  • 241. Data: 2013-04-11 23:46:25
    Temat: Re: No i jak tam u Was wyglada ocieplenie klimatu?
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:51672997$0$1213$65785112@news.neostrada.pl...

    > To nie jest teza. Ziemia jest dobrze izolowana i wymienia energię tylko
    > przez promieniowanie. Wiemy ile przychodzi ze Słońca (promieniowanie
    > krótkofalowe) i ile ucieka na zewnątrz (promieniowanie długofalowe). Musi
    > ustalić się jakiś poziom równowagi (jak podnosi się temperatura, to
    > więcej ucieka), jeśli warunki są ustalone. Teraz zmieniliśmy warunki
    > (dodatkowe CO2) więc ustali się nowy poziom równowagi (wyższa
    > temperatura).

    Biorac pod uwage 95% niepewnosci co do temp. dwiescie-trzysta lat temu to
    mam watpliwosci czy jest sie do czego odnosic.

    > Fizycy chcą tylko posiadać wiedzę. Dlatego budują np. LHC, które niczemu
    > nie służy poza wiedzą, jak coś działa.

    Wybrales sobie jakis tam przyklad, ktorego wynik na dzis nie jest znany. Od
    poczatku wynaleznienia kola wiedza sluzy ludziom. Wczesniej czy pozniej
    posiadanie jej generuje konkretne wykorzystanie, co dotyczy kazdej dziedziny
    nie tyle nauki co zycia.

    Tak zrobie, ale nie dzis.

    Pozdro.. TK

  • 242. Data: 2013-04-12 18:16:50
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    M. wrote:

    > Dogadaliśmy się. 97% klimatologów jest zgodnych co do AGW i
    > niezaprzeczalnego wpływu człowieka.

    A ten doktor fizyki po Harvardzie jakoś nie jest przekonany:

    http://motls.blogspot.com/2013/04/dwindling-agw-and-
    retiring-hansen.html
    http://motls.blogspot.com/2013/04/dyson-climatologis
    ts-are-no-einsteins.html

    itd.

    Piotr

  • 243. Data: 2013-04-12 18:39:34
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 08 Apr 2013 21:44:57 +0200 osobnik zwany M. napisał:

    > Fakty są oczywiste. Dogadaliśmy się.

    <http://www.brandautopsy.com/site/wp-content/uploads
    /2012/02/
    einstein_2012.jpg>

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 244. Data: 2013-04-12 20:29:34
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-04-11 23:46, Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Biorac pod uwage 95% niepewnosci co do temp. dwiescie-trzysta lat temu to
    > mam watpliwosci czy jest sie do czego odnosic.

    To było 95% PEWNOŚCI. 95% że temperatura mieści się w pokazanym obszarze.

    M.

  • 245. Data: 2013-04-12 20:40:09
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-04-12 18:16, Piotr Wyderski pisze:

    > A ten doktor fizyki po Harvardzie jakoś nie jest przekonany:

> [...]

    Mówisz o Hansenie? Chyba coś ci się pomyliło.

    A Dyson NIGDY NIE ZAJMOWAŁ się klimatem. Jest uznanym fizykiem, ale NIE
    MA ŻADNEJ publikacji z klimatologii.

    To ja powiem inaczej: nie uznajesz komunizmu w stalinowskiej postaci?
    A ten geniusz (Einstein) był jego głosicielem. Jesteś przekonany? Jeśli
    chcesz być konsekwentny to już jesteś zajadłym komunistą
    http://czajniczek-pana-russella.blogspot.com/2013/01
    /tam-gdzie-koncza-sie-autorytety.html

    Jedziesz już do Korei Płn, czy dopiero jutro?

    M.

  • 246. Data: 2013-04-12 20:41:45
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-04-11 23:31, masti pisze:

    > czyli jednak

    Podasz przykładowe tytuły czasopism naukowych, których nie uznajesz jako
    będące na poziomie Fucktu?

    M.

  • 247. Data: 2013-04-12 20:42:25
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-04-12 18:39, masti pisze:
    [...]

    Podasz te czasopisma naukowe, które wg ciebie nie są na poziomie Fucktu?

    M.

  • 248. Data: 2013-04-12 20:46:57
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-04-11 23:41, Maniek4 pisze:
> [...]

    > Takie przemyslenia mozna sobie snuc przy zalozeniu, ze liczba ludnosci jest
    > stala...
    > Ludzi z grubsza jest szesc razy wiecej. Nie chodzi tylko o to, ze pierdza.
    > Maja po trzy samochody, trzy telewizory, klimatyzatory, wieksze domy, wogole
    > maja ogrzewane, czy klimatyzowane domy. Jedza wiecej pierdzacych swin i pija
    > wiecej mleka od pierdzcych krow. Tu chodzi o to, ze przyrost jednej
    > jednostki ludzkiej w czasach ktorych zyjemy generuje przyrost geometryczny
    > produkowanego CO2. Wykres moze byc sobie poszarpany, ale na moj gust jednak

    O tym właśnie pisałem. Przyrost emisji CO2 jest wykładniczy. Jesteśmy w
    stanie go policzyć, bo wiadomo ile wynoszą emisje przemysłowe (np.
    wiadomo ile ropy spala się rocznie na świecie i ile tona ropa ma węgla).

    > Przy okazji - gdzies wyzej pisales, ze wybuch wulkanu ma takie sobie
    > znaczenie.

    Jeśli jest duży, to raczej chwilowo obniża globalną temperaturę przez
    aerozole.

    M.

  • 249. Data: 2013-04-15 11:47:06
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    M. wrote:

    > Mówisz o Hansenie? Chyba coś ci się pomyliło.

    O Motlu. Taki teoretyk strun.

    > A Dyson NIGDY NIE ZAJMOWAŁ się klimatem.

    No ale ty też się nie zajmowałeś, mylę się? :-)
    Obaj jesteście fizykami, a głosicie przeciwstawne poglądy,
    przy czym on pod własnym nazwiskiem. Zgadnij, kto jest dla
    mnie wiarygodniejszy.

    > Jest uznanym fizykiem, ale NIE MA ŻADNEJ publikacji z klimatologii.

    Pokash fotke^H^H^H^H^H, tzn. swoje publikacje. :-)

    > To ja powiem inaczej: nie uznajesz komunizmu w stalinowskiej postaci?

    Nie uznaję w żadnej postaci.

    > A ten geniusz (Einstein) był jego głosicielem. Jesteś przekonany?

    Powiem więcej. Według Adolfa Hitlera 2 + 2 to ponoć było 4.
    A ponieważ w pełni zgadzam się w nim w tym względzie, w oczywisty
    sposób czyni to ze mnie nazistę.

    Jeżeli klimatem zajmują się podobni ci adepci myślenia, to ja
    naprawdę nie mam w tej sprawie więcej pytań.

    > Jedziesz już do Korei Płn, czy dopiero jutro?

    Jak tylko zakończę przygotowania do marszu z pochodniami.

    Piotr

  • 250. Data: 2013-04-15 11:48:15
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    M. wrote:

    > Podasz te czasopisma naukowe, które wg ciebie nie są na poziomie Fucktu?

    Podasz w końcu te swoje publikacje z klimatologii?

    Piotr