  • 311. Data: 2016-02-05 17:58:28
    Temat: Re: OT dawno nie dyskutowane -jak grupie podoba sie rola obecnej opozycji?
    Od: niebieski <n...@i...eu>

    W dniu 05.02.2016 17:27, masti pisze:

    > nie. napisałeś, że zamierzasz nie brać.

    Nie wiem o co ci chodzi.

    > a ja się pytam o tych co już do systemu wrzucili i mają np. 20 , 10 czy
    > 5 lat do emerytury.
    Przecież pisałem, że trzeba im uzupełnić konta emerytalne. Jeśli mam 10
    lat do emerytury, a przez 30 lat wpłacałem pieniądze do ZUS, to jasne
    jest chyba, że mam je tam mieć. Przez 10 lat do emerytury będę sobie
    oszczędzał np. wpłacając na prywatne konto w wybranym przeze mnie
    funduszu emerytalnym. Emeryturę będę miał wypłacaną z ZUS i z prywatnego
    funduszu.

    > Zabierzesz im kasę? czy każesz im odkładać przez 5
    > lat by zebrali na 50zł miesięcznie?

    To jest właśnie mit, który jest często rozpowszechniany przez
    przeciwników wolnego rynku. Wolnorynkowcy jako jedni z nielicznych mówią
    właśnie, że państwo nie ma prawa zabierać emerytom zgromadzonych
    pieniędzy. To PO zabrało kobietom 7 lat emerytury i przejęło połowę
    składek z OFE.

    --
    "Socjalizm niewiele wymaga od człowieka - wymaga tylko,
    by pokochał to, czego normalny człowiek nienawidzi,

  • 312. Data: 2016-02-05 18:00:10
    Od: masti <g...@t...hell>

    niebieski wrote:

    > Nie wiem o co ci chodzi.

    przecież napisałęś: " Zamierza nie brać"

> [...]
    > oszczędzał np. wpłacając na prywatne konto w wybranym przeze mnie
    > funduszu emerytalnym. Emeryturę będę miał wypłacaną z ZUS i z prywatnego

    a czym uzupełnisz? dodrukujesz?

> [...]
    > właśnie, że państwo nie ma prawa zabierać emerytom zgromadzonych
    > pieniędzy. To PO zabrało kobietom 7 lat emerytury i przejęło połowę

    uciekasz od odpowiedzi w dywagacje teoretyczne i hasła polityczne.
    A ja pytam konkretnie skąd weźmiesz na to kasę.

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 313. Data: 2016-02-05 18:10:39
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    W dniu 2016-02-05 o 13:23, Ghost pisze:

    >Jest dokladnie odwrotnie. Nie ja jestem wyznawca, tylko Ty zajadlym
    >przeciwnikiem

    Ale nadal mówisz, ze te 150tys ciężarówek polskich firm transportowych to
    jest nic przy flocie biedronki?

  • 314. Data: 2016-02-05 18:13:04
    Od: niebieski <n...@i...eu>

    W dniu 05.02.2016 18:00, masti pisze:

    > przecież napisałęś: " Zamierza nie brać"

    No przecież to "nie brać" dotyczy tych, którzy mają dopiero zacząć
    oszczędzać zna swoją emeryturę. Zaczynasz próbować łapać mnie za słówka.

    > a czym uzupełnisz? dodrukujesz?

    Mam znowu powtórzyć to co napisałem wcześniej? OK:

    "Skoro twierdzimy, że w państwie prawa własność jest chroniona, to nie
    zastanawiajmy czy te konta uzupełnić, tylko jak. Można to było zrobić
    wcześniej, tak jak pisałem, ale nie było woli politycznej, tylko
    działano w myśl zasady "jakoś tam będzie". Teraz większość
    przedsiębiorstw jest już sprywatyzowana i przejedzona, ale nie wszystko.
    Są szpitale, szkoły, kopalnie, itp. Brakuje tylko przyzwoitości rządzącym."

    > uciekasz od odpowiedzi w dywagacje teoretyczne i hasła polityczne.

    Nieprawda. Pisałem, ale ty nie słuchasz, bo masz swoją wizję na ten temat.

    > A ja pytam konkretnie skąd weźmiesz na to kasę.

    Powtarzam:

  • 315. Data: 2016-02-05 18:16:02
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    W dniu 2016-02-05 o 13:55, Uzytkownik pisze:

    >Bywam w Makro czasami i szczerze mowiac nie wyobrazam sobie zaopatrzenia
    >tam. Ceny sa z d..py,

    Ale wiesz, ze zwykły chłopek ma tam inne ceny niż gość kupujący do sklepu na
    dalszy handel?

    A co do małego handlu, to ta ustawa ich ostatecznie udupi, bo franczyzy beda
    liczyć jako całość do podatku, podobnie każdą siec (złożona z niezależnych
    przedsiębiorców).

