  • Data: 2021-01-04 10:24:42
    Temat: Re: Ogrzewanie domu
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .01.2021 o 10:17 WS <L...@c...pl> pisze:

    > Hm, jeśli się uprzeć, to się da... np. im większa ilość wody w obiegu
    > tym lepszy sterownik by się przydał. "inteligentny/samouczący", żeby np.
    > wcześniej wyłączył kocioł i dogrzał zgromadzonym ciepłem w tej wodzie do
    > wymaganej temp., bo jeśli wyłączy po osiągnieciu zakładanej temperatury,
    > to reszta przegrzeje pomieszczenie ;) i mamy starty: 1. niekomfortowo(bo
    > cieplej niż lubimy) 2. im wyższa temp tym większe starty przez
    > przegrody...

    ale to jak sam zauważyłeś sprawa sterowania (dawno rozwiązana) a nie
    straty wynikające z dużej ilości wody. Bo np. podłogówka to wielka ilość
    betonu i spora ilość wody - tu dopiero wg takiego myślenia mamy straty :-)

    > No i dobra izolacja tej instalacji by się przydała, np. u mnie fabryczna
    > izolacja wymiennika CWU 120 litrow Buderusa jest taka, ze z czterdziestu
    > kilku stopni w ~tydzien robi się kilkanaście w piwnicy ~10 stopni (i nie
    > uważam, że jej dogrzewanie nie jest stratą ;) )

    Izolacja w nieogrzewanym pomieszczeniu zawsze jest wskazana - dlatego
    napisałem w pierwszym poście, że nie rozpatrujemy przypadku w którym woda
    z instalacji ogrzewa słoiki w piwnicy.

    TG