    From: Kżyho <k...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ogrzewanie - w co zainwestować
    Date: Wed, 24 Apr 2019 17:52:23 +0200

    W dniu 24.04.2019 o 17:44, Budzik pisze:
    > Cześć
    > Rodzice mieszkają w blizniaku - powierzchnia około 120m plus piwnica z
    > garażem. Dom z lat 70-tych wiec zwykły prostopadłoscian bez udziwnien. :)
    > Maja centralne ogrzewania z piecem na wegiel.
    >
    > Ale ze sa coraz starsi i coraz ciezej nosic wegiel etc. to chcieliby
    > zainwestować w zmiane systemu ogrzewania na coś co byłoby względnie
    > bezobsługowe.
    >
    > Moga zainwestowac +-60kpln
    >
    > Pierwszy pomysł to ocieplenie domu i piec na gaz.

    I ja takie rozwiązanie polecam.
    Mam takiego klocka właśnie. Z lat 80. co prawda, ale to bez różnicy.
    Ociepliłem styro 15 cm całość, do tego poszedł kondensacyjny Junkers
    Cerapur Smart ZSB 14-3C z oryginalnym (to ważne, bo umożliwia modulację)
    sterownikiem pogodowym Junkersa + zasobnik CWU, całość ustawiłem na
    grzanie do maks. 55 stopni wody w obiegu, żeby maksymalnie wykorzystać
    kondensację i rachunki są naprawdę przyjemne, a w środku trzymamy cały
    czas temperaturę 22 stopnie, do tego żona uwielbia wiecznie wietrzyć,
    więc strat pewnie całkiem sporo z tego tytułu. Ten konkretny model kotła
    uchodzi za bardzo mało awaryjny i oszczędny, bo nie ma niepotrzebnie
    zbyt dużej mocy z jednej strony, a z drugiej potrafi się zmodulować do
    zaledwie 3 kW, jak nie ma większych potrzeb.
    Rocznie wychodzi zazwyczaj kwota 2600-2700 zł za CO + CWU dla 2
    dorosłych i 2 małych dzieci. Powierzchnia użytkowa 165 m2.

    Jedno co, to u mnie na parterze jest podłogówka, a kaloryfery tylko na
    piętrze.

    Pzdr
    --
    /__/_* /