sie musimy juz teraz - czyli my sie mamy rozmnazac by nie potrzebowac
    importowac imigrantów, ktorzy sie beda tu rozmnazac.

    "...Widzę mój kraj i pola nieorane
    Nie słyszę śmiechu dziecięcych ust
    Snują się smutne istoty przegrane,
    Co zapomniały ojczystych słów

    Nie zapłonie nocą znicz, bo nie widzi nikt,
    Że mój naród umiera
    Nie zapłonie znicz i nie płacze nikt
    Bez ofiary krwi mój naród umiera, umiera..."

  • 102. Data: 2015-06-18 14:35:20
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 czerwca 2015 10:43:49 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > Coś kręcisz :-)

    Nic nie krece.

    > Jeśli w formie składek _emerytalnych_ wpłacisz 350 tys to tyle
    > (zwaloryzowane) zostanie podzielone przez przewidywaną długość życia. ZUS
    > nie pobiera haraczu "za zarządzanie" jak OFE :-)

    No nie bardzo :)

    > Więc jeśli tylko ktoś na bieżąco będzie do skarbca ZUS wpłacał pieniądze to
    > Ty swoje dostaniesz.tro

    Nigdy tego nie odzyskam. To jest kasa w bloto (a dokladniej w palace ZUSowe).

    > PRoblem jest gdzie indziej - co z tego że co miesiąc płacisz setki czy
    > tysiące "na ZUS" skoro z tego tylko jakaś część to składka emerytalna -
    > rezta to zdrowotna, rentowa i Bóg (jeśli istnieje) wie jakie jeszcze :-)

    Przeciez pomnozylem tylko skladke emerytalno-rentowa. Licze 600 pln choc teraz
    sama emerytalna wynosi 460 pln, a rentowa 190 pln ale zostalo mi jeszcze 33
    lata pracy - sadze, ze spokojnie srednia samej emerytalnej wyjdzie grubo
    powyzej 600.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 103. Data: 2015-06-18 14:36:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 czerwca 2015 10:18:19 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
> [...]
    > Ja dzieci zamierzam miec niebawem. Ale zalozmy ze nie bede mial. Na ZUS
    > odkladam od 18 roku zycia bez przerwy - bede pracowal do 67. Chcesz mi
    > powiedziec, ze przez te 49 lat nie odloze na swoja emeryture!? :-)
    > Placac srednio 600 pln skladki emerytalnej oddam panstwu ponad 350 tys pln.
    > Emerytury dostane moze 1000 pln. Srednia dlugosc zycia 72 lata, czyli przez 5
    > lat bede pobieral emeryture. 60 miesiecy * 1000 = 60 tys pln. To gdzie ta
    > reszta sie podziewa - 290 tys pln?? Ja wiem gdzie - w tym roku np. ZUS
    > udzielal porad platnikom na SYCYLII :D Swoja droga smieszna sprawa bo nie
    Np. szwagier mojej żony- gość niedługo 50 lat skończy- oficjalnie przepracował może
    rok max 2. Czyli nic nie odłożył. Kuzyn mojej żony podobnie, znak zresztą co najmniej
    kilkunastu takich(chociażby moi lokatorzy). A patrząc szerzej-cała dzisiejsza szara
    strefa: budowlanka, transport, sprzedawczynie u lokalnych handlowców itp., spawacze i
    inni "stoczniowcy" na umowach śmieciowych. Ci wszyscy pracują ale do ZUS od nich/za
    nich nic nie wpłynie. Ich "konta" w ZUS są zerowe.
    Dojdą do wieku emerytalnego państwo będzie musiało im jakieś świadczenie zapewnić-
    jak nie ZUS to inny MOPS będzie coś wypłacał

  • 104. Data: 2015-06-18 14:40:08
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 czerwca 2015 13:18:49 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:

    > Jeśli budżet ZUSu się nie dopina to podnosi się wiek emerytalny i zaczyna
    > się dopinać.

    http://wykresygieldowe.bblog.pl/i/blog/users/2841/fi
    les/Image/wpis-388-1.png

