  • Data: 2019-03-18 12:13:48
    Temat: Re: Oświetlenie główne
    Od: Bolko <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Chciałbym względnie równo i dobrze oświetlić większość powierzchni o
    > wymiarach +/- 4,2 x 8 m. Ma to być główne oświetlenie włączane wtedy,
    > kiedy będę miał tabun gości albo po prostu chcę/potrzebuję w jakimś celu
    > mieć całe pomieszczenie dobrze oświetlone.

    Nie wiem jakie są przepisy
    Ale ja w salonie 5x3 metry na krótszych ścianach mam zamontowane
    świetlówki philipsa.
    3x20wat na ścianę. Przez 10 lat padła jedna.

    Świetlówki są zamontowane w rynienkach przy ścianach
    ok 20 cm od sufitu źródłem światła do góry.
    Tak że światło odbija się od sufitu i dopiero rozprasza
    na całe pomieszczenie.
    Plus żyrandol na środku
    Generalnie:
    żona ma astygmatyzm i krótkowzroczność i jej wystarczy boczne światło.
    Chyba że jest bardzo zmęczona i musi usiąść przy stole (papiery) to wtedy włącza
    żyrandol.
    Ale to naprawdę rzadko.

    Ja nie noszę okularów i dla mnie jest ok.
    Nawet powiedziałbym że jak chodzę do innych domów to ludzie
    mają ciemniej niż ja

    I jeszcze jedna uwaga te metrów między liniami światła to już jest max.