  • 1. Data: 2013-06-11 00:03:46
    Temat: Co sądzicie o pompach ciepła do...
    Od: k...@g...com

    Co sądzicie o pompach ciepła do ogrzewania basenów. Oczywiście nie o grzanie basenu
    mi chodzi tylko o grzanie mieszkania. Ceny bardziej niż przystępne. Mam w planach
    przerobienie jeszcze jednego klimatyzatora na pompę ciepła. Jeden już przerobiłem.
    Trochę zabawy z tym jest. A tu na Alle tanio gotowiec za 3,5 tysiąca. Ma wszystko co
    jest potrzebne, sprężarkę, skraplacz, wymiennik ciepła, pompkę, gwarancję na dwa
    lata. Może nie jest to wszystko najwyższej światowej jakości ale stosunek ceny do
    jakości według mnie jest bardzo wysoki, dużo korzystniejszy niż w pompie powietrze
    woda za 22 tysiące. W opisach wygląda cudownie.

  • 2. Data: 2013-06-11 08:36:29
    Temat: Re: Co sądzicie o pompach ciepła do...
    Od: r...@t...com.pl

    Czy nie taniej byłoby zrobienie od podstaw takiej pompy? Ja chciałem kupić najtańszą
    chińszczyznę woda - woda, o małej mocy meeting. Są oferowane na ebay.de z przesyłką
    za ok. 1400 Eu lub allegro ok 7000 PLn. Zobaczyłem zdjęcia środka - jest kapilara
    zamiast TZR, żadnych perostatów ogólnie dramat.
    Zakupiłem sprężarkę Copeland ZH 19 (nowa 6 kW - 870 PLN - nie wiem czemu są takie do
    kupienia cena katalogowa ponad 1000 Euro) i gromadzę części. Wymienniki płytowe
    (spokojnie kupisz 30 bar 0,9 m2 w cenie poniżej 500 PLN), perostaty, śrubunki,
    manometry etc. Trochę jest zabawy mam nadzieję że dam radę, sporo się dokształcam.
    Koszt nie powinien przekroczyć 3,5 kPLN, w porównaniu do meetinga powinna być super.
    Inna sprawa ponieważ potrzebuję niższą moc to dam czynnik R134 (sprężarka na R407C
    lub R134C) - będę miał niższe ciśnienia (max 17 bar) i ewentualnie łatwo dostępny
    serwis (klimatyzacja samochody)

  • 3. Data: 2013-06-11 09:01:53
    Od: r...@t...com.pl

    PS
    Tobie chodzi o pompę powietrze woda - to trochę zmienia. Zastanawiam się na jakie
    ciśnienie może być wymiennik płytowy w takiej pompie - do CO będziesz potrzebował
    trochę wyższych temperatur - czyli ciśnienie w skraplaczu (wymiennik płytowy chyba ?
    ) będzie wyższe i ten wymiennik z tej pompy może nie dać rady - dlatego chyba
    producenci podkreślają - pompa do basenu....

  • 4. Data: 2013-06-11 09:20:24
    Od: "t-1" <t...@s...pl>

    Pompa do ogrzewania basenów nie nadaje się do ogrzewania domu.
    A to z powodu temperatur dla których jest optymalizowana.
    Temperatura górna od biedy by pasowała do ogrzewania podłogowego ale
    projektowana temperatura dolna dla takiej pompy to + kilkanaście stopni na
    zewnątrz a nie temperatury ujemne jak to u nas jesienią i w zimie. Może
    wymiana czynnika z R 416 na R410 by trochę pomogła, gdyby inne parametry np.
    ciśnienia robocze pasowały.

  • 5. Data: 2013-06-11 11:19:03
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 11 czerwca 2013 09:20:24 UTC+2 użytkownik t-1 napisał:
> [...]
    >
    > wymiana czynnika z R 416 na R410 by trochę pomogła, gdyby inne parametry np.

    I chodzi o to o czym piszesz. Czy wymiana taniego czynnika umożliwi działanie pompy
    do -5 na przykład. No i żeby miała przy takiej temperaturze jeszcze jakąś sprawność.
    Jeśli by się dało to robienie od zera pompy ciepła mija się z sensem. Kupowanie 6
    razy droższej też traci sens. Przez praktycznie całą zimę mam dostęp do powietrza o
    temperaturze dodatniej w okolicach zera stopni. Pasował by mi gotowiec. Z
    klimatyzatorem jest trochę zabawy.

  • 6. Data: 2013-06-11 13:23:25
    Od: "t-1" <t...@s...pl>

    >I chodzi o to o czym piszesz. Czy wymiana taniego czynnika umożliwi
    >działanie pompy do ->5 na przykład.

