  • 1. Data: 2013-03-17 13:51:38
    Temat: pytanie dot klimatyzacji
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

    Chciałbym w domu zamontowac sobie klimatyzacje z dwoma splitami, wstepnie
    wybralem model
    Whirpool AMD 065, maja modele 64 i 63 nie za bardzo znam się na tym, moze
    ktos z was cos doradzi,

    jeden split chce zainstalowac w salonie ktory jest otwarty z kuchnią
    wielkosc salonu to ok 40m2
    przewody od jednostki centralnej zewnętrznej, chcę puścić w kominie
    wentylacyjnym do saonu i tym samym kominem wentylacyjnym na piętro długość
    przewodow nie przekroczy 10m, jak podaje producent tyle może być i teraz mam
    kilka pytań?

    Czy ten model będzie wystarczający dla moich potrzeb?
    Ile i jakie przeowdu od jednostki centralnej muszą iść do splita?
    zasilający tez? na pewno 2 rury z czynnikiem? ale czy rury na skropliny też,
    czy one są przy jednostce zewnętrznej?

    Komin wentylacyjny jeden wlasnie mam wolny i w nym chciałbym wrzucić te
    rury?

    Nie moge sie doczytać czy na 3 fazy jest ten klimatyzator, czy on będzie
    wystarczający dla moich potrzeb, ewentualnie jaki inny możecie polecić i czy
    moze macie sprawdzoną firmę w okolicach woj opolskiego, ktora podejmie się
    wykonania instalacji w miarę bezinwazyjnie juz w zamieszkałym domku?

    czy taką klimatyzację można sprzężyć z systemem alarmowymi ntegra, aby mozna
    zdalnie sterować, czy taka klima ma jakies wyprowadzenia na zasadzie
    wykonania zwarcia, co pozwoli na zalaczenie klimy albo wyłączenie, co
    moglbym podlaczyc do centralki alarmowej, co pozwililobymi zdalnie sterowac
    przed wyjscie s pracy np sobie uruchmic klime aby przyjsc do schlodzonego
    mieszkania?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2013-03-17 17:02:07
    Temat: Re: pytanie dot klimatyzacji
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 17 marca 2013 13:51:38 UTC+1 użytkownik AT napisał:
> [...]
    >
    > przed wyjscie s pracy np sobie uruchmic klime aby przyjsc do schlodzonego

    Jak już chcesz sprzęgać z czymś to niech tym czymś będzie bojler. Klimatyzator
    dysponuje ogromną ilością ciepła. Warto część tego ciepła wykorzystać do podgrzewania
    wody.

  • 3. Data: 2013-03-17 20:12:19
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

    > pozdrawiam

    Jak już chcesz sprzęgać z czymś to niech tym czymś będzie bojler.
    Klimatyzator dysponuje ogromną ilością ciepła. Warto część tego ciepła
    wykorzystać do podgrzewania wody.

    --------------------------------

    to świetny pomysl, tym bardziej ze latem ogrzewam bojler grzałką co generuje
    koszt 700zł poza sezonem, w jaki sposob to wyonac, bo z tego co domyslam się
    to ciepło po prostu jest wywiewane przez wentylator czyli jednostkę
    zewnętrzną?

  • 4. Data: 2013-03-17 20:39:45
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 17 marca 2013 20:12:19 UTC+1 użytkownik AT napisał:

> [...]
    >
    > koszt 700zł poza sezonem, w jaki sposob to wyonac, bo z tego co domyslam się
    >
    > to ciepło po prostu jest wywiewane przez wentylator czyli jednostkę

    W obieg czynnika w jednostce zewnętrznej trzeba wstawić wymiennik ciepła. To typowe
    zadanie dla majsterkowicza. Na Allegro bimbrownicy sprzedają zwinięte w wężownicę
    rurki miedziane. Trzeba do tego dorobić obudowę. Wymiennik trzeba wlutować za
    agregatem i przed chłodnicą. Czynnik puścić wężownicą a wodę do grzania bojlera
    pompować przez obudowę wężownicy. Teoretycznie można by użyć płytowego wymiennika
    ciepła ale potrzeba wtedy dużo więcej czynnika w układzie. I nie jestem w stanie
    przewidzieć co by się w takiej sytuacji działo. Dwa metry rurki dziesiątki nic nie
    zmienią w działaniu sprężarki w klimatyzatorze. Jak będziesz miał klimatyzator ze
    sprężarką w mocy np. 1,5kW to do zagospodarowania będzie równowartość ok 6kW ciepła.
    Tak przerobiony klimatyzator to bezpieczne źródło ciepła bo niskotemperaturowe. W
    porywach do 60stC jest do zrobienia. Jak układ odbierający ciepło się nie wyrobi to
    nic się nie stanie. Nic nie wybuchnie nic się nie zagotuje. Resztę odprowadzi
    chłodnica z klimatyzatora. Całe sterowanie to podłączenie pompki poprzez regulator
    temperatury żeby niepotrzebnie nie zużywała prądu jak nagrzeje wodę np do + 45
    stopni.

