  • 1. Data: 2013-06-14 21:32:24
    Temat: Nic tylko marudzicie na fachowców
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    a patrzcie jak budują nasi bracia Rosjanie:

    http://fishki.net/comment.php?id=138919

    L.

  • 2. Data: 2013-06-15 10:47:34
    Temat: Re: Nic tylko marudzicie na fachowców
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > http://fishki.net/comment.php?id=138919

    Ozeszku', w zasadzie chalupa do rozbiorki. Fundamentom (o ile sa) tez
    bym nie ufal.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 3. Data: 2013-06-15 18:43:54
    Od: "Andrzej" <a...@g...NO_Spam.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    7g2000vba.googlegroups.com...

    a patrzcie jak budują nasi bracia Rosjanie:

    http://fishki.net/comment.php?id=138919

    Tak budują. Widziałem w eleganckim hotelu schody, przy rozbijaniu których
    nie uwzględniono różnicy grubości posadzki na stopniach i spocznikach,
    widziałem, w tym samym hotelu, umywalkę przeznaczoną do baterii wiszącej a
    zamontowano stojącą, otwór wybijając meslem.
    Najwięcej, co mnie zbulwersowało to na terenach narciarskich na Kaukazie:
    liny nośne wyciągów narciarskich po wymianie leżą porzucone pod wyciągiem!
    Pozdrawiam, Andrzej.

  • 4. Data: 2013-06-15 23:10:50
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 14 Cze, 21:32, Lisciasty <l...@p...pl> wrote:
    > a patrzcie jak budują nasi bracia Rosjanie:
    >
    > http://fishki.net/comment.php?id=138919

    Troche przegeneralizowales. Nie wszyscy rosjanie tak budują.
    Ale przyznac trzeba ze ekipa byla niezbyt obeznana z fachem.

  • 5. Data: 2013-06-15 23:14:53
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 15 Cze, 10:47, Pawel O'Pajak <o...@i...pl> wrote:
    > Powitanko,

    > Ozeszku', w zasadzie chalupa do rozbiorki. Fundamentom (o ile sa) tez
    > bym nie ufal.

    Bez przesady.
    Nie bylo pokazanych wtop w stropach wiec moze ich nie bylo.
    Dach na pewno do zrobienia od nowa ale reszta jest do poprawienia.
    O ile fundamenty są dobrze zrobione i w zimie nie zaczną sie ruszać.

    To naproże może wyglądać słabo ale kiedyś rozkuwałem podobnie
    popaprane w starym budynku i bylo nad wyraz trwale.
    Ono tam na dole jest zakotwione wiec samo nie spadnie a obciazen
    wielkich nie przenosi bo strop jest.

    Chałupa na pewno spartolona ale czy do rozbiórki to nie wiem...

    Zastanawialy mnie te wnęki w scianach, te z ceglanymi słupkami. Po co
    one?

  • 6. Data: 2013-06-16 08:53:39
    Od: krak <s...@g...pl>

    W dniu 2013-06-14 21:32, Lisciasty pisze:
    > a patrzcie jak budują nasi bracia Rosjanie:
    >
    > http://fishki.net/comment.php?id=138919

    Jetem Ci w stanie wskazać przynajmniej 3 takie domy na Podhalu :) Kiedyś
    szukałem ze znajomym takiego do sprzedania. W zamierzonych widełkach
    cenowych były to zazwyczaj nieotynkowane z zewnątrz, górne kondygnacje
    niedokończone, pustostany.
    Widać było od razu, od której cegły piwo pojawiało się na budowie.
    Rozwiązania problemów też były góralskie, obecnie duża część tych
    potworów jest otynkowana i ocieplona, więc sztuka budowlana ludzi spod
    gór jest trudniejsza do podziwiania.
    Pozdro, krak

  • 7. Data: 2013-06-16 22:11:24
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 15 Cze, 23:14, ptoki <s...@g...com> wrote:
    > Zastanawialy mnie te wnęki w scianach, te z ceglanymi słupkami. Po co
    > one?

    Żona twierdzi, że przewody kominowe :P

    L.

  • 8. Data: 2013-06-17 09:21:51
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-06-15 18:43, Andrzej pisze:

> [...]
    > Najwięcej, co mnie zbulwersowało to na terenach narciarskich na
    > Kaukazie: liny nośne wyciągów narciarskich po wymianie leżą porzucone

    U nas też tak było, pochodzę z narciarskich rejonów i w poprzednim
    reżimie standardowe postępowanie. Pierdykneli w trawę i sobie
    leżakowałem przez kilka lat, co najwyżej można było się potkać i głowę
    rozwalić.

  • 9. Data: 2013-06-17 21:22:45
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > Chałupa na pewno spartolona ale czy do rozbiórki to nie wiem...

    A zaufalbys schodom z cegly?, sciany jesli zaprawa jest taka jak
    wyglada, to obawiam sie, ze od kichniecia moze sie przewrocic. Jesli ta
    sama ekipa robila fundament, to juz chyba lepiej rozebrac co sie da,
    przykryc reszte ziemia, posadzic trawke i postawic chalupe w innym miejscu.
    Swoja droga to trzeba byc cholernie bogatym, zeby nie odwiedzic budowy
    ani razu.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 10. Data: 2013-06-19 14:22:18
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 17 Cze, 21:22, Pawel O'Pajak <o...@i...pl> wrote:
    > Powitanko,

    > A zaufalbys schodom z cegly?,
    Na samej cegle to chyba by sie nie trzymaly. Moze sa zakotwione. A
    nawet jak nie to wylanie nowych schodow jest tansze niz budowa nowego
    domu.
    Nawet jak takich wpadek jest wiecej to uratowanie bedzie na tym etapie
    tansze niz budowa od zera na nowym terenie.

    > sciany jesli zaprawa jest taka jak
    > wyglada, to obawiam sie, ze od kichniecia moze sie przewrocic.
    Sciana w sumie nie musi miec wiele zaprawy zeby sie trzymala. Troche
    felernie wygladaja te ceglane slupki ale jak fundament trwaly to nie
    ma co sie obawiac ze sie przewroci. No chyba ze sa krzywe to co
    innego. Ale tam nie widac zeby byly tak krzywe zeby sie poprzewracaly.
    Na scianach nie widac pekniec wiec objawow brak...

> [...]
    > Swoja droga to trzeba byc cholernie bogatym, zeby nie odwiedzic budowy

    Wlasnie. Wychodzi na to ze fundamenty decyduja czy brnac dalej czy
    porzucic.
    Po pierwszej zimie mozna by co nieco powiedziec.

    Bogaty by pewnie wolal porzucic ale mniej zamozny moze sie skusic na
    odkupienie i remont. nie koniecznie musi to byc zly biznes.
    Dom dobrze nie wyglada ale do katastrofy troche brakuje.