    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sun, 23 Nov 2014 10:55:13 -0800 (PST)
    Subject: Re: Ocieplanie styropianem
    From: k...@g...com

    W dniu niedziela, 23 listopada 2014 15:14:46 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Nie boisz się, że płyta G-K Ci zamoknie na deszczu i się rozleci? :)
    > Styropianu nie zakrywa się płytami G-K, ale siatką i klejem, a na to
    > kładzie tynk cienkowarstwowy.
    >
    > No chyba, że chcesz ocieplać od wewnątrz, ale takie ocieplenie to wiele
    > problemów.
    > Wymaga, aby pomiędzy warstwą styropianu, a ściany była wolna przestrzeń
    > dobrze wentylowana. W przeciwnym razie wyhodujesz w domu grzyba i pleśnie.

    > Jak chcesz od wewnątrz to robisz tak:
    > Profile stalowe do G-K kręcisz do ściany, a na profilach płyta OSB.
> [...]

    Jeśli ściana jest bez grzyba to ocieplenie od wewnątrz jest dobrym rozwiązaniem. Nie
    trzeba się tak pierdolić ja napisałeś. Styropian można przykleić do ściany na placki
    z pianki techniką rozmazywania pianki. Robi się placki na styropianie przykłada płytę
    do ściany rozmazuje odejmuje płytę chwilę czeka i przykłada i dociska. Oczywiście
    trzeba zachować umiar z ilością pianki. Szybszego i skuteczniejszego sposobu
    mocowania styropianu do ściany nie znam. Można używać drogiej pianki do styropianu a
    można i taniej pod warunkiem że nie rozpuszcza styropianu. Używałem najtańszej
    letniej i nie rozpuszczała a jakiś droższy wynalazek wytapiał w styropianie spore
    wgłębienia. Ocieplanie od wewnątrz jest o wiele skuteczniejsze i tańsze niż od
    zewnątrz. Oznacza to że można użyć dużo cieńszego styropianu. Nie mam pojęcia
    dlaczego tak jest ale 5cm od środka to według mnie tyle samo co 25 cm od zewnątrz.
    Mam ocieplone ściany od wewnątrz. Kiedyś coś się stało z trzeba było zerwać dwie
    płyty gipsowe żeby dostać się do muru. Nie odnotowano żadnego grzyba, pleśni. Kilka
    zdechłych pająków było. Oczywiście żadnej wentylacji pod płytami nie było.