  • 1. Data: 2010-06-22 14:05:47
    Temat: Jak usunąć kamień z muszli WC
    Od: "Jaszek" <...@s...pl>

    Witam,

    Czy jest jakiś sprawdzony środek, który doprowadzi muszlę WC do świetności?
    Przez długi czas sączyła się woda (dolnopłuk) i w tym miejscu pojawił się
    kamień, powierzchnia nie jest gładka i lśniąca tylko porowata i powoduje
    pozostawianie zacieków. Czy można to jeszcze naprawić, czy nie ma takiej
    siły. Ostatnio bez skutku testowany Cillit Bang.

    Jaszek

  • 2. Data: 2010-06-22 14:15:25
    Temat: Re: Jak usunąć kamień z muszli WC
    Od: ApanasBudriszko <c...@g...pl>

    W dniu 2010-06-22 16:05, Jaszek pisze:
> [...]
    > porowata i powoduje pozostawianie zacieków. Czy można to jeszcze
    > naprawić, czy nie ma takiej siły. Ostatnio bez skutku testowany Cillit

    cif

  • 3. Data: 2010-06-22 14:38:47
    Od: "KM" <n...@o...pl>

    "Jaszek" <...@s...pl> wrote in message
> [...]
    > i powoduje pozostawianie zacieków. Czy można to jeszcze naprawić, czy nie
    > ma takiej siły. Ostatnio bez skutku testowany Cillit Bang.

    Witam!

    Kiedys mialem podobna sytuacje z gdzie osadzil sie niezly kamien (tez lekko
    popuszczal dolnopluk). Zastanawialem sie jak to usunac przy pomocy chemi,
    myslalem tez o jakims agresywnym srodku. Mimo usilnych staran efekt byl
    mizerny. Postanowilem wiec wyprobowac metody mechanicznej - co jak sie
    okazlo najlepsza metoda. Obawialem sie o to ze podczas czyszczenia uszkodze
    powierzchnie toalety jednakze troche cierpliowsci + troche cilita jak juz
    kamien byl mocno przerzedzony i udalo sie. Poczatkowo bylo widac takie ryski
    jakby zrobione olowkiem (slad po srubokrecie) natomiast po kilku splukaniach
    wszysztko sie wyczyscilo.

    Pozdrawiam!

  • 4. Data: 2010-06-22 14:48:52
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 22 Jun 2010 16:38:47 +0200, KM napisał(a):

    > Zastanawialem sie jak to usunac przy pomocy chemi,
    > myslalem tez o jakims agresywnym srodku. Mimo usilnych staran efekt byl
    > mizerny.

    A jakby tak po opróżnieniu muszli z wody na miejsce obłożone kamieniem (na
    pewno wapiennym - a to ważne) przyłożyć rodzaj kompresu nasączonego silnym
    roztworem kwasu cytrynowego? - na dłuższy czas oczywiście wyłączyłoby to
    muszlę z użytkowania, ale jeśli w domu są dwie lub więcej, to można się
    pokusić o taki wykonanie takiego zabiegu. Przecież wykonuje się kwasem
    odkamienianie czajników, rur...

  • 5. Data: 2010-06-22 16:46:33
    Od: "deepblue" <d...@w...pl>

    Ikselka napisał/a

> [...]
    > dwie lub więcej, to można się pokusić o taki wykonanie takiego
    > zabiegu. Przecież wykonuje się kwasem odkamienianie czajników, rur...

    Zamiennie do kwasu cytrynowego można użyć octu spirytusowego - sprawdza się
    świetnie i tani.

    --
    deepblue

  • 6. Data: 2010-06-22 17:22:26
    Od: Grzexs <g...@g...pXl>

    > Zamiennie do kwasu cytrynowego można użyć octu spirytusowego - sprawdza
    > się świetnie i tani.

    Potwierdzam. Miałem ten problem i przed tygodniowym wyjazdem
    wypompowałem wodę z syfonu i zamiast tego wlałem 3 L octu - na ciepło.
    Po powrocie - łoj! - prawie żadnych zmian. Ale to tylko było pierwsze
    wrażenie - kamień dał się usunąć zwykłą szczotą klozetową bez śladu!

    Ale octem "pachniało" z tydzień.

    Od tego czasy regularnie stosuję takie tabletki "W5 Toilet Tabs" z Lidla
    - działają podobnie, ale nie "pachną" i też nie są zbyt drogie.

    --
    Grzexs

  • 7. Data: 2010-06-22 18:06:58
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 22 Jun 2010 18:46:33 +0200, deepblue napisał(a):

    > Ikselka napisał/a

    > Zamiennie do kwasu cytrynowego można użyć octu spirytusowego - sprawdza się
    > świetnie i tani.

    Za słaby roztwór kwasu octowego - do czajnika wystarczy, bo wspomaga go
    wysoka temperatura, ale do odkamieniania na zimno jest za słaby.

  • 8. Data: 2010-06-22 18:07:28
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 22 Jun 2010 19:22:26 +0200, Grzexs napisał(a):

    > Od tego czasy regularnie stosuję takie tabletki "W5 Toilet Tabs" z Lidla
    > - działają podobnie, ale nie "pachną" i też nie są zbyt drogie.

    A tak, używałam, potwierdzam.

  • 9. Data: 2010-06-22 19:27:14
    Od: "deepblue" <d...@w...pl>

    Ikselka napisał/a
    > Dnia Tue, 22 Jun 2010 18:46:33 +0200, deepblue napisał(a):

    > Za słaby roztwór kwasu octowego - do czajnika wystarczy, bo wspomaga
    > go wysoka temperatura, ale do odkamieniania na zimno jest za słaby.

    Słaby ale za to można uzyć sporej ilości. W każdym razie poradził sobie z
    dość grubym kamieniem w spłuczce jaki z kamieniem/osadem w kanale odpływowym
    muszli - wlałem ok 1 l na noc i następnego dnia kamień bez problemy odłaził.

    --
    deepblue

  • 10. Data: 2010-06-22 20:04:33
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 22 Cze, 16:05, "Jaszek" <j...@s...pl> wrote:

    Sproboj srodek do czyszczenia WC z Lidla - "Cleffect" :) Taki
    bezbarwny i prawie bez zapachowy.
    Tani, a jest bardzo dobry.

    Pozdrawiam
    Rafal