    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ogrzewanie domu
    Date: Sun, 3 Jan 2021 23:05:55 +0100

    W dniu 03.01.2021 o 18:45, Marek pisze:
    > On Sun, 3 Jan 2021 09:50:30 +0100, ToMasz <t...@p...fm.com.pl> wrote:
    >> ogrzewanie zmalał o 20%?
    >
    > Ale czy to trzeba udowadniać?
    tak. najpierw stawia się tezę, trol siedzi pod mostem, potem się jej
    dowodzi. tutaj, co dziwne na grupie budowlanej, mówi się trol siedzi pod
    mostem, bo to oczywiste. albo jechałem i złapałem gumę, wlaśnie na
    moście, a nie na drodze, wiec to na 100% trol

    > Skoro założeniem do dobrze działającej podlogowki jest dobrze ocieplony
    > dom, odpowiednie jej zaprojektowanie (i sterowanie) co z kolei oznacza
    > wystarczającą niską temperaturę czynnika grzewczego. A skoro mamy niską
    > temp. czynnika (w porównaniu z wyższą konieczną do grzejników) to i
    > mniejsze koszty jej uzyskania....
    nie masz racji z tym tłumaczeniem. to co opisałes zadziała tylko w
    określonych warunkach. mogę się zgodzić ze w nowych domach coraz
    częściej takie warunki można stworzyć, ale to dalej nie dowodzi że
    twierdzenie jest słuszne. wyobraź sobie, że ktoś ma taki kaprys, żeby
    mieć podłogi drewniane, a większość dnia spędza poza domem. ogrzewanie
    podłogowe w podłodze drewnianej to średni pomysł. ogrzewanie mieszkania
    24 godziny na dobę - jak wskazuje mój rachunek za gaz - też nie jest
    dobrym pomysłem. potwierdzę to (lub zmienię zdanie) pod koniec roku jak
    dostanę rachunek za cały okres, w krorym moje dziecko miało e-szkołe.
    Czy w takim układzie nie uważasz że podłogówka plus kaloryfery to jednak
    optymalne rozwiązanie?
    ToMasz