  • 71. Data: 2012-07-31 00:29:57
    Temat: Re: Ogrody działkowe.
    Od: "rohini" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Dirko" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:juhbii$mh2$1@news.vectranet.pl...

    > Hejka. Trybunał nie zakwestionował istnienia ogródków dzialkowych ale
    > monopol PZDz.
    > Pozdrawiam działkowo Ja...cki
    > PS Nie wiem niby dlaczego niektórzy mieszkańcy Polski są
    > superuprzywilejowani bo mają mieszkania w Warszawie.

    Ale bez tej "czapy" już dawno lepkie rączki wyciągnęłyby się
    po te tereny. W moim 50 tys. mieście byłoby już dwa razy więcej
    marketów, a jest tylko ok. 20.
    Przedsiębiorczy ks. proboszcz też się już nimi interesował.

    E.

  • 72. Data: 2012-07-31 00:42:51
    Od: "rohini" <r...@g...pl>

    Użytkownik "mirzan" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > Co ma wspólnego z socjalizmem,bezinteresowna chęć zabrania ludziom
    > ogródków.
    > Nazwałbym to nową cechą pseuedoarystokracji,biedniejszemu dokopać,a może
    > jeszcze w kałużę wjechać i ochlapać,bo po co to pieszo chodzi...
    > mirzan

    iXi zrobiłaby to zapewne z rozkoszą. Pseudoarystokracja tak ma.
    Hr. Tarnowski, który kiedyś tu u nas miłościwie rządził ;) rozwijał miasto
    i dbał o jego mieszkańców, co do dziś mają we wdzięcznej pamięci.

    E.

  • 73. Data: 2012-07-31 08:08:50
    Od: Krycha_net <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-07-29 23:27, Moon pisze:

    (...)
    > Likwidują działki, bo potrzeba coś na nich zbudować. Jeżeli
    > biura/fabryki/sklepy to oznacza miejsca pracy i miejsca handlu.
    > Chyba, że zbudują tam wielki pomnik pomidora i rzepy, no to wtedy nic z
    > tego.

    Pewnie pomnik jakiegoś zapomnianego bohatera, albo prezydenta bohatera,
    a może kościół?
    Tego Polacy są ciągle "głodni".

    Krycha

  • 74. Data: 2012-07-31 11:49:04
    Od: czeremcha <1...@g...com>

    W dniu sobota, 28 lipca 2012 17:27:34 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

    > Czyli jakiś tytuł do wstępu jednak mieć trzeba. Nie jak w parku miejskim.

    Nie. Tak nie jest. Zamykane są bramy, którymi można by wywieźć to czy owo. Bramki
    wejściowe i furtki są otwarte. W niektórych ogrodach cały czas, w niektórych - w
    godzinach nocnych, kiedy to i tak nikt przy zdrowych zmysłach i zamiarach nie wybiera
    się na spacer w odludne o takiej porze miejsce.

    Ania

  • 75. Data: 2012-07-31 11:54:09
    Temat: Re: Odp: Ogrody działkowe.
    Od: czeremcha <1...@g...com>

    W dniu sobota, 28 lipca 2012 17:32:26 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

    > Widzę, że bardziej Cię "ruszają" te nachapane iliony niż pożytek z miejsc
    >
    > pracy

    Działki przysparzają mnóstwa miejsc pracy i dochodów do budżetu. A zyski z tych
    miejsc pracy w większości pozostają w kraju, a nie są wywożone do siedzib właścicieli
    marketów /przecież Tesco, Real, Carrefour - ba, nawet Biedronka to nie są polskie
    firmy i właściciele zabierają sobie zyski do swoich krajów./.

    Mówię tu o sklepach ogrodniczych, które funkcjonują głównie w pobliżu i dzięki
    działkom. Zlikwidujmy działki, a zobaczymy, ile sklepów ogrodniczych i szkółek się
    "posypie"...

    Ania

  • 76. Data: 2012-07-31 11:56:10
    Od: czeremcha <1...@g...com>

    W dniu sobota, 28 lipca 2012 17:26:30 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

    > OK, tyle że ja altankę też chcę sobie postawić. Z prawem dożywocia i
    >
    > dziedziczenia.

    Tu się mylisz. Altanki i domki stawiane na działkach stawiane są na własne ryzyko
    działkowców i np. w razie likwidacji ogrodu działkowego nikt nie dostanie za nie
    grosza odszkodowania. Za nasadzenia - tak, za domek - nie.

    Ania

  • 77. Data: 2012-07-31 12:06:35
    Od: czeremcha <1...@g...com>

    W dniu sobota, 28 lipca 2012 17:33:52 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

    > Fajne masz pomysły - i jakie tanie...
    >
    > 333-]

    To jest do zrobienia - nie z roku na rok, a stopniowo, potrzebna jest jednak sugestia
    mieszkańców i skuteczne lobbowanie w tej sprawie.

    Ania

  • 78. Data: 2012-07-31 12:10:21
    Od: czeremcha <1...@g...com>

    W dniu wtorek, 31 lipca 2012 11:56:10 UTC+2 użytkownik czeremcha napisał:

> [...]
    działkowców i np. w razie likwidacji ogrodu działkowego nikt nie dostanie za nie
    grosza odszkodowania. Za nasadzenia - tak, za domek - nie.

    I nic nie podlega dziedziczeniu. W razie rozwodu lub śmierci głównego "najemcy"
    zastępcy lub następcy muszą zostać członkiem PZD i wystąpić o prawo użytkowania tej
    działki. A zarząd ogrodu ma prawo taki wniosek odrzucić...

    Ania

  • 79. Data: 2012-07-31 16:54:34
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 31 Jul 2012 00:24:25 +0200, rohini napisał(a):

    > ps. Gdybyśmy zajęli te nieużytki "w złej wierze",
    > byłyby już nasze przez zasiedzenie? Byłyby.

    A w "dobrej wierze" zajęliście? - no to już są Wasze, po 20 latach. I też
    bez trybunału się nie obędzie.
    --
    XL

  • 80. Data: 2012-07-31 16:56:14
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 31 Jul 2012 00:42:51 +0200, rohini napisał(a):

    > iXi zrobiłaby to zapewne z rozkoszą. Pseudoarystokracja tak ma.

    I już Ci się wszystko zgadza, prawda? - jak to lud potrafi...
    --
    XL