  • 1. Data: 2013-06-12 21:51:46
    Temat: jak zmusić właściciela drogi prywatnej do oddania jej gminie?
    Od: r...@g...com

    witam

    może ktoś zna z własnych doświadczeń odpowiedź na ww pytanie

    mam pana właściciela drogi, jak również właściciela kilku dzialek przy tej drodze
    jeszcze nie sprzedanych, gmina potrzebuje drogi do dojazdu do własnych dzialek
    polozonych na końcu

    impreza jest taka ze jezlei robisz przylacze koles oglada się na kase, telefon -
    koles oglada się na kase, droga dziurawa po deszczu wszystko plywa oczywiście wtedy
    wlasciciel ma to w d.. i nie robi nic
    odsniezanie w zimie - we własnym zakresie, wlasciciela nic to nie interesuje

    oczywiście działki sprzedawane jako prawie uzbrojone jednak jak przychodzi co do
    czego ze wszystkim sa problemy, wodociąg tylko prywatny bo gmina umywa ręce

    facet oczywiście wykoncypowal ze on gminie sprzeda droge za 250 tys, gmina ma to
    gdzies albo przejmie za 1 zł albo zrobi wlasna drogę z drugiej strony

    jak "lobbowac" żeby kolega oddal drogę? czy służebność przejazdu oznacza to ze ma
    wyrownac doly i odsniezac w zimie za własne pieniądze?

    niestety bezsilność przeraża

    dzięki za pomoc
    rt

  • 2. Data: 2013-06-12 22:27:00
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik <r...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    Ty byś oddał za "damski c...l"?

    Ja osobiście to jeszcze wprowadziłbym myto. :)

  • 3. Data: 2013-06-12 22:34:54
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 12 czerwca 2013 21:51:46 UTC+2 użytkownik r...@g...com napisał:
> [...]
    >

    > jak "lobbowac" żeby kolega oddal drogę? czy służebność przejazdu oznacza to ze ma
    wyrownac doly i odsniezac w zimie za własne pieniądze?

    Dlaczego pytasz jak kogoś okraść? Jak by z łapanki brali i bili dokąd się nie kupi
    tam ziemi to była by inna sytuacja. Z łapanki Cie wzięli i kazali tam kupować?

  • 4. Data: 2013-06-13 00:03:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 12.06.2013 21:51, r...@g...com pisze:

> [...]
    > plywa oczywiście wtedy wlasciciel ma to w d.. i nie robi nic
    > odsniezanie w zimie - we własnym zakresie,

    Teraz to już za późno, ale nieodpłatną służebność na przejazd, przejście
    i media trzeba było wpisać do aktu notarialnego... albo spuścić
    cwaniaczka na drzewo.

    Co do odśnieżania i naprawy to leży to w gestii użytkowników.

    Swego czasu zadałem podobne pytanie, co wywołało straszliwą burzę, mimo
    że ja do właściciela jestem nastawiony pozytywnie i nie chodziło mi o
    zmuszanie tylko argumentację typu "mi tam wszystko jedno, ale tak
    pozbędziesz się pan problemu plus gmina będzie musiała zadbać".

    Podsumowując: zmusić nie zmusisz (ani do sprzedaży, ani do
    naprawy/utrzymania) i wątpię, żeby przekonał go argument, że zaoszczędzi
    na podatkach ;)

    Aczkolwiek warto podburzać nowych kupujących, żeby pilnowali
    nieodpłatnej służebności.

  • 5. Data: 2013-06-13 01:48:09
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 12 czerwca 2013 21:51:46 UTC+2 użytkownik r...@g...com napisał:

    > jak "lobbowac" żeby kolega oddal drogę? czy służebność przejazdu oznacza to ze ma
    wyrownac doly i odsniezac w zimie za własne pieniądze?

    Powiem Ci, ze przesrane. Gosc bedzie to mial w dupie, a Wy nic nie zrobicie. Jeszcze
    sie jego prosic bedziecie musieli jak bedziecie sami chcieli ta droge utwardzic, czy
    wyasfaltowac.

