  • Data: 2017-08-20 12:08:46
    Temat: Re: Odwiert - pompa ciepla - glebokosc
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-08-20 o 10:08, Kris pisze:

    > To chyba oczywiste że i CWU będzie tą pompą grzał. Mając optymalnie
    > dobrane dolne żródło czy rodzaj pompy tez by CWU grzał

    Ktoś tu na grupie pisał, że ma wszystko policzone i optymalnie dobrane,
    a i tak w połowie sezonu grzewczego z uzyskaniem wysokiego COPu przy CWU
    jest problem. Zdaje się Adam Sz?

    > Jakby temat zbadał dokłądnie przed wierceniem i zainwestował z
    > tysiaka w OZC i jakieś wstępne badania to by mu zapewne wysżło wtedy
    > ze 200metrów to dwa razy za długo.

    OZC nawet za tysiaka nie pokaże jakie są pokłady geologiczne, gobo
    pisze, że w/g map miała być taka skała a wyszła inna. Wiesz jak się bada
    pokłady geologiczne? No właśnie wierceniami, które już wykonał.

    > A moze i dla takiej niewielkiej
    > dobrze ocieplonej chałupy jaka buduję nie ma sensu PC gruntowa bo
    > powietrzna wystarczy

    Nawet dobrze ocieplona chałupa nie zapewni CWU z powietrznej pompy przy
    ujemnych temperaturach. Mój znajomy ma jakąś taką pompę ze zintegrowanym
    zbiornikiem, i sam zaznacza, że praktycznie od grudnia do połowy marca
    COP ma w granicach 1.

    > Mógł się umówić inaczej- robimy odwiert zobaczymy co tam wyszło i ew
    > robimy drugi. Albo wcześniej upewnić się co tam jest pomimo map. A
    > moze PC gruntowa to tam zbyteczna bo powietrzna da radę. Możliwości
    > jest sporo, Gobo wybrał jak wybrał ale na podstawie tego co tu pisze
    > optymalne to nie było.

    Może mógł, może nie mógł, nie wiem? Ale z tego co pisał, to takich firm
    nie ma za każdym rogiem, rynek tych konkretnych odwiertów jest mały i
    wybierać nie ma za bardzo z czego. Mo to właśnie było jego "good enough"?

    > I minus kilkadziesiat tysi

    No ale to jego pieniądze i jak twierdzi stać go, więc o co chodzi?

    > A nie lepiej mieć prawidłowo dobrane zamiast dwa razy
    > przewymiarowane?

    Pewnie, że lepiej ale nie zawsze się da. Poza tym w konstrukcjach
    budynków jest wiele elementów przewymiarowanych nawet więcej niż 2 razy
    i jakoś nikt się na tym nie rozczula. Więc dlaczego jakiś tam odwiert ma
    być problemem?

    > Raczej jakbyś kupił samochód z 4 litrowym silnikiem na
    > kilkukilometrowe dojazdy do pracy w mieście.

    No ale zdajesz sobie sprawę, że takich przypadków jest całkiem sporo? No
    i wszyscy są zdrowi i zadowoleni.