  • 5. Data: 2013-03-17 23:00:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

> [...]
    > pompki poprzez regulator temperatury żeby niepotrzebnie nie zużywała
    > prądu jak nagrzeje wodę np do + 45 stopni.

    pomysł ekstra... tylko...

    co z gwarancją na klimatyzator?
    z jakiej miedzi są te rurki do bimbru?
    są w jednym kwałku czy gdzieś lutowane po drodze bóg wie czym i jak?
    jak z czystością tych rurek?

    a wiesz w ogóle jak sie lutuje miedź do układów chłodniczych?

    przecież facet sam sobie tego nie polutuje bo trzeba mieć palnik o
    odpowiednio wysokiej temperaturze i butle z reduktorem z azotem do spawania
    z wyparciem tlenu ze spawanej rury.

    Diabli wiedz jaka bedzie czystość wewnętrzna tej wężownicy, trzeba by to
    wypłukać chemicznie (odtłuścić) i wysuszyć solidnie azotem.

    żeby uszkodzić sprężarke w klimatyzatorze wiele nie trzeba wystarczy jakiś
    paproch i już.

    tak BTW to wymiennik płytowy ma raczej bardzo małą objętość "zładu".

  • 6. Data: 2013-03-17 23:49:38
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 17 marca 2013 23:00:49 UTC+1 użytkownik Marek Dyjor napisał:

> [...]
    >
    > paproch i już.
    >

    > tak BTW to wymiennik płytowy ma raczej bardzo małą objętość "zładu".

    Wiem ze pomysł jest ekstra, mam same ekstra pomysły. Twoje jęczenie nic nie zmieni.
    Ty sobie z tym nie dasz rady. Przeciętny majsterkowicz zrobi takie coś bez problemu.
    Jak czegoś nie zrobi sam, na przykład nie polutuje. To wsadzi klimatyzator do
    bagażnika i mu w jakimś punkcie naprawy lodówek polutują.

  • 7. Data: 2013-03-18 00:56:45
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

> [...]
    > na przykład nie polutuje. To wsadzi klimatyzator do bagażnika i mu w
    > jakimś punkcie naprawy lodówek polutują.

    czyli jak zwykle piszesz sobei jakies bzdety.

  • 8. Data: 2013-03-18 13:13:19
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Nie wiem do czego ma doprowadzić ta jałowa dyskusja
    Czy uważacie że kolega AT kupi klime za jakieś 7 tysi i będzie ciął
    połączenia wewnątrz jednostki zewnętrznej ? skoro po jego pytaniach
    widać że nie rozumie jak działa klima ( nie obraź się AT ale tak to
    widzę), wymiennik trzeba wstawić między sprężarkę a skraplacz, a
    jeszcze po drodze jest zawór 4 drogowy, generalnie jest ciasno.

    AT
    >Czy ten model będzie wystarczający dla moich potrzeb?
    będzie
    >Ile i jakie przeowdu od jednostki centralnej muszą iść do splita?
    ściągnij sobie instrukcję w necie i będziesz miał czarno na białym
    domyślnie zasilanie doprowadzasz do j. zewnętrznej, pomiędzy
    jednostkami jest przewód zasilający ( j zew zasila j wew.) czasami
    jest przewód sterujący dodatkowo a czasami sygnały idą tym przewodem
    zasilającym - jak jest w whirpoolu to nie wiem, takiego nie montowałem

    >na pewno 2 rury z czynnikiem? ale czy rury na skropliny też,
    >czy one są przy jednostce zewnętrznej?

    rury na czynnik po 2 szt od każdej j.wew do zew , średnica jak w
    instrukcji
    rurka na skropliny wychadzi w każdej j wew i musi iść ze spadkiem bo
    ci się przeleje
    jeżeli nie możesz zachować spadku to pompka skroplin

    jeffrey

  • 9. Data: 2013-03-18 13:57:45
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

> [...]
    > się przeleje
    > jeżeli nie możesz zachować spadku to pompka skroplin

    rury daję się oczywiście w otulinach, to zastanawiam się
    czy to wszystko się zmieści w kominie wentylacyjnym
    4 rury w otulinie do tego rura do odprowadzenia skroplin 1szt,
    bo oba są w tym samym pionie i kabel skrętka + zasilanie.

    pozdrawiam.
    AT

  • 10. Data: 2013-03-18 17:31:11
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    AT wrote:

> [...]
    > 4 rury w otulinie do tego rura do odprowadzenia skroplin 1szt,
    > bo oba są w tym samym pionie i kabel skrętka + zasilanie.

    oczywiście że w otulinie, zmieści się, normalnie 2 splity wchodzą w
    korytko 90x60, przewód pomiędzy jednostkami daj 4x1,5 mm2 ( niektóre
    firmy mają jedną żyłę sterującą) plus skrętkę - z takim zestawem
    podłączysz każdą firmę

    rury oczywiście chłodnicze, najwygodniej z kręgu czyli miękkie, uważaj
    na zagięcia bo łatwo je załamać
    sam będziesz to podłączał czy kogoś weźmiesz ze sprzętem do wykonania?

    jeffrey