  • 21. Data: 2010-07-15 07:09:49
    Temat: Re: Odkurzacz domowy
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    news:rfjqmtciucif.g3oin5e8itfy$.dlg@40tude.net...

    > Tiaaaa... Są znaki na niebie i ziemi, o których się nawet filozofom nie
    > śniło. Sceptycznie podchodząc do tematu właśnie wczoraj kupiłam
    > Robocleana,
    > pełną wersję najnowszą. Moja alergia jednak zwyciężyła rozsądek :-PPP

    Zadowolona?

  • 22. Data: 2010-07-15 07:12:30
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    > Dnia Tue, 29 Jun 2010 23:15:21 +0200, Panslavista napisał(a):

    Ma ponad 10000 obrotów?
    Jak duży zbiornik na wodę?

  • 23. Data: 2010-07-15 08:17:14
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 15 Jul 2010 09:09:49 +0200, Panslavista napisał(a):

    > Zadowolona?

    Kupiłam na prezentacji u sąsiadów (więc "taniej", he he) - pokaz dał mi
    pojęcie o możliwościach, właściwie to MŚK się napalił, a ja byłam
    zdziwiona; póki co odkurzacz został na razie u nich, bo po prezentacji
    odbyła się (jak już zwyczajowo przy każdej okazji) sąsiedzka pogaducha we
    czworo przy piwie i wracaliśmy z MŚK zygzakiem nieco :-)
    Wypróbuję przy najbliższym sprzątaniu. Sąsiedzi stracili swój stary
    odkurzacz Zelmera (oddaje się stary sprzęt przy zakupie), bo mają
    identyczny jak my, ale nasz jest o wiele nowszy, więc zyskali ten nasz
    nowszy.

  • 24. Data: 2010-07-15 08:18:13
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 15 Jul 2010 09:12:30 +0200, Panslavista napisał(a):

    > Ma ponad 10000 obrotów?
    > Jak duży zbiornik na wodę?

    Odpowiem Ci, jak MŚK przywiezie go od sąsiadów - i tak nie pamiętam z tej
    prezentacji żadnych liczb, tylko że silny bardzo i cuda wyczynia ;-)

  • 25. Data: 2010-07-15 08:28:54
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    > Odpowiem Ci, jak MŚK przywiezie go od sąsiadów - i tak nie pamiętam z tej
    > prezentacji żadnych liczb, tylko że silny bardzo i cuda wyczynia ;-)

    Moja Hyla też cuda wyczyniała - teraz już zbnyt przyzwaczajeni używamy w
    zasadzie jako odkurzacza, inne funkcje i mozliwości czasami. Można używać je
    twórczo.
    http://www.supervacuum.pl/product_info.php/products_
    id/1842

  • 26. Data: 2010-07-18 18:33:47
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 15 Jul 2010 09:12:30 +0200, Panslavista napisał(a):

    > Ma ponad 10000 obrotów?
    > Jak duży zbiornik na wodę?

    Tu masz wszystkie dane. Roboclean Aura. Nadal mam zapakowany i nie
    wyciągam, póki nie skończy się wymiana okien, malowanie i wymiana podłóg na
    piętrze - od tygodnia ledwo żyję, bo pył z gładzi jest w całym domu, ale
    przynajmniej schnie wszystko ekstra, więc za 2-3 dni ekipa się wyniesie i
    będę mogła czyścić, trzepać, odkurzać ile wlezie, wiec podzielę się
    wrażeniami wtedy.

  • 27. Data: 2010-07-18 19:04:39
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

> [...]
    > przynajmniej schnie wszystko ekstra, więc za 2-3 dni ekipa się wyniesie i
    > będę mogła czyścić, trzepać, odkurzać ile wlezie, wiec podzielę się

    Bląd. Nie zakładaj tego filtra HEPA, tylko samą wodę z dodatkiem odrobiny,
    aby się zbyt nie pieniło, środka obniżającego napięcie powierzchniowe -
    śmieci szybko zatoną, ja używam dowolnego płynu do mycia muszli, odkażam
    odkurzacz przy okazji.
    Napisz mi czy silnik ma osobny obieg powietrza do chłodzenia. I nie
    dałaś linków do danych. Ważne są średnica turbiny i obroty, ta para
    charakteryzuje zdolność filtracji centryfugi. W zasadzie powinna
    przepuszczać tylko powietrze, takie separatory mają dość ostre
    charakterystyki. Działanie podobne do separacji tłuszczu z mleka czy
    śmietany, lub zagęszczania soków.
    Wyciągaj go z pudełka, ten pył usuwasz z powietrza przy pomocy płuc
    rodziny. Taniej i zrowiej jest to zrobić odkurzaczem.

