    From: "uzytkownik" <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <c...@g...com>
    <wjxtiza73qge.y1tvhcptc7fq$.dlg@40tude.net>
    <f...@g...com>
    <1...@g...com>
    <f...@g...com>
    <d...@g...com>
    <51ed4f21$0$1460$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@g...com>
    Subject: Re: Odmienne podejście do budowania.
    Date: Tue, 23 Jul 2013 08:32:39 +0200

    news:244d9a67-4ed7-472f-9a00-b279bd1daa13@googlegrou
    ps.com...

    > A na net mam?

    Alkoholicy także nie mają na chleb, na opłaty za mieszkanie, za prąd czy
    gaz, ale na gorzałę zawsze znajdą choćby ostatnie pieniądze. Internet
    także uzależnia, dlatego rozumiem twoje postępowanie :)

    > Jasne że mi brakuje smrodu jak obornik na pola wywożą

    He he he ....
    Obecnie na wsiach trudno znaleźć rolnika.

    > , odśnieżania mi brakuje,

    A pod blokiem nie musisz odśnieżać samochodu?
    No tak zapomniałem, że taki bidulek jak ty nawet auta nie ma :)

    > najdroższego jedzenia w najgorszej jakości w wiejskim sklepiku,

    Tu akurat dałeś zły przykład.
    Nie wiem jak jest wszędzie, ale na przeciwko mojego domu, sąsiad
    prowadzi sklep. Sprowadza tylko dobre produkty w rozsądnej cenie,
    ponieważ nikt by mu nie kupił złego jedzenia. Poza tym potrafi
    sprowadzać produkty pod indywidualne potrzeby konkretnego klienta. Mój
    sąsiad-sprzedawca w ten własnie sposób sprowadza pewne produkty, które
    kupuję tylko ja i o dziwo taniej jak w chipermarketach.
    Praktycznie w każdym gospodarstwie mają samochód, bo samochody przestały
    być luksusem. W obrębie do 4-5 km. znajduje się masa marketów: Real,
    Kaufland, Biedronka, Tesco oraz wiele innych i cała masa prywatnych
    sklapów i minimarketów. Tak więc zasada jest prosta - albo lokalny
    sprzedawca zaoferuje lepszy towar w tej samej cenie lub w cenie lepszej
    co ww marketach, albo zamknie interes. Moja małżonka była zszokowana, że
    w lokalnym sklepiku może kupić taniej to wszystko po co jeździła do
    marketów.
    Poza tym u sąsiada jest o tyle dobrze, że jak pilnie potrzeba jakiegoś
    produktu to jest w stanie sprzedać o dowolnej porze dnia czy nocy. Co
    ciekawsze to prawie codziennie rano idziemy po świeżutkie pieczywo,
    które jest przywożone przed otwarciem sklepu. Pieczywo to zostawia
    dostawca na zapleczu, które jest specjalnioe otwarte. Wchodzimy na
    podwórko, kiedy jeszcze sąsiad śpi, bierzemy chleb czy bułki, wpisujemy
    się do zeszytu co wzięliśmy, a po południu idziemy się rozliczyć. W taki
    sposób w mieście niczego nie załatwisz.

    > dojazdów do pracy itp.

    Nie czytasz uważnie, bo już ci pisałem wcześniej, że do pracy to ja
    przechodzę pieszo kilkadziesiąt metrów przez podwórko :)
    Poza tym zapominasz, że mieszkając w mieście także musisz dojechać i to
    zazwyczaj stojąc w korkach. Często dojazd kilka kilometrów trwa godzinę
    i jeszcze dłużej. Mieszkając na wsi i pracując na wsi, nie stoi się w
    korkach tak jak w mieście tylko się wsiada i jedze. W czasie, w którym
    musisz poświęcić w mieście, aby dojechać kilka kilometrów do pracy, na
    wsiach możesz przejechać kilkadziesiąt kilometrów. Tak więc pracując
    nawet kilkadziesiąt kilometrów od miejsca zamieszkania na wsi, masz czas
    dojazdu porównywalny jak pracując w mieście kilka kilometrów od miejsca
    zamieszkania.