  • 81. Data: 2018-04-06 19:11:29
    Temat: Re: NTG Pogniewali sie na polityke czy jak?
    Od: maniek4 <r...@a...tyb>

    > Noworosja z elektrownia w Belchatowie tez ma niewiele wspolego, chyba ze o czyms
    nie wiem.

    Ja nie wiem co ma wspolnego Belchatow, sam go wymysliles.
    W kazdym razie dalo sie z Noworosja to i daloby sie z Czeczenia.

    Pozdro.. TK

    ---
    Avast.

  • 82. Data: 2018-04-06 19:27:40
    Od: maniek4 <r...@a...tyb>

    W dniu 2018-04-04 o 18:20, s...@g...com pisze:
> [...]
    tego ze specnaz wpadnie i go ubije niz ze zginie przez terroryste.

    mniej bo terrorysci nie probuja.

    > Jakby rosja chciala tego gostka ubic to dostalby kulke albo nozem w ciemnym zaulku.
    > Cala akcja jest grubo szyta i smierdzi na kilometr. Jesli rzeczywiscie rosja go
    otrula to samo otrucie nie ma znaczenia. Rosja w takim przypadku miala by na celu
    zakomunikowanie czegos innego. I jesli przyjmiemy ze rosja to zrobila to co chcieli
    uzyskac?

    Po pierwsze zemste. Po drugie nieuchronnosc. Po trzecie Sile. Po czwarte
    odwage.

    > Ale to jest wlasnie to o czym pisalem.

    Nie. Ty piszesz o strachu. Ja o zrozumieniu.

    > Tak nie wolno robic bo oszalejesz.
    > Wiesz ilu ludzi umiera na raka? Ty tez mozesz. Zaczniesz o tym myslec codziennie?
    > Stawianie swojego dziecka w tym kontekscie jest takie samo. Albo doprowadzi do
    paranoi albo zaczniesz ignorowac te statystyke dopoki nie bedzie rzeczywiscie
    istotna.

    Zupelnie nie chodzi o to czy trzeba sie bac potencjalnych zagrozen. Dla
    tych ktorzy kogos stracili w konkretnych sytuacjach to nie zagrozenie
    tylko fakt. Wez teraz komus takiemu tlumacz, ze to jedna cyfra wiecej,
    konieczna do poniesienia ofiary. Takimi wlasnie ofiarami sa ci o ktorych
    pisalem. Zagazowani na Dubrowce, uduszeni marynarze, pacjenci szpitali w
    Syrii. Wiec wracajac do tematu, czy Rosja mialaby moralne wyrzuty trujac
    szpiega i narazajac przy tym potencjale ofiary? Jakies przyklady na
    potwierdzenie?

    Pozdro.. TK

    ---
    Avast.

  • 83. Data: 2018-04-06 20:19:36
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak na razie z Noworosja sie nie dalo bo nie zostala uznana przez inne panstwa jako
    nowe panstwo. Z Czeczenia sie nie dalo tak jak sie nie da z gmina niedaleko
    Belchatowa gdzie jest kopalnia wegla brunatnego i elektrownia.

  • 84. Data: 2018-04-06 21:08:19
    Od: maniek4 <r...@a...tyb>

> [...]
    nowe panstwo. Z Czeczenia sie nie dalo tak jak sie nie da z gmina niedaleko
    Belchatowa gdzie jest kopalnia wegla brunatnego i elektrownia.

    W takim razie, poza geografia i nieodlegla historia, masz do nadrobienia
    jeszcze jeden dzial. Tym razem polityka. Gorbaczow na poczatek bedzie w
    sam raz.

    Pozdro.. TK

    ---
    Avast.

  • 85. Data: 2018-04-06 21:36:36
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 6 kwietnia 2018 12:27:29 UTC-5 użytkownik maniek4 napisał:

> [...]
    uzyskac?

    > Po pierwsze zemste. Po drugie nieuchronnosc. Po trzecie Sile. Po czwarte

    Oj tam, kulka w leb prostsza. Albo uszkodzone hamulce. Ta wersja sie nie klei.
    Nie wymieniles niczego co uzasadnialo by uzycie tak fikusnego sposobu.

> [...]
    > Syrii. Wiec wracajac do tematu, czy Rosja mialaby moralne wyrzuty trujac
    > szpiega i narazajac przy tym potencjale ofiary? Jakies przyklady na

    Wlasnie probuje ci wyjasnic ze na tym poziomie nikt sie nie liczy z pojedynczymi
    ofiarami. Ba! Nikt sie nie liczy z setkami ofiar.

    To tylko maluczcy jak ty czy ja sie mozemy rozczulac nad "czyjas corka".

    Wyzej gra sie toczy o bardziej abstrakcyjne sprawy i nikogo nie obchodzi cos co w
    skali kraju sie nie liczy. A w tych przypadkach sie nie liczy.

    To tyle na temat zarzadzania wysokopoziomowego.

