    From: "StyropianMan" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ocieplanie styropianem
    Date: Sun, 23 Nov 2014 20:45:33 +0100

    Uzytkownik napisał:
    > No chyba, że chcesz ocieplać od wewnątrz, ale takie ocieplenie
    > to wiele problemów. Wymaga, aby pomiędzy warstwą styropianu, a ściany była
    > wolna przestrzeń dobrze wentylowana. W przeciwnym razie wyhodujesz w domu
    > grzyba i pleśnie.

    Zapomniałam dopisać że ocieplenie będzie od wewnątrz i nie całego budynku,
    tylko jedna ściana jednego pomieszczenia i to wszystko.
    Ściana jest z pustaka, czyli materiał zawierający wapno i dobrze
    przepuszczający wilgoć, więc o żadnym grzybie nie ma mowy. Po pierwsze to
    woda się tam nie dostanie bo styropian izoluje, a nawet jak by się dostała
    to pustak ją odciąga na zewnątrz budynku i żadna wentylacja nie potrzebna.

    Gotówki starcz tylko na 5cm styropianu i nie liczę na jakiś cudowny jej
    przypływ w następnym roku:)Płytę G-K będę mocował do drewnianych łat i te
    łaty będą miały grubość 5cm, więc musiały by by bezpośrednio przykręcone do
    ściany a to powoduje mostek termiczny, czego chcę uniknąć.
    Więc interesuje mnie w zasadzie likwidacja tego mostka termicznego.
    Może dać łatę 2,5cm i przykręcić ją do ściany na dystansach 2,5cm, ale czy
    to mechanicznie wytrzyma?
    Czekam na konkretne sugestie w tej materii.