    W ktorym roku budzet ZUSu sie dopial? :-)
    Od lat nie bylo takiego roku. W 2015 ZUS bedzie mial deficyt rzedu 75 mld pln.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 105. Data: 2015-06-18 14:43:46
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 czerwca 2015 14:36:09 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    > Dojdą do wieku emerytalnego państwo będzie musiało im jakieś świadczenie zapewnić-
    jak nie ZUS to inny MOPS będzie coś wypłacał

    No i teraz trzeba sobie postawic pytanie czy dalej zwiekszac podatki, co
    spowoduje odplyw kolejnych skladek od pracownikow ktorzy przejda do szarej
    strefy, czy obnizanie (podatkow i ZUSu), ktory spowoduje ze nie bedzie sie
    oplacac kombinowac "na lewo" i mimo, ze skladki beda w nizszych kwotach to
    bedzie ich placic dziesiatki tys. osob wiecej niz obecnie. Zdecydowana
    wiekszosc pracownikow wolalaby zatrudnic sie na umowe o prace ale jak ktos
    ma dostac 3k pln na reke bez umowy, a 1,5k pln na reke z umowa to wiadomo,
    co wybiera :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 106. Data: 2015-06-18 15:06:37
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-06-18 o 14:43, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > ma dostac 3k pln na reke bez umowy, a 1,5k pln na reke z umowa to wiadomo,

    Czesciej pewnie nie ma nawet wyboru.

    Pozdro.. TK

  • 107. Data: 2015-06-18 15:24:34
    Od: Gregoriusx <n...@a...com>

    W dniu 2015-06-17 o 14:26, Budyń pisze:

    > po pierwsze nam potrzebna kazda dzietnosc - nawet wsrod patoli jak to nazwales.
    > Bo to beda pracownicy.

    Tylko po co nam setki tyś. operatorów łopaty jak świat już dawno używa
    koparek? Owszem ilość się liczy ale jakości też bym nie zaniedbywał.

    > Spodziewasz sie ze beda zanizac poziom?
    > To dołóz do tego porzadna edukacje.

    Jeżeli w domu nie będzie zdrowych społecznie wzorców (nie kradnę, praca
    to nie frajerstwo itp) i wpojonej chociaż minimalnej ambicji to
    najlepsza edukacja polegnie. No chyba, że chcesz model w którym trzeba
    zrobić dzieci a resztę załatwi państwo, ale to już historii było parę
    razy przerabiane.

    > policz ile musialby zarobic koles aby odzskac 12x1500zł rocznie z podatku
    > - piekny pomysł utrącenia tego pomysłu (bo trzeba zarabiac powyżej 15000
    > miesiecznie zeby to było porównywalne)

    Jak nie ma z czego odpisywać to możemy dać wyrównanie, ale najpierw
    obywatelu idź zarób przynajmniej najniższa krajowa i udowodnij, że
    zasługujesz na pomoc. Rozdawnictwo "bo się należy" i beż żadnego wkłąd
    własnego jest bardzo demoralizujące.

    > Takie platformerskie myślenie - tak nawymyślać inteligenckich zasad ze
    > w koncu nikt nie korzysta. Ale urzednika zatrudnic trzeba.

    System poboru PIT jest odpalony, działa i generuje koszty - dorzucenie
    ulgi w takim kształcie raczej nie spowoduje przyrostu pogłowia
    urzędników skarbowych.

    --
    Gregorius

  • 108. Data: 2015-06-18 16:10:00
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-06-18 o 14:40, Adam Sz. pisze:
    > http://wykresygieldowe.bblog.pl/i/blog/users/2841/fi
    les/Image/wpis-388-1.png
    > W ktorym roku budzet ZUSu sie dopial? :-)
    > Od lat nie bylo takiego roku. W 2015 ZUS bedzie mial deficyt rzedu 75 mld pln.
    Bo to trzeba zrobić inaczej: odebrać wszystkie przyznane emerytury,
    podwyższyć wiek emerytalny do 85 lat i przyznać emerytury uprawnionym.
    Wszystko się dopnie, a jeszcze w kasie zostanie ;-)

    Maciek

  • 109. Data: 2015-06-18 16:21:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 czerwca 2015 14:43:47 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
> [...]
    > oplacac kombinowac "na lewo" i mimo, ze skladki beda w nizszych kwotach to
    > bedzie ich placic dziesiatki tys. osob wiecej niz obecnie.

