  • 1. Data: 2013-02-13 21:44:22
    Temat: Odpowietrznik w kolektorach
    Od: dm <m...@g...com>

    Gdzie należy zamontować odpowietrznik w kolektorach słonecznych,w górny
    kruciec czy dolny kolektora,czy jest to w tym przypadku bez znaczenia?
    Kolektory stoją na gruncie natomiast wymiennik jak i grupa pompowa jest
    jakieś 3m wyżej

  • 2. Data: 2013-02-13 22:23:15
    Temat: Re: Odpowietrznik w kolektorach
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 13 lutego 2013 21:44:22 UTC+1 użytkownik maniek napisał:
    > Gdzie nale�y zamontowa� odpowietrznik w kolektorach s�onecznych,w g�rny
    >
    > kruciec czy dolny kolektora,czy jest to w tym przypadku bez znaczenia?
    >
    > Kolektory stojďż˝ na gruncie natomiast wymiennik jak i grupa pompowa jest
    >
    > jakie� 3m wy�ej

    To przecież oczywiste że odpowietrzniki montuje się najniżej a skraplacze najwyżej.
    Od pewnego czasu czekam aż ktoś zada pytanie czy używany papier toaletowy można prać.
    Widzę że już niedługo poczekam.

  • 3. Data: 2013-02-13 22:47:27
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "dm" <m...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > kruciec czy dolny kolektora,czy jest to w tym przypadku bez znaczenia?
    > Kolektory stoją na gruncie natomiast wymiennik jak i grupa pompowa jest

    Na gorze kolektora.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2013-02-14 09:13:20
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]
    > kruciec czy dolny kolektora,czy jest to w tym przypadku bez znaczenia?
    > Kolektory stoją na gruncie natomiast wymiennik jak i grupa pompowa jest

    Teoretycznie wystarczy w najwyższym punkcie instalacji. Ale że instalacja
    jest tak często poprowadzona że się porobiły jakieś syfony to daj na górze
    kolektora i przy grupie pompowej także.

    Marek

  • 5. Data: 2013-02-14 09:43:13
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    dm wrote:
> [...]
    > górny kruciec czy dolny kolektora,czy jest to w tym przypadku bez
    > znaczenia? Kolektory stoją na gruncie natomiast wymiennik jak i

    miałem doczynienia z różnymi instalacjami hydraulicznymi i muszę Ci
    powiedzieć że odpowietrznik MUSI być przy każdym spadku a już napewno
    tam gdzie rura przechodzi z poziomej w pionową (w dół patrząc w
    kierunku przepływu czynnika)

    jeffrey

  • 6. Data: 2013-02-14 10:52:24
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > przy grupie pompowej także.

    tam ma separator

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2013-02-14 11:27:05
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Użytkownik "4CX250" <t...@p...ornet.pl> napisał w wiadomości

    > tam ma separator

    No ale nie zawsze jest separator.

    Marek

  • 8. Data: 2013-02-14 11:45:52
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    dm wrote:
> [...]
    > górny kruciec czy dolny kolektora,czy jest to w tym przypadku bez
    > znaczenia? Kolektory stoją na gruncie natomiast wymiennik jak i grupa

    w sumie jak sie do napełniania i uruchomienia używa solidnej pompy
    napełniającej i w układzie jest separator powietrza to można w ogóle nie
    montować odpowietrznika.

    w większość układów które uruchamiam nawet nie tykam sie odpowietrzeń tylko
    przewalam najpier pompą napełniająca tak długo aż przestaną do naczynia
    wracać bomble powietrza, potem puszczam włąsną pompę układu i jeszcze z
    kilkanascie minut non stop pompuje co jakiś czas opuszczając powietrze z
    separatora, ale po solnidnym przewaleniu pompą napelniająca tego powietrza
    tam jest tyle co nic.

  • 9. Data: 2013-02-14 12:01:26
    Od: dm <m...@g...com>

    W dniu 2013-02-14 11:45, Marek Dyjor pisze:

    > w sumie jak sie do napełniania i uruchomienia używa solidnej pompy
    > napełniającej i w układzie jest separator powietrza to można w ogóle nie
    > montować odpowietrznika.

    Układ napełniany będzie pompą zakupioną z zestawem solarnym
    http://www.hewalex.pl/oferta/pompa-do-napelniania-in
    stalacji/pompa-reczna.html
    Natomiast grupa pompowa jest taka
    http://www.hewalex.pl/oferta/zespoly-sterowniczo-pom
    powe/zespol-zsp-28-01.html
    --
    gg:10250507

  • 10. Data: 2013-02-14 12:04:29
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Układ napełniany będzie pompą zakupioną z zestawem solarnym
> [...]

    Daj ten odpowietrznik i sobie de nie zawracaj.

    Pozdro.. TK