  • Data: 2018-08-11 14:48:51
    Temat: Re: Naturalna klimatyzacja
    Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 11.08.2018 14:07, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Kompletnie nie zrozumiałeś tego co napisał Jarosław i jaką rolę w takim dachu
    > pełni strop betonowy.

    Ty za to, mniemam, zrozumiałeś kompletnie, więc powiedz mi - laikatowi - jakąż
    rolę w takim dachu śródziemnomorskim pełni strop betonowy, odmienną, podejrzewam,
    od tej jaką pełni w domu z dachem środkowopolskim (akurat mam jedno i drugie,
    więc chętnie się poduczę).

    > W naszym budownictwie między dachówką a poszyciem (deskami lub płytą) jest od 5 do
    > 8cm luzu i bez problemów hula tam wiatr a mimo wszytko nic nie odlatuje. Myślisz,
    > że jakby tam zostawić 10cm przerwy to nagle dach dostanie ciągu i odleci?

    Jeśli nie masz własnego, to wyjdź na drogę i przypatrz się cudzemu domowi.
    Zobacz, czy między ścianą szczytową a dachówką jest szpara, by wiatr miał
    którędy włazić, by hulać pod dachówkami w tym luzie międzyłatowym. Zobacz,
    czy okap jest obity podbitką, która przeszkadza tylko w hulaniu. Wiatrowi.

    W internetach zaś poszukaj, jak powstaje siła nośna skrzydła samolotu.