  • 28. Data: 2010-07-18 19:31:34
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 18 Jul 2010 21:04:39 +0200, Panslavista napisał(a):

    > Bląd. Nie zakładaj tego filtra HEPA,

    BEZ filtra?

    > tylko samą wodę z dodatkiem odrobiny,
    > aby się zbyt nie pieniło, środka obniżającego napięcie powierzchniowe -
    > śmieci szybko zatoną, ja używam dowolnego płynu
    > do mycia muszli,

    Np jakiego??? - bo do mycia muszli używam Tytan'a, a on się dosyć pieni.

    > odkażam
    > odkurzacz przy okazji.
    > Napisz mi czy silnik ma osobny obieg powietrza do chłodzenia.

    Tego nie wiem. Pewnei gdzieś jest to opisane, ale nie wiem, gdzie. Na
    początku prezentacji zbytnio nie uważałam - byłam tam a założeniem
    "niekupowania" - tylko z powodu sympatii do sąsiadów, aby dostali garnki
    :-)

> [...]
    > przepuszczać tylko powietrze, takie separatory mają dość ostre
    > charakterystyki. Działanie podobne do separacji tłuszczu z mleka czy

    Tu mam skopiowane dane techniczne, link gdzieś mi umknął już:
    GŁÓWNE CECHY ROBOCLEANA

    * brak worka na kurz,
    * wodny system filtracji ze specjalnie zaprojektowanym separatorem
    wyłapującym prawie 100% zanieczyszczeń,
    * wysoka moc ssania silnika 1000W,
    * szczotka elektryczna o mocy 115W,
    * duży wybór końcówek sprzątających , dopasowanych do różnego rodzaju
    zanieczyszczeń,
    * dodatkowe funkcje, takie jak odświeżanie, aromatyzowanie powietrza,
    pompowanie materacy, brodzików ogrodowych, odtykanie zapchanych zlewów,
    * ergonomiczna konstrukcja,
    * łatwość montażu oraz użytkowania.

    PARAMETRY TECHNICZNE 06.jpg

    * Moc silnika głównego: 1000W,
    * Zasilanie: 220-240V /50-60Hz,
    * Przepływ powietrza: 150m3/godz,
    * Podciśnienie: 135 mbar,
    * Poj. Zbiornika na brudna wode: 1.5L,
    * Poj. Dolnego zbiornika: 3.7L,
    * Moc silnika trzepaczki: 115W,
    * Klasa bezpieczeństwa: II.

    PRĘDKOŚĆ OBROTOWA

    Prędkość obrotowa (obr./min):

    * 1 poziom: 7500,
    * 2 poziom 11500,
    * 3 poziom 16500,
    * 4 poziom 21000,
    * 5 maksymalnie 27000.

    > Wyciągaj go z pudełka,

    Mam taki zamiar - ale na razie ten remont, więc nie ma sensu, i tak za
    chwilę wszystko znowu zakurzone.

    > ten pył usuwasz z powietrza przy pomocy płuc
    > rodziny. Taniej i zrowiej jest to zrobić odkurzaczem.

    Mam obawy, czy rzeczywiście można nim bezawaryjnie zbierać pył "budowlany"
    (np z gładzi gipsowych itp) - z grubsza oczywiście posprzątam najpierw
    ścierką, ale pozostałości będą. Jesli chodzi o ten pył i o popiół z kominka
    - pan od prezentacji mówił, żeby dodać do wody łyżkę oleju jadalnego, ale
    chyba to jakiś kit...

  • 29. Data: 2010-07-18 19:34:35
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 18 Jul 2010 21:04:39 +0200, Panslavista napisał(a):

    > (...)tylko samą wodę z dodatkiem odrobiny,
    > aby się zbyt nie pieniło, środka obniżającego napięcie powierzchniowe

    Hmmm, tak sobie myślę, czy przypadkiem nie użyć odrobiny płynu do zmywarek,
    tego do nabłyszczania - on w końcu działa jako obniżacz napięcia
    powierzchniowego, co skutkuje szybkim spływaniem wody z naczyń i brak jej
    pozostałości na nich, więc brak zacieków.

  • 30. Data: 2010-07-18 20:18:57
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

> [...]
    > kominka
    > - pan od prezentacji mówił, żeby dodać do wody łyżkę oleju jadalnego, ale

    Też będzie nalepiać sadze i pyły truydno zwilżalne. Pył gipsowy jest takim
    samym kurzem znajdującym się w domu, jak te inne. Odkurzacz to nie idol,
    tylko maszyna do pracy oszczędzająca Tobie czas, siły, zdrowie i pieniądze.