  • 1. Data: 2019-01-02 19:03:01
    Temat: POMPA ciepła
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    Pytanie.
    Jaki jest przelicznik długości poziomego kolektora pompy ciepła na metry
    kwadratowe budynku? Dom parterowy 150m2 szkieletor.

    Jaką rurę się kładzie, fi ile, jak rura ma leżeć w censie czy dookoła
    działki czy meandrami jakoś, ile pętli i tak dalej :-)

  • 2. Data: 2019-01-02 19:45:22
    Temat: Re: POMPA ciepła
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    KIKI wrote:
> [...]
    >
    > Jaką rurę się kładzie, fi ile, jak rura ma leżeć w censie czy dookoła
    > działki czy meandrami jakoś, ile pętli i tak dalej :-)

    https://www.budujemydom.pl/pompy-ciepla/14717-pompa-
    ciepla-jakie-rury-wykorzystuje-sie-do-budowy-kolekto
    row-gruntowych-i-sond-pionowych
    https://www.muratorplus.pl/technika/ogrzewanie/grunt
    owa-pompa-ciepla-kolektor-poziomy-prace-ziemne-i-mon
    taz-aa-UhHC-htka-KcXb.html

    --
    Pozdr.
    T.

  • 3. Data: 2019-01-02 20:08:42
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

> [...]
    >
    > Jaką rurę się kładzie, fi ile, jak rura ma leżeć w censie czy dookoła
    > działki czy meandrami jakoś, ile pętli i tak dalej:-)

    Nie odbieraj tego jak złośliwości, ale tutaj sporo z sensem napisali -
    https://www.budujemydom.pl/pompy-ciepla/1343-zrodlo-
    dolne-w-ogrzewaniu-pompa-ciepla

    Chyba że to wszystko już przeczytałeś i chcesz z praktyki się
    dowiedzieć? Ale każdy zachwali swoje.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 4. Data: 2019-01-02 21:29:12
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-01-02 o 19:03, KIKI pisze:
> [...]
    >
    > Jaką rurę się kładzie, fi ile, jak rura ma leżeć w censie czy dookoła
    > działki czy meandrami jakoś, ile pętli i tak dalej :-)

    Kup pompę powietrzną. Same zalety.

    --
    MN

  • 5. Data: 2019-01-02 21:45:15
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Kup pompę powietrzną. Same zalety.

    Zaraz Adam Cię zjedzie, bo to niemożliwe żeby tańsze było lepsze. Tak
    samo, jak nowe auto wychodzi taniej od starego ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 6. Data: 2019-01-02 22:07:27
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 2 stycznia 2019 19:03:05 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:
    > Jaki jest przelicznik długości poziomego kolektora pompy ciepła na metry
    > kwadratowe budynku? Dom parterowy 150m2 szkieletor.

    Od 300m do 600m bym powiedział. Chyba że kijowy grunt to może i 1000m?

    > Jaką rurę się kładzie, fi ile, jak rura ma leżeć w censie czy dookoła
    > działki czy meandrami jakoś, ile pętli i tak dalej :-)

    PE32 albo PE40. Pętle po 100m długości max.

    L.

  • 7. Data: 2019-01-04 15:57:41
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 02.01.2019 22:07, Lisciasty wrote:

    > Od 300m do 600m bym powiedział. Chyba że kijowy grunt to może i 1000m?

    > PE32 albo PE40. Pętle po 100m długości max.

    Tyle mi wystarczy, dzięki

  • 8. Data: 2019-01-05 08:17:02
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Tyle mi wystarczy, dzięki

    Ale że teraz przyjedzie koparkowy i Ty mu powiesz "Facet w necie
    napisał, że...i tak robimy."? :-P

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 9. Data: 2019-01-06 00:28:05
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 2 stycznia 2019 21:45:18 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Zaraz Adam Cię zjedzie, bo to niemożliwe żeby tańsze było lepsze. Tak
    > samo, jak nowe auto wychodzi taniej od starego ;-)

    Po pierwsze - markowe pompy powietrzne są znacznie droższe od mniej
    markowych pomp gruntowych. Po drugie - oczywiście, że nie mają samych zalet
    - ich wadą jest to, że przy -20stC na zewnątrz dolne źródło ciepła ma
    -20stC, a nie 0stC jak przy pompie gruntowej, a różnica temperatury
    między dolnym, a górnym źródłem bezpośrednio wpływa na COP. Dodatkowo
    ma elementy ruchome/mechaniczne wystawione na czynniki zewnętrzne,
    co grozi znacznie szybszą awarią któregoś z podzespołów.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2019-01-06 01:40:25
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-01-06 o 00:28, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > ma elementy ruchome/mechaniczne wystawione na czynniki zewnętrzne,
    > co grozi znacznie szybszą awarią któregoś z podzespołów.

    Pompa gruntowa to jakieś 15 tys zł więcej niż powietrzna. W moim
    przypadku ta różnica zwróciłaby się w jakieś 50-70 lat.

    --
    MN