    U mnie wlasciciel po podziale dzialek oddal ta drogowa miastu za darmo - wiedzial ze
    nikt nie kupi dzialki bez dostepu do drogi gminnej - sama sluzebnosc to najwieksza
    kicha jaka moze byc. A im wiecej sasiadow tym gorzej. Jak przyjdzie do skladki na
    utwardzenie to ten co jest z przodu powie ze on placi tylko za kawalek kawalka drogi
    ktora prowadzi do niego, a ten na koncu bedzie chcial zeby wszyscy placili po rowno
    :) Im wiecej sasiadow tym mniejsza szansa sie pozniej dogadac.

    A co miasta to miasta - u nas wlasnie wczoraj skonczyli rozkladac na 220 metrach po
    calosci frez asfaltowy na szerokosc ~3mb, ladnie ubili walcem i mamy juz prawie
    asfalt, choc prawdziwa droge obiecano nam w koncu na najblizsza wiosne ;) A jutro
    maja zawisnac lampy przy drodze.

    Podsumowujac - wspolczuje!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2013-06-13 06:51:43
    Od: "d...@d...pl" <r...@g...com>

    co do okradania - dzialki ktore właściciel drogi posprzedawał kosztowały konkretne
    pieniadze, sluzebnośc przejazdu jest wpisana w KW jednak przejazd to nie media, i jak
    dostajesz 150 tys z dzialke za damski ch... a jest ich 20 to mozna łaskawie pozwolic
    sobie na utwardzenie drogi

    jezeli chodzi o sasiadów to juz mam runde z prywatnym wodociagiem i jest dokladnie
    jak piszesz kazdy by chcial ale ... zapłacic tyle ile uważa za stosowne i palcem nie
    kiwnac zeby cos załatwić

    tylko sie wyprowadzic na ksieżyc

    dzieki
    rt

  • 7. Data: 2013-06-13 09:02:47
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 13.06.2013 06:51, d...@d...pl pisze:
> [...]
    jak piszesz kazdy by chcial ale ... zapłacic tyle ile uważa za stosowne i palcem nie

    Jeżeli są jeszcze działki na sprzedaż przy tej drodze to możesz
    spróbować wpłynąć na potencjalnych nabywców aby ci wymusili oddanie tej
    drogi na gminę. I koniecznie przed zakupem mieć to na papierze.

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 8. Data: 2013-06-13 12:08:17
    Od: krak <s...@g...pl>

    Ano zebrać tyle kasy żeby sprzedał drogę, potem oddać drogę gminie.
    Wymagania macie duże a nawet na podatek się nie dokładacie.
    Zróbcie zrzutę na odśnieżanie, naprawę, podatki,...

  • 9. Data: 2013-06-13 12:42:12
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    napisał:
    > co do okradania - dzialki ktore właściciel drogi posprzedawał kosztowały >konkretne
    Gość miał działke, ty miałeś kase -dogadaliście się. To że nie pomyślałes o drodze to
    Twój problem.
    >sluzebnośc przejazdu jest wpisana w KW jednak przejazd to nie media, i jak
    >dostajesz 150 tys z dzialke za damski ch...

    Jak za damski ch.... Przeciez dobrowolnie mu dałes kasę

    > a jest ich 20 to mozna łaskawie pozwolic sobie na utwardzenie drogi

    A zresztą skoro sprzedał działki to po co ma jeszcze inwestować w utwardzanie drogi
    itp. Gościu pewnie liczyć potrafi i wyszło mu że skoro z dziurawą drogą są chętni
    płacić po 150tys za działkę to nie ma sensu utwardzać. Utwardzenie kosztuje i gość
    pewnie przeliczył że nie opłaci się.

    > tylko sie wyprowadzic na ksieżyc
    Kłopoty z droga można było przewidzieć w momencie zakupu działki.

  • 10. Data: 2013-06-13 12:59:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.06.2013 12:08, krak pisze:
    > Ano zebrać tyle kasy żeby sprzedał drogę, potem oddać drogę gminie.
    > Wymagania macie duże a nawet na podatek się nie dokładacie.
    > Zróbcie zrzutę na odśnieżanie, naprawę, podatki,...

    Zwariowałeś? Odśnieżanie i naprawę to jeszcze rozumiem, ale podatki??

    Jak sprzedający nie chciał oddać gminie na drogę, to niech teraz płaci
    skoro tak kurczowo się jej trzymał.

    Ha! Przyszedł do głowy mi pomysł na zachęcenie do sprzedaży -
    podjudzenie gminy do drastycznego podniesienia podatków za działki
    drogowe ;->