  • 316. Data: 2016-02-05 18:34:56
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    W dniu 2016-01-22 o 13:50, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Maniek4" napisał w wiadomości grup

    >Masz swoj poglad

    Wiedzę.

  • 317. Data: 2016-02-05 20:25:32
    Od: masti <g...@t...hell>

    niebieski wrote:

    > No przecież to "nie brać" dotyczy tych, którzy mają dopiero zacząć
    > oszczędzać zna swoją emeryturę. Zaczynasz próbować łapać mnie za słówka.

    to zacytuję cały akapit:
    "Zamierza nie brać, bo każdy ma się ubezpieczyć indywidualnie. Mówimy
    opieniądzach które powinny być już teraz na kontach emerytalnych,tylko
    te państwo ma obowiązek wypłacić."

    a co z tymi, którzy są w okresie przejściowym czyli już płacą a mają za
    mało czasu by zebrać kasę na emeryturę?

> [...]
    > Są szpitale, szkoły, kopalnie, itp. Brakuje tylko przyzwoitości rządzącym."

    odpowiesz w końcu skąd weźmiesz te pieniądze? bo ich nie ma.
    i skąd weźmiesz pieniądze na wypłaty już przyznanych emerytur?

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 318. Data: 2016-02-06 06:27:44
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    On 2016-01-22 09:30, Budyń wrote:

    >Typowy argument socjalistów.
    >Zdaje się, że więcej jak 60% naszego pkb wyrabiają misie. Rozwiną się
    >bardziej usługi i tyle.

    Dokładnie, ludzie mniej rozgarnięci/wykształceni będą coraz bardziej
    bezpośrednimi lokajami tych co mieli więcej szczęścia.

  • 319. Data: 2016-02-06 06:36:11
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    >O drukowaniu nic narazie nie mowia, wiec nie jest zle. Narazie. :-)
    >Ten budzet sie spina. Naprawde to mozemy krytycznie ocenic przyszly.

    Mówisz ze przejedzenie jednorazowego dochodu w postaci licencji LTE to jest
    dobry budżet?

    To jest po prostu nieuczciwe, każdy tego rodzaju przychód powinien z
    definicji iść na inwestycje (choćby nawet na rakiety manewrujące).

    Nieuczciwe jest też mamienie ludzi, że zapłacą markety i banki. Nie, te
    podatki zapłacą ludzie.

    Ja nie mam nic przeciw 500, tylko róbmy to uczciwie, podnieśmy otwarcie
    podatek dochodowy, a nie twórzmy jakieś dziwne rozwiązania, które wymagają
    dodatkowych posad urzędniczych.

  • 320. Data: 2016-02-06 09:56:05
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-02-05 o 15:09, Kris pisze:
    > Ja właśnie przed chwilą z moimi kobitkami z pracy gadałem- jak PIS dać miał 500 na
    2 i kolejne+ kryterium dochodowe to PO krzyczeli ze bankructwo budżetu, bezrobocie,
    patologia itp. A godzinę temu w radiu słyszę że dzisiaj złożą projekt 500 na każde
    bez kryterium dochodowego.

    Nie uważacie, że stawianie takich kryteriów jest po prostu nieuczciwe?
    Po pierwsze PIS przed wyborami obiecywał "500 zł na każde dziecko".
    Wiele "baranów" dało się nabrać na te obiecanki i poszło zagłosować na
    PIS. Więc niech teraz z modry cholewy nie robią tylko niech się wywiążą
    ze swoich obietnic przedwyborczych.
    Po drugie stawiając takie kryteria, poróżniają naród, a przede wszystkim
    dzielą dzieci na lepsze i gorsze, na chciane i niechciane.
    Poza tym prawda jest taka, że ci, którzy zarabiają więcej niekoniecznie
    są bogatsi, ponieważ większe dochody powodują, że ludzie więcej wydają.
    Kupują domy czy nowe samochody, często spłacając wysokie kredyty. Dzięki
    temu napędzają gospodarkę i przyczyniają się do większych wpływów do
    budżetu państwa.

    Ja uważam, że są tylko dwie opcje:
    1. Dać na każde dziecko, niezależnie od dochodów rodziców
    2. Nie dawać nikomu.

    Osobiście jestem za wprowadzeniem zwolnień podatkowych dla rodzin na
    każde dziecko tak jak jest to w wielu zachodnich krajach. Jest to o tyle
    leprze od PISowskiego rozdawnictwa, że nie demoralizuje ludzi. Dla
    najuboższych powinno się stworzyć dotowane z budżetu państwa stanowiska
    pracy np. przy sprzątaniu terenu, odśnieżaniu, czy też drobnych pracach
    remontowych itp. Zamiast rozdawnictwa, mobilizować ludzi do pracy.