  • 231. Data: 2013-04-11 23:01:32
    Temat: Re: No i jak tam u Was wyglada ocieplenie klimatu?
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:5167057f$0$26707$65785112@news.neostrada.pl...

    > Praw fizyki się nie głosuje. Nie da się przegłosować zasady zachowania
    > energii.

    To skad teza o niedawnej rownowadze? Domyslam sie, ze przez glosowanie bo
    jak inaczej pominac miliony lat wczesniej?

    > Też się uczyłem ekonomii, zarządzania strategicznego, marketingu,
    > komunikacji, itd. itp.
    >
    > Telewizji nie oglądam, a wiedzę o nauce czerpię z recenzowanych periodyków
    > naukowych.

    Tylko, ze wiedza ma czemus sluzyc, a nie tylko byc po to by ja posiasc.
    Ludzie robia z nie przewrotny nierzadko uzytek.

    > Przeczytaj. Pouczające.

    Pouczajace to jest zycie codzienne. Reszte traktuje jako chobby bez wplywu
    na zycie. :-)

    Pozdro.. TK

  • 232. Data: 2013-04-11 23:02:45
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-04-11 22:57, masti pisze:

    > Twoja niezachwiana wiara jest jak wiara sekty watykańskiej. Powtarzasz w
    > kółko to smao w ogóle nie odpowiadając na pytania lub próbujac zalać
    > rozmówców potopem danych. Nie odpowiedziałeś do tej pory na zadne moje
    > konkretne pytanie. Wierz sobie dalej w co chcesz. Tylko odwalcie się od
    > mojego portfela.

    Jakiego portfela?

    Prawa fizyki nie mówią nic o porftelach.

    Podasz nazwę czasopisma, które uznajesz za wiarygodne?

    M.

  • 233. Data: 2013-04-11 23:04:44
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 11 Apr 2013 23:02:45 +0200 osobnik zwany M. napisał:

    > Jakiego portfela?
    >
    > Prawa fizyki nie mówią nic o porftelach.

    znowu pokazujesz, że albo jesteś idiotą albo kompletnym cynikiem.
    Poszukaj sobie ile wydałeś przez ostatnie lata z powodu walki z GO,
    mozesz jeszcze doliczyć ile wydałeś z powodu wcześniejszej walki z
    nadchodzącą epoką lodowcową.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 234. Data: 2013-04-11 23:17:30
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-04-11 22:55, Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości

    > wzrost ilosci produkowanego CO powinien byc geometryczny. Ciekawe jak ten
    > Arrhenius powiazal w roku 1896 globalne ocieplenie z wplywem czlowieka? Ile

    Stwierdził istnienie efektu cieplarnianego. Powiązał to z tym, że ludzie
    spalają węgiel. Postawił więc hipotezę, że spalanie paliw kopalnych może
    wpłynąć na zmiany klimatu na Ziemi.

    > Wyzej pisales, ze aktywnosc slonca kiedys tam byla mniejsza, a dzis
    > ocieplenie to wplyw czlowieka.

    Akurat wtedy pisałem o skali milionów lat.

    > Troche dziwnie sie z Toba prowadzi dyskusje, bo polega ona glownie na
    > czytaniu cytowanych przez Ciebie wykresow i publikacji. Zupelnie jak bys
    > uczyl sie tego na pamiec i to bez wlasnych wnioskow. Pytalem na samym
    > poczatku, wykres ocieplenia wyglada jak wykres trzesienia ziemi i to rowniez
    > z tendencjami znizkowymi w okresach, ktorych historycznie mozna by

    Trend globalnej temperatury na Ziemi ma charakter rosnący. Na to nakłada
    się 11-letni cykl aktywności słonecznej, cykl ENSO (el Nino, la Nina),
    wybuchy wulkanów (aerozole).

    Jak jest w danym roku el Nino to globalnie jest cieplej.
    Jak jest la Nina to globalnie jest chłodniej.
    Cykl ENSO jest dość nieregularny. Ostatnio mamy pod rząd la Ninie - jak
    przyjdzie rok el Nino, to będą kolejne rekordy temperatur.

    Duży wybuch wulkanu powoduje chwilowe ochłodzenie (aerozole, czyli pyły
    w powietrzu).

    Dlatego sam wykres jest poszarpany.

    > spodziewac sie wzrostu temperatury. Dlaczego negujesz spadek temp. w europie
    > gdzies tam w dwudziestym wieku, skoro na mapach zrodla swiatla samej europy
    > wskazuja w skali globalnej na wyjatkowa aktywnosc czlowieka w tym rejonie.
    > Rozumiem magiczne prady, ale zeby tak calkiem pomijac ten kontynent? W koncu
    > skoro globalne to czemu wybiorcze?

    Nie rozumiem, co masz na myśli. CO2 bardzo dobrze miesza się w
    atmosferze i jeśli emitujesz w Europie to stężenie szybko się wyrównuje
    na całym globie. Dlatego mierzy się w jednym miejscu (Mauna Loa na
    Hawajach http://www.esrl.noaa.gov/gmd/ccgg/trends/).

    > No nic. Moze czegos nie wiem, ale wole dyskusje jak ciagle czytanie czyichs
    > opracowan.

    OK. Niestety jeśli chcesz się czegoś dowiedzieć, to będziesz musiał coś
    przeczytać.

