  • Data: 2021-01-04 10:41:32
    Temat: Re: Ogrzewanie domu
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 3 Jan 2021 23:08:37 +0100, ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    wrote:
    > a teraz zapytaj producenta, czy gwarantuje że jeśli słońce będzie
    > świecić przez okno na podłogę, panele to wytrzymają. bo przecież to
    > nie
    > jest jakiś ewenement? Chyba że wyposażeniem dodatkowym są rolety.
    > jak
    > słońce Ci zaświeci na panele to temperatura bedzie TYLKO 29 stopni?
    > powietrza może tak, a podłogi?

    No cóż, akurat mam w domu wszędzie czujniki do badania temperatury. W
    każdym pomieszczeniu, pod budynkiem, w pętlach w posadzdze. Na
    dodatek duże okna. Nie mam danych z lata (wtedy jeszcze nie zbierałem
    statystyk), najwcześniejsze mam z września. W słoneczny dzień we
    wrześniu Słońce (wpadające przez okno o wymiarach 3x2.5m) podgrzewa
    posadzkę o około 1C (pomiar w betonie) oczywiście sama deska jest
    cieplejsza. Ale ten wzrost temp jest tylko w pewnym zakresie godzin,
    w moim przypadku 14-17. Ale słońce to czynnik na który mamy niewielki
    wpływ, jeśli producent paneli drewnianych przystosowanych do
    ogrzewania podłogowego nie zaleca grzać (długotrwale) pow 29C to
    bedziesz wbrew temu grzał?

    --
    Marek