  • 1. Data: 2021-07-11 22:59:44
    Temat: Oswietlenie led wzdłuz sciany
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Mam około 6 metrów sciany idacej wzdłuz waskiego i ciemnego chodnika.
    Chciałbym załozyć wzdłuz oswietlenie LED.
    Mam do wyboru dwa miejsca - załamanie muru jakies 30cm nad ziemia lub
    jakies 2m nad ziemia.

    Które rozwiazanie bedzie lepsze? Oswietlic sciezke tylko przy ziemi czy
    dac swiatło od góry?

    Mozecie polecic jakas tasme led + zasilacz które fukcjonujac na
    zewnatrz i bedac narazonymi na zmiany temperatur nie beda za rok
    wymagały wymiany?

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 2. Data: 2021-07-11 23:08:52
    Temat: Re: Oswietlenie led wzdłuz sciany
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 11.07.2021 o 22:59, Budzik pisze:
> [...]
    >
    > Mozecie polecic jakas tasme led + zasilacz które fukcjonujac na
    > zewnatrz i bedac narazonymi na zmiany temperatur nie beda za rok

    jakakolwiek, typu 28xx 56xx 57xx, o za dużej wydajności, puszczona na
    50-80%. raczej bez osłony silikonowej
    gdzie? Trudno poradzić nie widząc miejsca.
    Na 30cm - raczej sie zasyfi od odbitego od gruntu deszczu. na 2m -
    trochę za nisko, po oczach będzie dawać. ale jak tam mozesz dać jakiś
    profil i do niego diody - moze być ciekawie.

  • 3. Data: 2021-07-11 23:19:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 11 lipca 2021 o 22:59:46 UTC+2 Budzik napisał(a):
> [...]
    > b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    > "Życie jest cierpieniem, pieniądze morfiną"
    Niebieskie daj. Niebieskie są zajebiste. Kiedyś na wsiach z potłuczonych talerzy
    ozdoby na domach robili.

  • 4. Data: 2021-07-11 23:21:13
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Niebieskie daj. Niebieskie są zajebiste. Kiedyś na wsiach z potłuczonych talerzy
    ozdoby na domach robili.

    Kretynów takich jak ty także robili.

  • 5. Data: 2021-07-11 23:41:56
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-07-11 o 22:59, Budzik pisze:
> [...]
    >
    > Mozecie polecic jakas tasme led + zasilacz które fukcjonujac na
    > zewnatrz i bedac narazonymi na zmiany temperatur nie beda za rok

    Oświetlenie 30cm nad ziemią to problem z chlapaniem, a zimą ze śniegiem.
    Choć fakt, że z tym śniegiem przez ostatnich kilka lat to była lipa.
    Odśnieżarkę akumulatorową, którą kupiłem miałem okazję użyć jedyny raz
    tylko tej zimy.

    Oświetlenie na wysokości 2m będzie natomiast oślepiać.

    Jeżeli miałbym coś doradzić to albo oświetlenie wysoko w postaci 3-4
    lampek o wąskim kącie świecenia, skierowanych w dół (ja tak mam), albo
    umieszczone poniżej wzroku  nie wyżej jak 60-80cm.

    Taśmy led to zły pomysł na zewnątrz z tego względu, że jak przyświeci
    słońce to taśmy te się będą odklejać. Poza tym musiałyby być w wersji
    zasilikonowanej i punkty lutowania także trzeba zasilikonować silikonem
    neutralnym.

    Ja u siebie mam po prostu wysoko zamontowane oświetlacze LED. Lubię mieć
    jasno. Jak je wszystkie włączę to mogę w bagażnikach samochodów szukać
    drobiazgów.

  • 6. Data: 2021-07-12 12:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ToMasz t...@p...fm.com.pl ...

> [...]
    > trochę za nisko, po oczach będzie dawać. ale jak tam mozesz dać
    > jakiś profil i do niego diody - moze być ciekawie.

    Tak własnie myslałem zeby wkleić w naroznik profil.
    Jest ze 3-4cm to sie zmieści.
    Bez osłony silikonowej to masz na mysli pasek led - ze taki "goły"?

    A obnizenie mocy jak zrealizować? Jakis dodatkowy sterownik?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

  • 7. Data: 2021-07-12 22:03:18
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 12.07.2021 o 12:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik ToMasz t...@p...fm.com.pl ...

    > Tak własnie myslałem zeby wkleić w naroznik profil.
    > Jest ze 3-4cm to sie zmieści.
    > Bez osłony silikonowej to masz na mysli pasek led - ze taki "goły"?
    bo lepiej odprowadza ciepło, bo zmętnienie silikonu nie obniża
    światłości i brudny podrapany silikon - nie obniża światłości. choć
    czasem ten slikon jest potrzebny... no i nie da się inaczej.

    > A obnizenie mocy jak zrealizować? Jakis dodatkowy sterownik?

    najprościej w holandpoland kupić zasilacz na 22v i puścić dwa paski
    szeregowo. Tak ogólnie - jak będziesz lutował kabelki - nie rób tego na
    końcach. raczej w środku. z powodu równomierności oświetlenia przy
    długich odcinkach i większej mechanicznej odporności na oderwanie kabli.

    ToMasz

  • 8. Data: 2021-07-14 11:04:51
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 12.07.2021 o 22:03, ToMasz pisze:

> [...]
    > końcach. raczej w środku. z powodu równomierności oświetlenia przy
    > długich odcinkach i większej mechanicznej odporności na oderwanie kabli.

    Ale, że dolutowywać się z kolejnym paskiem gdzieś w połowie poprzedniego?
    Co to zmienia w sumie?

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 9. Data: 2021-07-14 12:41:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 12 lipca 2021 o 13:00:01 UTC+2 Budzik napisał(a):
> [...]
    > b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    > "Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"
    Z odpowiedzią musisz poczekać aż się uzyszkodnik w necie zdoktoryzuje że sterowników
    LED i cudze rozwiązania przedstawi jako swoje. On teraz bedzie bardzo się starał
    pokazać jaki jest tutaj użyteczny.

  • 10. Data: 2021-07-14 13:32:38
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Z odpowiedzią musisz poczekać aż się uzyszkodnik w necie zdoktoryzuje że
    sterowników LED i cudze rozwiązania przedstawi jako swoje. On teraz bedzie bardzo się
    starał pokazać jaki jest tutaj użyteczny.

    Jesteś bardzo schorowany. Nie dość, że cierpisz na persewerację,
    echolalię to jeszcze dopadły cie projekcje. Uważaj, bo ci żyłka pęknie.

    Już chyba długo nie pociągniesz. Nie będziesz miał okazji się przeziębić.