  • 21. Data: 2011-12-29 21:26:20
    Temat: Re: Okna trzyszybowe
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-12-29 22:20, Budyń wrote:
    > Użytkownik "quent"<x...@x...com> napisał w wiadomości
    0110517_budowa_domu#5645607932637807602

    > na moich, również climatop, był współczynnik na szyby, u mnie 0,8. Na
    > powyższym współczynnika nie widze.

    Tu są jakieś dane ale nie wiem jak to skonfrontowac z tą naklejką.
    http://www.glaspol.sggs.com/glaspol/Produkty/Produkt
    y/energooszczednosc/SGG_CLIMATOP.asp

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 22. Data: 2011-12-30 14:37:53
    Od: "Maciek" <k...@o...pl>

    Użytkownik "quent" <x...@x...com> napisał

    > Sprawdzić? Nie wiem o co pytasz konkretnie.

    chodzi mi o to że sprzedawca może ci nakłamać w reklamie okien ile wlezie i
    jeśli nie jesteś w stanie tych jego bajek zweryfikować to bierz zawsze
    najtańsze.

    na przykład dysponując takimi danymi jak temperatury zewnętrzna otoczenia i
    zewnętrzna i wewnętrzna powierzchni okna, pewnie można sobie policzyć opór
    cieplny takiej tafli szyby, ja jestem leniwy i ci tego nie policzę, ale jak
    bym miał zapłacić parę tysięcy za okna to zrobił bym to w 5 minut,

    niektórzy potrafią na podstawie odbicia płomienia zapalniczki w oknie
    (ilości odbić i ich barwy) sprawdzić ile tafla ma szyb, ile warstw
    odblaskowych, oraz jakim gazem są wypełnione, ale to taka ciekawostka.

  • 23. Data: 2011-12-30 21:45:37
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-12-30 15:37, Maciek wrote:
    > chodzi mi o to że sprzedawca może ci nakłamać w reklamie okien ile
    > wlezie i jeśli nie jesteś w stanie tych jego bajek zweryfikować to bierz
    > zawsze najtańsze.

    No to tak wlasnie zrobilem :-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 24. Data: 2012-01-02 08:35:56
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

    Użytkownik "Maciek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > (ilości odbić i ich barwy) sprawdzić ile tafla ma szyb, ile warstw
    > odblaskowych, oraz jakim gazem są wypełnione, ale to taka ciekawostka.

    A w to akurat mógłbym uwierzyć, nie wiem jak z gazem ale ilość warstw na
    pewno.
    Pakiet 3 szybowy jest charakterystyczny bo nieprzyjemnie odbija się obraz,
    taki efekt trzykrotności,
    ale w określonych warunkach czyli np. ciemno w środku a ty przy dużym
    świetle z zewn. oglądasz to od zewn.
    Na szczęście od środka tego efektu nie zauważyłem, bo średnio by się przez
    to patrzyło.

    Rafał

  • 25. Data: 2012-01-03 14:14:49
    Od: forum <f...@g...pl>

    A jak takie okna mogą się sprawować w profilach:
    * VEKA (Oknoplast, Platinium Evolution2)
    * Kömmerling (Oknopol, 6k Elegance)
    * Brügmann (OknoPlus, Art+ Thermo)

    Ktoś ma doświadczenie z ww., porównywał?
    Jakieś polecenie co z powyższych wybrać?