    Tak sobie myślę że teoretycznie masz racje ale tylko teoretycznie.
    Bo znając naszych porzedsiębiorców i tak by kombinowali śmieciówki szara strefa itp.
    Wg mnie aby zlikwidować szarą strefę wyjścia jest jedno- oZUSowić śmieciówki i
    konsekwentni, szybko i dotkliwie karać za zatrudnianie na czasrno czy inne łamanie
    praw prawa pracy. wiem że to nierynkowe i represyjne podejście ale myślę że na
    dzisiejsze czasy i dzisiejszą mentalność naszych przedsiębiorców jedyne

> [...]
    > ma dostac 3k pln na reke bez umowy, a 1,5k pln na reke z umowa to wiadomo,
    Też racja ale tylko w teorii.
    Bo w praktyce pracownik nie ma wyboryu 3tys na reke czy 1,5 tys z umowa ale
    propozycję dostaję 1,5tys na czarno/śmieciówka.
    Sezon się nad morzem rozpoczyna- dość dobrze znam środowisko przesdiebiorców z
    sąsiedniego kurortu.
    Na sezon zatrudniają młodych ludzi do smażalni, pensjonatów, sprzedaży pierdół na
    plaży itp. Moja siostrzenica trafiła powiedzmy dobrze bo za 11 godzin dziennie/7 dni
    w tygodniu/2,5miesiąca pracy w sklepie z pieczywem dostanie miesięcznie 2tys czyli ok
    5-6zł/godz.
    Jej koledze w smażalni ryb(praca dużo gorsza) za podobna ilość godzin obiecali 1500zł
    czyli coś koło 4zł/godz.
    I proszę nie pisz że sytuacja/podatki itp. takiego przedsiębiorcę zmuszają do
    proponowania takich stawek. Ja tych ludzi znam i wiem jaką kasę zarabiają.
    To wszystko nie jest takie proste jakby się korwinistom wydawało.

  • 110. Data: 2015-06-18 17:46:00
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 czerwca 2015 16:21:46 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    proponowania takich stawek. Ja tych ludzi znam i wiem jaką kasę zarabiają.
    > To wszystko nie jest takie proste jakby się korwinistom wydawało.

    Nie - to nie podatki go do tego "zmuszaja". Jego w ogole nikt nie zmusza do
    niczego. Przyczyna takiej sytuacji jest znane wszystkim prawo w ekonomii - prawo
    podazy i popytu. Skoro przedsiebiorca jest w stanie znalezc kogos za 4 pln / h
    to czemu mu ma placic wiecej? To wlasnie jest przedsiebiorczosc, gdyby placil
    8 pln, kiedy sa osoby chetne pracowac za 4 pln to w panstwowej spolce poszlo
    by to do sadu jako niegospodarnosc :)

    Obnizenie podatkow i ZUS oprocz zmniejszenia szarej strefy spowoduje rowniez
    zmniejszenie bezrobocia - ja sam chetnie zatrudnilbym kolejna osobe gdyby
    panstwo zmniejszylo mi podatki na tych co obecnie zatrudniam na tyle, ze
    praktycznie byloby to dla mnie "darmowe". A ja jestem malutkim - mikro-
    przedsiebiorca. Takich jak ja jest setki tysiecy, niech kazdy z nich zatrudni
    tylko jednego pracownika to nagle okaze sie, ze ten od frytek z nad morza nie
    znajdzie juz nikogo do pracy za 4 pln. Podaz spadnie, ceny zatrudnienia
    wzrosna, wzrosna zarobki pracownikow.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.