    Nie jestem specjalistą od klimatyzacji.
    Widziałem ogłoszenie sprzedawcy chińskich pomp ciepła powietrze woda (nie
    basenowych lecz CO) gdzie pisał otakiej zamianie i uzyskaniu temperatur
    wydajnej pracy do -15 stopni na zewnątrz.
    Czy to dolne źródło o dodatnich temperaturach jest wydajne?
    Bo piwnicę to sobie tylko zamrozisz a w mieszkaniu będzie dalej zimno.
    Trochę teorii na temat zmiany czynnika jest tu:
    http://fluid.itcmp.pwr.wroc.pl/~zajaczkowski/files/a
    -501-16-pl.pdf

  • 7. Data: 2013-06-11 16:17:42
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:
> [...]
    > jakości ale stosunek ceny do jakości według mnie jest bardzo wysoki,
    > dużo korzystniejszy niż w pompie powietrze woda za 22 tysiące. W

    tylko pozostaje kwestia:

    mocy grzewczej która wynosi ok 3 kW w najlepszym przypadku

    oraz

    pracy w niskich temperaturach, pompy ciepła potrafią pracować do -15 czy -20
    stopni

    a to zwykle wtedy potrzebujemy pompy ciepła a nie jak jest +20 na polu :)

  • 8. Data: 2013-06-11 18:21:47
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 11 czerwca 2013 16:17:42 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:

> [...]
    >
    > stopni
    >

    > a to zwykle wtedy potrzebujemy pompy ciepła a nie jak jest +20 na polu :)

    Masz rację. Są jakieś ogólne warunki ale i bywają szczególne. Mam taki przypadek. Mam
    do dyspozycji powietrze ze strychu co ma z 250m2 powierzchni i średnią wysokość z
    półtora metra. Pierwsze co zrobiłem to ociepliłem sufit nad sobą. Sąsiedzi tego nie
    zrobili. Na strychu w zimę temperatura z reguły nie spada poniżej zera. Musi być
    kilkanaście dni zarąbistymi mrozami. Dodatkowo leci kanał wentylacyjny z
    restauracji, z kuchni. Mam skąd pociągnąć ciepło. Na dodatek w tym układzie jaki
    zrobiłem mieszam powietrze ze strychu z powietrzem ze swojej wentylacji. Tak
    przypadkowo mechaniczna wentylacja mi wyszła. Z efektów ekonomicznych jestem
    zadowolony. Ale ten klimatyzator co mam jest za mały. I albo dokupię po sezonie jak
    będą wyprzedaże jeszcze jeden klimatyzator i go przerobię tak jak ten co mam. Albo
    rozpracuję basenową pompę ciepła i jak się będzie nadawała to taką zainstaluję. Jak
    dostosowanie miało by polegać na wymianie czynnika to jest to zabieg prosty i
    niedrogi. W sytuacji kiedy mogę wsadzić całą pompę ciepła do samochodu i zawieźć do
    punktu gdzie to zrobią wręcz banalny. Ktoś musi przetrzeć szlak. jak by się najpierw
    teoretycznie okazało że to możliwe i jak by potem sprawdzić w praktyce i by się
    potwierdziło. To byłby duży zysk dla tych co chcieli by ale nie mają pieniędzy na
    pompę za 15 tysięcy. Pomp do basenów jest cała gama. Są małe za 2800 i są większe,
    trochę droższe ale i tak kosztują 1/4 ceny jakiś full wypas co cena w nich się bierze
    z ilości lampek i mało potrzebnych funkcji. A tak przy okazji coś z mojego podwórka.
    Dzisiaj w markecie widziałem klimatyzator przenośny z funkcją grzania. Po odgłosach w
    czasie zmiany funkcji wychodziło że zrobili w środku mechaniczną zmianę kierunków
    przepływającego powietrza. Słychać było silniczki coś przestawiające. Na pudle
    napisane że pobiera 950W i daje w funkcji grzania 2,5kW. Przy takim zysku grzanie
    wyjdzie na poziomie grzania gazem albo trochę taniej. Jak widać Chińczycy myślą.

  • 9. Data: 2013-06-11 20:33:33
    Od: w...@g...com

    A czy warto np. kupić UŻYWANĄ pompę PW (na portalu aukcyjnym ciągle widzę z
    kilkanaście sztuk) i korzystać ? Z tego co widzę, to wybór jest spory.

    Ewentualnie właśnie tanie 'chińczyki' i z możliwoscią przeróbki ?

    pzdr
    Bogdan

  • 10. Data: 2013-06-11 22:12:40
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 11 czerwca 2013 20:33:33 UTC+2 użytkownik w...@g...com napisał:
> [...]
    kilkanaście sztuk) i korzystać ? Z tego co widzę, to wybór jest spory.

    > Ewentualnie właśnie tanie 'chińczyki' i z możliwoscią przeróbki ?

    Nie mam zaufania do używanych pomp ciepła. Z jakiegoś powodu została wymontowana.
    Pompa ciepła to nie samochód że się moda zmienia i używane w bardzo dobrym stanie
    technicznym są sporo tańsze niż nowe. Jeśli kupować pompę to tylko sztuka nówka nie
    śmigana po niepalącym. A jeśli ma kilka lat i jest w dobrym stanie technicznym to
    znaczy ze jest to konstrukcja sprzed kilku lat. I tania nowa może być konstrukcyjnie
    taka sama jak ta stara co kiedyś była szczytem techniki. Według mnie lepsza nowa
    poprzedniej generacji niż taka sama używana.