  • 51. Data: 2012-01-18 21:52:02
    Temat: Re: No i ktoś już podchwycił pomysł.
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    W dniu 2012-01-18 21:45, 4CX250 pisze:
    > Użytkownik "Kris"<k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Mylisz się. Zobacz na te zdjęcia.
    > http://fotoo.pl/show.php/62896_04-01-2010.jpg.html
    > http://fotoo.pl/show.php/62897_28-11-2008.jpg.html
    > Zbiornik o pojemności 300l.
    > Czujnik "kolektor" to po prostu czujnik na kolektorze, czyjnik "zasobnik"
    > jest u mnie zamontowany na powrocie wężownicy, już jakieś 10cm poza
    > zbiornikiem wody, więc gdy pompa obiegowa glikolu nie pracuj to zaczyna
    > zaniżać pomiar. Czujnik "czujnik 3" zamontowany na 3/4 wysokości zbiornika.
> [...]
    Cześć,

    Liczyłeś jeszcze ryzyko, że pralka z dwoma wężami/przyłączami ma nieco
    większe szanse się popsuć, choćby od wibracji?
    A jeśli (jak piszesz) pralka kosztuje tyle samo, co normalna,
    posiadająca sprawdzoną konstrukcję, to gdzieś zaoszczędzono na materiałach.

    Masz kratkę pod pralką?
    Znajomy nie miał, pękło przyłącze zimnej wody do pralki - na suszenie
    posadzek i wymianę paneli poszło więcej, niż na instalację solarną... :(

    Pozdrawiam,
    Yarecky.

  • 52. Data: 2012-01-19 06:55:17
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "yarecky" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > A jeśli (jak piszesz) pralka kosztuje tyle samo, co normalna, posiadająca
    > sprawdzoną konstrukcję, to gdzieś zaoszczędzono na materiałach.

    Po co? Gdybym liczył tak na każdym kroku ryzyko, to zamiast samochodem z
    czterema kołami jeździłbym rowerem z dwoma.
    Zawsze to dwa koła mniej do zepsucia.

    > Masz kratkę pod pralką?

    Mam

    Marek

  • 53. Data: 2012-01-19 07:38:34
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    W dniu 2012-01-19 07:55, 4CX250 pisze:
    > Użytkownik "yarecky" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Po co? Gdybym liczył tak na każdym kroku ryzyko, to zamiast samochodem z
    > czterema kołami jeździłbym rowerem z dwoma.
    > Zawsze to dwa koła mniej do zepsucia.

    Samochód kosztuje przynajmniej 2x tyle co rower ;)

    > Mam
    >

    > Marek

    Jarek.

  • 54. Data: 2012-01-19 07:47:48
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Samochód kosztuje przynajmniej 2x tyle co rower ;)

    Toż to jeszcze większe straty jak się urwie koło w samochodzie niż w
    rowerze...

    Marek

  • 55. Data: 2012-01-19 07:54:35
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "ptoki" napisał w wiadomości grup
    1g2000vbc.googlegroups.com...

    >Gdyby pralka miala tylko jedno to albo wymagala by jakiegos mieszacza
    >i "interfejsu" z pralki do niego albo musialo by byc zastrzezenie ze
    >temperature sie reguluje poza pralka.

    Ot to.
    Nie wyobrazam sobie pralki z jednym przyłączem tylko ciepłej wody.
    Gdyby żona włączyła pranie delikatnych tkanin wtedy kiedy w zasobniku woda
    ma 70stC to tragedia;)
    Nie wiem jak te współczesne pralki ale Wiatki miały podłączenia ciepłej i
    zimnej wody ale nie miały jakiegoś inteligentnego dozowania tylko po prostu
    jak było pranie to dopuszczały i ciepłej i zimnej i dogrzewały grzałka a jak
    płukanie to tylko zimna.
    Jeśli współczesne pralki mają podobnie to i tak muszą dogrzewać grzałka więc
    oszczędności całkiem symboliczne się robia.

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 56. Data: 2012-01-19 07:58:06
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]

    > Być może Twoje kolektory grzeją wodę do 40st C w miesiącach październik -
    > kwiecień.
    > Bo na kolektorach u moich znajomych takiego zjawiska nie zaobserwowałem

    >Wczoraj ok. poludnia w baniaku mialem 23C, czyli przyrost temp. 14C a
    >slonce nie bylo od samego rana. Na dworzu -5C, dalej nikt nie sprawdzal,
    >wiec do poludnia to 4,9kWh.
    >W listopadzie zeszlego roku, a jesienia byl laskawy, niemal 100%
    >zapotrzebowania pokrywaly solary. 40C latem to przy zachmurzonym niebie
    >spokojnie sie wyciaga. Powiedz znajomym, ze ludzie maja lepiej.

    Chwila chwila- napisz dokładniej w jakich miesiącach Twoje solary zapewniły
    100% zapotrzebowania na CWU.

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 57. Data: 2012-01-19 08:36:34
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:jf72uh$9jo$1@inews.gazeta.pl...
    > Jak prać na 50 stopni to podgrzanie kosztuje dwadzieścia parę groszy. Przy
    > dwójce małych dzieci 10 złotych miesięcznie jest możliwe do
    > zaoszczędzenia.
    > Jak starsze to lipę goni. U nas pierze się ze trzy razy na dwa tygodnie.
    > Po
    > takie małe oszczędności schylić się nie warto.

    a u nas raz dziennie - dlatego nie ma złotej metody, jednemu sie bedzie
    opłacać , innemu nie. Trzeba liczyć :-) Cały problem w tym ze wiekszosc
    narodu policzyc takich zagadnien prawidłowo nie potrafi i bazuje na
    opiniach.

    b.

  • 58. Data: 2012-01-19 08:41:55
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > Nie wyobrazam sobie pralki z jednym przyłączem tylko ciepłej wody.
    > Gdyby żona włączyła pranie delikatnych tkanin wtedy kiedy w zasobniku woda
    > ma 70stC to tragedia;)

    bez problemu mozna zwykłą pralkę podłączyć do wody ciepłej, u mnie bedzie
    okolo 40-45stopni w obiegówce, i dać jeden zawór przełaczający za wode
    zimną. W razie koniecznosci prania w zimnym wajha w dół i tyle. U mnie by to
    sie sprawdziło bo prania w zimnym nie pamiętam, wiec to by było
    niekłopotliwe wcale.

    b.

  • 59. Data: 2012-01-19 08:44:21
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]

    >zimną. W razie koniecznosci prania w zimnym wajha w dół i tyle. U mnie by
    >to sie sprawdziło bo prania w zimnym nie pamiętam, wiec to by było

    A płukanie tez w ciepłym?

  • 60. Data: 2012-01-19 09:38:27
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > A płukanie tez w ciepłym?

    z tego wynika za tak :) Trudno... Latem nie problem jesli cwu z solarów,
    zimą sie pomysli. Ale jak te pralki z dwoma podejsciami nie bedą drogie to
    trzeba dac taką i tyle.

    b.