    Za to tam wyzej nie maja powodow aby sobie utrudniac zycie. Jak rozkaz "zastrzelcie
    go i jego rodzine" zadziala tak samo dobrze jak "nasmarujcie mu lapy toksyna i niech
    ja rozniesie po londynie" tylko bez skutkow ubocznych to nikt sie w toksyny bawic
    nie bedzie.

    Za to politycznie i wizerunkowo rosja na takim ataku wiecej traci przed tymi
    wydarzeniami sportowymi. I dlatego z tego punktu widzenia to bylby zly ruch.

    Oczywiscie mozliwe ze jakis ruski kgbista przesadzil i sie sprawa rypla ale
    zakladajac przemyslanosc takiego ruchu nalezy go wykluczyc.

    To tyle na temat tego incydentu.

  • 86. Data: 2018-04-07 00:21:14
    Od: maniek4 <r...@a...tyb>

    W dniu 2018-04-06 o 21:36, s...@g...com pisze:

> [...]
    > Nie wymieniles niczego co uzasadnialo by uzycie tak fikusnego sposobu.

    Co mam Ci wymieniac? Nie zastanawiasz sie nad tym, ze wszyscy mieli
    wieziec kto co i jakie bylo przeslanie. Wolisz myslec, ze cos takiego
    moze byc tylko ew. cicha rozprawa ze zdrajca, to co ja na to poradze?
    Moim zdaniem nie chodzi o zwykla zemste, tylko o pragmatyzm w ktorym
    Rosja poza incydentem Jelcyna, niemal od zawsze jest bardzo dobra.

> [...]
    skali kraju sie nie liczy. A w tych przypadkach sie nie liczy.

    > To tyle na temat zarzadzania wysokopoziomowego.

    Piszesz oczywiste rzeczy. Ja tylko stwierdzam, ze zanim wypelni sie
    statystyki dobrze jest skorzystac z fundamentow psychologii, tj. by
    zrozumiec druga strone trzeba postawic sie na jej miejscu. Malo kto to
    robi. O ile latwiej jest z za otoczki wlasnego, bezpiecznego swiata
    pierdaczyc jakies farmazony w publicznych miejscach o koniecznosci
    ponoszenia ofiar w imie wyzszego celu. Nie mowie, ze to zawsze bez
    sensu. Jednak latwosc oceny sytuacji i zaufania, ze inaczej sie nie da
    czasem zdumiewa. Przykladem moze byc dzisiejsza Syria. Te wojne mozna
    zakonczyc jednego dnia. Tyle, ze nikomu sie to nie oplaca. Wiec w imie
    wyzszych celow nikt nie przejmuje sie tubylcami.
    Podobnie bylo z Czeczenia. Zamiast dac im niepodleglosc wyprodukowalo
    sie terrorystow i narzekalo jacy to oni zli. Taki to wyzszy cel.

> [...]
    ja rozniesie po londynie" tylko bez skutkow ubocznych to nikt sie w toksyny bawic

    Z ta roznica, ze nie chodzi o jednego szpiega. Chodzi o to co moze
    zrobic Rosja i jakie miejsce chce miec na swiecie.

    > Za to politycznie i wizerunkowo rosja na takim ataku wiecej traci przed tymi
    wydarzeniami sportowymi. I dlatego z tego punktu widzenia to bylby zly ruch.

    Zly bo sie nie odbedzie? Bez jaj. Nie odbedzie sie? Prezydent nie
    poleci? Niech nie leci. Druga rura na dnie Baltyku juz sie kroi. Ominie
    Ukraine, wplywy za transfer i mozna dalej rozgrywac zachodnich sasiadow.
    Osetie pamietasz? Zwrocono juz Gruzji, czy to dalej wizerunkowa wtopa?
    Krymem i Noworosja sie przejeli?

    > Oczywiscie mozliwe ze jakis ruski kgbista przesadzil i sie sprawa rypla ale
    zakladajac przemyslanosc takiego ruchu nalezy go wykluczyc.

    Zgadzam sie, ze ruskiego kgbiste mozna wykluczyc.

    Pozdro.. TK

    ---
    Avast.

  • 87. Data: 2018-04-09 15:25:15
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-04-04 o 18:20, s...@g...com pisze:

    > Jakby rosja chciala tego gostka ubic to dostalby kulke albo nozem w ciemnym zaulku.
    A most to wystarczający zaułek? przypomnij sobie jak zabili chyba
    Niemcowa, o ile nazwiska nie przekręciłem, tak robią to u siebie, za
    granicą są bardziej wyrafinowani.

    > Cala akcja jest grubo szyta i smierdzi na kilometr. Jesli rzeczywiscie rosja go
    otrula to samo otrucie nie ma znaczenia.
    Nic nie jest szyte, w Rosji zbliżały się wybory i trzeba było pokazać siłę
    i zdecydowanie.

    --
    Pozdr
    Janusz