  • Data: 2019-01-06 20:50:14
    Temat: Re: POMPA ciepła
    Od: Marcin N <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-01-06 o 20:07, Kris pisze:
> [...]
    dzień. Bliżej 10 dni, a glina taka że te , no w talarki, strzelił

    > Wprawy nie miałeś
    > A i nie wszędzie glina
    > Mam sasiada co od młodości do niedługiej emerytury na komparkac robi. Mistrz w tym
    jest czego on tam nie kopał to się nawet nie domyslisz
    > Ale jak mu gadałem o DZ dl PC pod ew mój nowy dom to jego odpowiedz była tak"
    > Żadnego kopania pętli, w kilka godzin zdejmie mi ten 1metr czy ile tam trzeba
    gruntu, mam mieć ludzi do rozłożenia pętli i on mi to zasypie

    > Na dzisiaj dzień pracy takiej koparki z operatorem to poniżej tysika

    Chwila, chwila. Dolne źródło nie polega na tym, że sobie tuż pod
    powierzchnią pociągniesz pętelki. Takie coś szybko wyczerpie energię i
    co dalej? Strefa przemarzania to prawie 1m więc kopanie tuż poniżej tej
    strefy powoduje, że i tak praktycznie będzie tu temperatura powietrza
    (albo i niższa).

    W moim przypadku badania wykazały, że musiałbym robić odwierty na
    głębokość 60-80m. Cena - 15 tys zł. Taniej nie znalazłem, znalazłem drożej.

    --
    MN