  • 1. Data: 2013-06-05 08:38:38
    Temat: Ospel Impresja
    Od: u...@w...pl

    Witam

    Przymierzam sie do zakupu gniazdek i wlacznikow do domu. Mial ktos do czynienia z
    Ospel Impresja? Jakosc akceptowalna? Ewentualnie co innego np. schneider sedna?

    --
    Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.
    Z.

  • 2. Data: 2013-06-05 09:15:50
    Temat: Re: Ospel Impresja
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 05.06.2013 08:38, u...@w...pl wrote:
    > Witam
    >
    > Przymierzam sie do zakupu gniazdek i wlacznikow do domu.
    Mial ktos do czynienia z Ospel Impresja? Jakosc akceptowalna?
    Ewentualnie co innego np. schneider sedna?

    Mam i polecam. Latwy i solidny montaz kabli na srubki.
    Wyglad nam sie podoba.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 3. Data: 2013-06-05 09:30:47
    Od: Einstein <e...@o...pl>

    W dniu 2013-06-05 09:15, Marek pisze:

    > Mial ktos do czynienia z Ospel Impresja? Jakosc akceptowalna?
    > Ewentualnie co innego np. schneider sedna?
    >>
    > Mam i polecam. Latwy i solidny montaz kabli na srubki.
    > Wyglad nam sie podoba.

    Też zakupiłem i będę montował. Wybrałem odcień ECRU.

  • 4. Data: 2013-06-05 10:03:23
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Uzytkownik <u...@w...pl> napisal w wiadomosci
    ps.com...

    > Przymierzam sie do zakupu gniazdek i wlacznikow do domu. Mial ktos do
    > czynienia z Ospel Impresja? Jakosc akceptowalna?

    Jakosc akceptowalna o ile akceptujesz estetyke. Dosc mocno odstaja od
    plaszczyzny sciany i sprawiaja wrazenie bardzo topornych, zwlaszcza
    gniazda podwójne. Maja tez plusy, poniewaz bez problemów daja sie
    zamontowac nawet do najplytszych, starych puszek, a gniazda podwójne
    jako jedne z niewielu na rynku mozna montowac w ramkach, zarówno
    pojedynczych jak i wielokrotnych.
    Klawisze laczników sa maloprecyzyjne i bywa, ze jak próbuje sie
    przelaczyc jednym palcem cisnac po brzegu to klawisze potrafia sie
    ocierac o ramke.

    > Ewentualnie co innego np. schneider sedna?

    Wyzsza jakosc. W porównaniu do Ospela gniazd podwójnych nie da sie
    montowac w systemie ramek. Gniazda takie sa juz zespolone z obudowa i
    montuje sie je jako niezalezne. Montaz gniazd LAN bardzo prosty bez
    potrzeby uzycia noza Krone.

    Osobiscie polecam osprzet firmy Berker. Wysoka jakosc i wysoka estetyka.
    Laczniki i gniazda systemów MODUL czy KWADRAT nie sa az tak duzo drozsze
    od Ospela - rzedu 2-3zl/szt. Zdecydowanie drozsze sa gniazda RTV, LAN,
    Tel. Ale jakoscia bija Ospela, zwlaszcza seria KWADRAT, która jest
    wykonana z wysokiej jakosci, twardego plastiku, odpornego na scieranie i
    zarysowania, a zarazem nie pekajacego tak jak w przypadku osprzetu firmy
    Legrand. Uwazam jednak, ze warto dolozyc i kupic Berkera. Jedyny
    mankament Berkera to glebokie mechanizmy. Jezeli masz zamontowane
    najplytsze puszki instalacyjne to bedzie problem z ulozeniem przewodów
    wewnatrz puszki. Mechanizmy laczników maja odstajace elementy
    plastikowe, w których ukryte sa sruby lapek. W przypadku zainstalowania
    najplytszych puszek (starego typu) bywa, ze mechanizm lacznika nie da
    sie docisnac i odstaje 2-3 mm. Trzeba wtedy wywiercic w dnie puszki
    otwory, w które schowaja sie te plastikowe elementy. Dotyczy to jednak
    starych puszek instalacyjnych. Nie spotkalem nowych puszek systemowych,
    nawet tych najplytszych, w których mechanizm by sie nie schowal, ale w
    przypadku instalacji bez puszek rozdzielczych bedzie problem z upchaniem
    pod mechanizmem wiekszej liczby przewodów.