  • Data: 2020-10-21 12:53:17
    Temat: Re: Ogrzewanie w Hiszpanii
    Od: Kadar Oszmiański <o...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 20 Oct 2020 21:16:43 -0700 (PDT), s...@g...com
    napisał(a):

    > Po jednym sezonie wyrobisz sobie zdanie.
    > Ile tam prąd/gaz kosztuje? Kominki maja?

    To już nie będzie po jednym.
    Z tym prądem to jeszcze nie rozgryzłem. Pełno tu dostawców a każdy jakoś
    inaczej to liczy. Ostatnio znajomi pokazywali mi faktóry i tam cena za
    kWh było 0,19EUR przez cały dzień. Ja płacę jakieś horrendalne stawki.
    Gaz jest chyba tylko w butlach. Jak do tej pory n ie spotkałem się z
    instalacjami stałymi. Jedna butla butanu 12,5 kg kosztuje 16-17EUR.
    Kominki to mają nawet w blokach i korzystają z nich.

    > Ja juz pare sezonow nawiewowe ogrzewanie w drewnianym domu testuje.

    Tutaj to rzadkość.

    > I nadal uwazam ze nasze wodne ogrzewanie jest sporo lepsze.
    > wady nawiewowego:
    > 1. Halas sie niesie przez caly dom kanalami wentylacyjnymi.
    > 2. Prawie ciągle cos szumi.
    > 3. Roznice miedzy utrzymaniem tych 24 stopni przez 8h pobytu w pracy a zejsciem do
    18 i nadmuchaniem do 24 w czasie kiedy sie wraca sa tak liche ze az smieszne. To samo
    w nocy.
    > 4. Kanaly maja tendencje do pstrykania - blacha sie ugina i stuka
    > 5. Nie bardzo jest gdzie sobie pranie albo buty suszyc na szybko (choc tu maja
    suszarki wiec problem jakby znika)

    > Zalety:
    > 1. niby latwiejsze w serwisie, mozna tu i owdzie rozebrac sciane/sufit i kanal
    odkrecie i wyczyscic.
    > 2. Niby szybciej grzeje, w praktyce taka se roznica.
    > 3. Teoretycznie jak sie ma filtry to w domu jest mniej kurzu.
    > 4. Mniejsza szansa zalania.

    Kiedyś dość dokładnie przeglądałem różne wersje sytsemów nadmuchowych.
    To co piszesz o ich wadach wcale nie musi występować. To wszystko jest
    kwestią rozwiązań. Są kanały powietrzne wyciszane i usztywniane a
    szybkość zmian zależy od mocy pieca jakiego użyjesz.
    Gdybym miał wybór wybrałbym nadmuchowe.
    --
    Kadar