  • 41. Data: 2021-01-03 22:59:01
    Temat: Re: Ogrzewanie domu
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 3 stycznia 2021 o 22:54:35 UTC+1 Marek napisał(a):

    > "Czas to pieniądz".
    >
    > --
    > Marek
    Oczekiwałem merytorycznej a nie głupiej odpowiedzi. Jeśli nie potrafiłeś
    merytorycznie to nic nie trzeba było pisać. Pojutrze wszyscy by zapomnieli że bzdury

  • 42. Data: 2021-01-03 23:05:55
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 03.01.2021 o 18:45, Marek pisze:

    > Ale czy to trzeba udowadniać?
    tak. najpierw stawia się tezę, trol siedzi pod mostem, potem się jej
    dowodzi. tutaj, co dziwne na grupie budowlanej, mówi się trol siedzi pod
    mostem, bo to oczywiste. albo jechałem i złapałem gumę, wlaśnie na
    moście, a nie na drodze, wiec to na 100% trol

    > Skoro założeniem do dobrze działającej podlogowki jest dobrze ocieplony
    > dom, odpowiednie jej zaprojektowanie (i sterowanie) co z kolei oznacza
    > wystarczającą niską temperaturę czynnika grzewczego. A skoro mamy niską
    > temp. czynnika (w porównaniu z wyższą konieczną do grzejników) to i
    > mniejsze koszty jej uzyskania....
    nie masz racji z tym tłumaczeniem. to co opisałes zadziała tylko w
    określonych warunkach. mogę się zgodzić ze w nowych domach coraz
    częściej takie warunki można stworzyć, ale to dalej nie dowodzi że
    twierdzenie jest słuszne. wyobraź sobie, że ktoś ma taki kaprys, żeby
    mieć podłogi drewniane, a większość dnia spędza poza domem. ogrzewanie
    podłogowe w podłodze drewnianej to średni pomysł. ogrzewanie mieszkania
    24 godziny na dobę - jak wskazuje mój rachunek za gaz - też nie jest
    dobrym pomysłem. potwierdzę to (lub zmienię zdanie) pod koniec roku jak
    dostanę rachunek za cały okres, w krorym moje dziecko miało e-szkołe.
    Czy w takim układzie nie uważasz że podłogówka plus kaloryfery to jednak
    optymalne rozwiązanie?
    ToMasz

  • 43. Data: 2021-01-03 23:08:37
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > ograniczenia w możliwości jej grzania (producent paneli nie pozwala na
    > więcej niż 29C) może spowodować niedogrzane pomieszczenia.
    a teraz zapytaj producenta, czy gwarantuje że jeśli słońce będzie
    świecić przez okno na podłogę, panele to wytrzymają. bo przecież to nie
    jest jakiś ewenement? Chyba że wyposażeniem dodatkowym są rolety. jak
    słońce Ci zaświeci na panele to temperatura bedzie TYLKO 29 stopni?
    powietrza może tak, a podłogi?

    ToMasz

  • 44. Data: 2021-01-03 23:12:26
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 03.01.2021 o 19:53, Irek.N. pisze:

> [...]
    > temperatury. Teraz, po kilku latach dochodzę do wniosku, że to
    > kompletnie bez sensu*. Temperatury ślicznie się stabilizują i wystarczy
    > moim zdaniem zestroić układ i zmieniać temperaturę zasilania, żeby mieć
    > stałą temperaturę w budynku. Przy następnej budowie będzie wspólny
    > regulator z algorytmem bazującym na pogodzie na zewnątrz.
    >
    > Miłego.
    > Irek.N.
    > * wszystkie regulatory ustawione mam na stałe na otwarcie, czyli
    > korzystam z nich tylko jako naścienne termometry.
    jaki macie koszt ogrzewania. to Wam powie czy Wasze instalacje są dobre
    czy muszą być dobre bo były drogie

    ToMasz

  • 45. Data: 2021-01-03 23:17:20
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > jaki macie koszt ogrzewania. to Wam powie czy Wasze instalacje są dobre
    > czy muszą być dobre bo były drogie
    >
    > ToMasz

    Nie wiem kogo masz na myśli pisząc "macie". Ja już pisałem, że mam
    pop...e ogrzewanie i nic sensownego na jego podstawie nie dowiemy się ;)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 46. Data: 2021-01-03 23:41:49
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Oczekiwałem merytorycznej

    merytoryczne frazy:
    Wiadomo
    to jest oczywiste
    nie będę tłumaczył bo to wszyscy wiedzą
    no przecież

    za co można być nazwanym głupkiem, lub nie otrzymać żadnej sensownej
    odpowiedzi:
    proszę o porównanie zużycia gazu
    proszę o porównanie przed zmianą systemu ogrzewania i po zmianie
    proszę o informacje jaki typ podłogi ma ogrzewanie. kafelki, deski,
    panele dywan?

    ToMasz

  • 47. Data: 2021-01-04 07:15:28
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2021 o 23:41 ToMasz <t...@p...fm.com.pl> pisze:

    > proszę o porównanie zużycia gazu
    > proszę o porównanie przed zmianą systemu ogrzewania i po zmianie

    Intuicja podpowiada, że tam gdzie więcej wody w układzie - powinno być
    taniej bo sprawność lepsza. Kocioł pracuje równomierniej, ma mniej cykli
    on/off, mniejszą stratę kominową, lepsze warunki pracy.
    Nagrzana woda w grubych rurach i tak odda to ciepło do mieszkania, strat
    tutaj nie ma (no chyba, że rury w nieogrzewanej piwnicy i przez pierwszą
    godzinę podgrzewają słoiki z ogórkami).
    Masz jakieś dane, że jest inaczej?

    TG

  • 48. Data: 2021-01-04 07:59:18
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Kiedyś to były zimy, a ostatnio jeśli masz mróz jeden dzień w roku to myślisz, że bez
    grzejników jest fajnie.
    CO liczy się na -20°C na zewnątrz.
    Niestety też przewymiarowałem ;-))

  • 49. Data: 2021-01-04 09:35:49
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-01-03 23:12, ToMasz wrote:
    > jaki macie koszt ogrzewania. to Wam powie czy Wasze instalacje są dobre
    > czy muszą być dobre bo były drogie

    nic ci to nie powie bo koszt ogrzewania (nawet wyrażony bardziej
    szczegółowo - w groszach za metr dziennie) to jeszcze daleko nie
    wszystko co jest niezbędne do oceny czy instalacja jest dobra

    o ile temperatura spalin nie jest za wysoka (i masz kotłownię w bryle)
    to całe ciepło za które płacisz i tak zostaje w budynku (i to obojętnie
    czy to ogrzewanie elektryczne, pc, czy kotły, podczerwień czy jeszcze
    inne wynalazki) więc jedyne co da się ocenić znając koszt ogrzewania to
    to czy budynek jest dobrze zaizolowany...

  • 50. Data: 2021-01-04 10:01:07
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 3 Jan 2021 13:59:01 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> wrote:
    > Oczekiwałem merytorycznej a nie głupiej odpowiedzi.

    Jest jak najbardziej merytoryczna. Jeśli, żeby się napić herbaty
    gotujesz 5 litrów wody zamiast 0.3l bo to nie ma dla ciebie
    znaczenia, to jakiej odpowiedzi się spodziewałeś?
    Pojęcie starty jest szerokie i nie tylko związane z fizyką pod kątem
    strat energii ale też czasu (czyt. kosztu) poświęconego na proces.
    Nie ma darmowych obiadów.

    --
    Marek