  • Data: 2017-08-13 11:32:41
    Temat: Re: Odwiert - pompa ciepla - glebokosc
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sat, 12 Aug 2017 22:25:10 +0200, gobo

    > Raczej nie jestem desperatem.
    > Roznica pomiedzy pluczka, a mlotkiem
    > nie byla jakas gigantyczna.

    Ew. odszczekam jak podasz cenę "wykopu" i pompy. ;)

    > Na poziomy wymiennik miejsca nie mialem, a pomp
    > powietrznych jakos nie lubie. Mam zle doswiadczenia z brzeczacymi i
    > halasujacymi wentylatorami po kilku latach i nie znalazlem przy domu
    > miejsca, gdzie chcialbym widziec jednostke.

    Zawsze można pompę postawić pod płotem i odizolować ją od domu
    krzakami/płotkiem jak się ma czułe uszy. Z pewnością byłoby to znacznie
    tańsze niż drążenie w skale wymiennika. Poza tym co to za hałas, jak w
    stresie PC PW (taki Panasonic 12kW z dwoma wentylatorami) produkuje do
    55dB. Stojąc bezpośrednio przy jednostce hałas jest taki jak w jadącym z
    prędkością 90km/h samochodzie segmentu D. Nawet z pompą pod oknem, a przy
    obecnej szczelności okien (szczególnie że masz WM) pewnie więcej będziesz
    słyszeć z okolicznej drogi.

    --
    Pozdor
    Myjk