  • Data: 2021-01-04 10:57:02
    Temat: Re: Ogrzewanie domu
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 04 Jan 2021 10:07:57 +0100, "Tomasz Gorbaczuk"
    <g...@a...pl> wrote:
    > Jesteś w stanie wskazać gdzie występuje strata energii w
    > przypadku grzania dodatkowych 300L wody, która znajduje się w
    > mieszkaniu. Gdzie
    > ta energia "ucieka"?

    A wiesz po co w jednostce energii jest "h" czyli czas i jaki on ma
    związek z pieniędzmi? Serio trudno się domyśleć, że kontekst mojej
    wypowiedzi dotyczy straty czasu (a zatem większych kosztów
    wynikających z grzania ponad potrzebę) a nie straty w przemianie
    formy energi?
    Kiedyś jak jeszcze było paliwo na kartki spotkalem ma stacji gościa,
    który w kolejce swoim maluchem strasznie gazował, myślałem że mu
    zimno, zagadałem czemu tak robi bo trochę hałas i śmierdzi za nim. A
    on "wie Pan co, więcej mi do baku wejdzie". Pewnie miał tych samych
    doradców ekonomicznych jak ci którzy kupują za 30 tys PV i cieszą
    się, że teraz "tylko" 30 zł miesięcznie za prąd płacą.....

    > Mówimy oczywiście o ogrzewaniu a nie gotowaniu zupy (przykł
    > ad dałeś > zupełnie "od czapy" świadczący o niezrozumieniu
    > zagadnien
    > ia).

    Nie jest od czapy, bo wyraźnie przestawia clue analogi. Nie ma
    potrzeby tracić czas i pieniądze na gotowanie 5l jak na zaspokojenie
    tej konkretnej potrzeby wystarcza 0.3l. Już prościej przedstawić się
    nie da.

    --
    Marek