    M.

  • 235. Data: 2013-04-11 23:22:04
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-04-11 23:01, Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości

    > To skad teza o niedawnej rownowadze? Domyslam sie, ze przez glosowanie bo
    > jak inaczej pominac miliony lat wczesniej?

    To nie jest teza. Ziemia jest dobrze izolowana i wymienia energię tylko
    przez promieniowanie. Wiemy ile przychodzi ze Słońca (promieniowanie
    krótkofalowe) i ile ucieka na zewnątrz (promieniowanie długofalowe).
    Musi ustalić się jakiś poziom równowagi (jak podnosi się temperatura,
    to więcej ucieka), jeśli warunki są ustalone. Teraz zmieniliśmy warunki
    (dodatkowe CO2) więc ustali się nowy poziom równowagi (wyższa temperatura).

    > Tylko, ze wiedza ma czemus sluzyc, a nie tylko byc po to by ja posiasc.

    Fizycy chcą tylko posiadać wiedzę. Dlatego budują np. LHC, które niczemu
    nie służy poza wiedzą, jak coś działa.

    Polecam artykuł jako hobby.

    M.

  • 236. Data: 2013-04-11 23:23:05
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-04-11 21:23, masti pisze:

    > na razie pokazałeś mi pisemka poziomu Fucktu.

    Jakie pisemka są wg ciebie na poziomie. Może być Nature, Science?

    M.

  • 237. Data: 2013-04-11 23:24:32
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-04-11 23:04, masti pisze:

    > znowu pokazujesz, że albo jesteś idiotą albo kompletnym cynikiem.

    To ty jesteś idiotą. Pieniądze wydajesz na polityków.

    Prawa fizyki nie mówią nic o pieniądzach, tylko stwierdzają, co się zdarzy.

    M.

  • 238. Data: 2013-04-11 23:24:54
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Pouczajace to jest zycie codzienne. Reszte traktuje jako chobby

    O matko "hobby".
    Nie mam pojecia skad to..

    Pozdro.. TK

  • 239. Data: 2013-04-11 23:31:07
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 11 Apr 2013 23:24:32 +0200 osobnik zwany M. napisał:

    > To ty jesteś idiotą. Pieniądze wydajesz na polityków.
    >
    > Prawa fizyki nie mówią nic o pieniądzach, tylko stwierdzają, co się
    > zdarzy.

    czyli jednak jesteś idiotą jesli nie rozumiesz, ze te niepotwierdzone
    hipotezy służa tylko i wyłącznie napędzaniu kasy do tych, którzy
    korzystają na regulacjach wprowadzanych przez polityków w celu
    zapobiezeniu czemuś co jest kopletnie nie potwierdzone.

  • 240. Data: 2013-04-11 23:41:19
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Stwierdził istnienie efektu cieplarnianego. Powiązał to z tym, że ludzie
    > spalają węgiel. Postawił więc hipotezę, że spalanie paliw kopalnych może
    > wpłynąć na zmiany klimatu na Ziemi.

    Powiazac to sobie mogl co chcial. My mamy ten komfort, ze zyjemy juz pare
    lat pozniej. Moznaby powiazac wzrost ludnosci i skorelowanymi pochodnymi
    produkujacymi CO2, by do jakichs wnioskow dojsc. Fakt, ze doszli, ale jakos
    malo to powiazane ze wzrostem lludnosci.

    > Akurat wtedy pisałem o skali milionów lat.

    No OK, ale co to zmienia?
    Teraz aktywnosc wieksza a widzisz tylko CO2 i wplyw czlowieka.

> [...]
    > przyjdzie rok el Nino, to będą kolejne rekordy temperatur.
    >
    > Duży wybuch wulkanu powoduje chwilowe ochłodzenie (aerozole, czyli pyły w

    Takie przemyslenia mozna sobie snuc przy zalozeniu, ze liczba ludnosci jest
    stala...
    Ludzi z grubsza jest szesc razy wiecej. Nie chodzi tylko o to, ze pierdza.
    Maja po trzy samochody, trzy telewizory, klimatyzatory, wieksze domy, wogole
    maja ogrzewane, czy klimatyzowane domy. Jedza wiecej pierdzacych swin i pija
    wiecej mleka od pierdzcych krow. Tu chodzi o to, ze przyrost jednej
    jednostki ludzkiej w czasach ktorych zyjemy generuje przyrost geometryczny
    produkowanego CO2. Wykres moze byc sobie poszarpany, ale na moj gust jednak
    przy tej skali ciagle zwyzkowy.
    Przy okazji - gdzies wyzej pisales, ze wybuch wulkanu ma takie sobie
    znaczenie.

> [...]
    > i jeśli emitujesz w Europie to stężenie szybko się wyrównuje na całym
    > globie. Dlatego mierzy się w jednym miejscu (Mauna Loa na Hawajach

    Wg. wykresu temp. w europie spada w 20 wieku...

    > OK. Niestety jeśli chcesz się czegoś dowiedzieć, to będziesz musiał coś
    > przeczytać.

    Przeczytam kiedy ogarne sprawy od ktorych zaleze. Ja nie Maciarewicz co ma
    czas na czytanie wszelakich glupot.

    Pozdro.. TK