  • 81. Data: 2020-02-10 14:49:08
    Temat: Re: PV pesymistycznie.
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Budzik napisał:

    > :)
    > Jednak nie.

    Jednak tak. Nie wszystko podpada pod reguły.

    > Bo wierz mi lub nie ale ja wiem jak się pisze kształcenie.
    > To pospiech i pisanie o 6 rano robia swoje.

    Wierzę, też mam pewien rodzaj dysleksji (dysortografii, czy czegoś
    takiego). Zdaje się, że pasuje do niej przymiotnik "ruchowa", bo
    nasiliło się to przy zamianie maszyny do pisania na komputer.

    > Nie mowie ze błędy mi sie nie zdarzaja ale gdybym uwazał ze mam
    > problem z ortografią to bym uzywał czytnika ze sprawdzaniem pisowni.

    Ja celowo nie używam. Zwykle błąd (często nawet "straszniejszy")
    zauważam w połowie pisania słowa. Przed wysłaniem czytam -- przy
    czytaniu błędy widzę, u siebie i u innych. Ale i tak raz na kilka
    lat ktoś coś u mnie znajduje.

    > BTW do orta w poscie Tomasza sie nie przyczepiłes... ;-P

    A dawał rady doczycące sposobu prowadzenia edukacji?

    --
    Jarek

  • 82. Data: 2020-02-10 16:01:23
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 8 lutego 2020 14:11:57 UTC+1 użytkownik heby napisał:

    > Istotne jest to że bez nabicia kredytu latem taka instalacja naciąga
    > frajerów którzy na zeszłą jesień, zachęceni programem "mój prąd" i
    > bredzeniem firm instalaujacych, przeszli na grzanie prądem na zimę. I
    > już albo dostali albo dostaną pierwsze rachunki. Milutko zderzyć się z
    > rzeczywistością po policzeniu ilości zer w kwocie :)

    Co pan pierdolisz ze tak napisze?
    Fotowoltaikę odpaliłem w styczniu. Rozliczą mnie z niej dokładnie po
    12 miesiącach. Przez ten czas wpłacam prognozowane rachunki po 150 pln
    / 2 miesiące (wcześniej ponad 900 pln). I po 12 miesiącach mnie rozliczą
    z całego roku - ile zużyłem, ile wygenerowałem i oddałem etc. Piszesz
    bzdury i siejesz dezinformację.

    --
    Adam Sz.

  • 83. Data: 2020-02-10 18:50:35
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-02-10 o 11:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Janusz j...@o...pl ...

    > A kto by sie przejmował ze spłacasz 10 lat i nadal masz wiecej do spłaty
    > niz wartośc nieruchomości.
    > No i dodatkowo nie masz pojecia co bedzie w przyszłosci.
    A Ty mając kredyt złotowy wiesz?
    Już idzie inflacja do góry i tylko kwestią czasu jest kiedy podniosą
    stopy procentowe.

    > Kredyty frankowe sa swietnym przykładem - ide o zakład ze 90% nie
    > rozumiało na co się decyduje.
    Kto nie rozumiał to nie rozumiał, takich 'kwiatków' jest więcej np:
    amber gold, czy bezpieczna kasa itd itp.
    Ja na razie nic nie straciłem, a zyskałem.

    > I dokładnie tego brakowało w mediach - był hurra optymizm, nieliczni
    > przestrzegali ale nawet oni robili to ogólnikami a nie dokładnym
    > tłumaczeniem co i jak.
    No pewnie, przecież lepiej oddać swoim bankom +200% tego co sie pożyczyło
    niż +100% na franku, bo to takie proporcje wychodzą.

    --
    Janusz

  • 84. Data: 2020-02-10 19:27:11
    Od: Pilocik <p...@n...pl>

    W dniu 10.02.2020 o 09:58, Kris pisze:
> [...]
    -fotowoltaiczne-na-wlasne-potrzeby.-sprawdz-czy-bedz
    iesz-musial-placic-podatki-4400.html

    > "Pozostało jeszcze 90 % treści
    > Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp."

    już całkowicie pomijam fakt, że to artykuł z 2018,
    trochę się od tej pory zmieniło, ale nawet w maju 2018 zakładając
    instalację gdybym znalazł taki artykuł to bym wysłał autora na drzewo

    to że ktoś jest "ekspert podatkowy PIT.pl; analityk, prawnik
    specjalizujący się w zagadnieniach podatkowych, szczególnie w podatku
    VAT i PIT, prawie rolnym, gospodarczym, cywilnym i skarbowym" to nie
    znaczy że nie pieprzy głupot jak potłuczony, co prawda nie mam zamiaru
    kupować tego artykułu bo już z tego wprowadzenia czuję że to kolejny
    artykuł napisany metodą Ctr+C Ctr+V i to w dodatku bez najmniejszej
    znajomości tematu

  • 85. Data: 2020-02-10 19:29:50
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 10/02/2020 16:01, Adam Sz. wrote:
    > Co pan pierdolisz ze tak napisze?
    > Fotowoltaikę odpaliłem w styczniu. Rozliczą mnie z niej dokładnie po
    > 12 miesiącach. Przez ten czas wpłacam prognozowane rachunki po 150 pln
    > / 2 miesiące (wcześniej ponad 900 pln).

    Musisz mieć bardzo dużo kWp na dachu że zimą jesteś w stanie
    wyprodukować 750zł *ALBO* wcle nie płacisz za prąd tak samo jak ludzie o
    których mowa w tym wątku.

    > I po 12 miesiącach mnie rozliczą
    > z całego roku - ile zużyłem, ile wygenerowałem i oddałem etc. Piszesz
    > bzdury i siejesz dezinformację.

    To zabawne, bo moja dezinformacja to comiesięczny racunek. A może ty
    masz inną umowę spisanąz dostawcą prądu? Bo jeśli tak to nie ten przypadek.

    No więc kupiłeś elektrownie FV i zmieniłeś licznik czy też może zawarłeś
    umowę z dostawcą energii na kredytowanie tej instalacji?

  • 86. Data: 2020-02-10 19:46:24
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 10 lutego 2020 19:29:52 UTC+1 użytkownik heby napisał:

    > Musisz mieć bardzo dużo kWp na dachu że zimą jesteś w stanie
    > wyprodukować 750zł *ALBO* wcle nie płacisz za prąd tak samo jak ludzie o
    > których mowa w tym wątku.

    Oczywiście, że nie jestem w stanie wygenerować zimą tyle energii.
    Podpisałem umowę na rok, wpisałem, że prognozuje zużycie 2400kWh / rok
    i za tyle mnie przez rok liczą (płatności co 2 miesiące). Po roku
    powiedzą "sprawdzam" i zobaczą ile zużyłem, ile oddałem, wykonają kilka
    prostych zadań matematycznych i albo dopłacę (jak zużyje więcej niż 2400kWh)
    albo oni mi oddadzą (jeżeli zużyje mniej niż 2400kWh). Normalna sprawa przy
    rozliczeniach z energetyką - czy masz instalację foto czy nie - rozliczam
    się w moim domu tak z tauronem od 12 lat (przy ogrzewaniu pompą ciepła to
    ma dodatkową zaletę - rozbijasz sobie całe zużycie na pełny rok i płacisz
    równe "raty" co 2 m-ce, a nie w zimie 4 x więcej co w lecie.

    > To zabawne, bo moja dezinformacja to comiesięczny racunek. A może ty
    > masz inną umowę spisanąz dostawcą prądu? Bo jeśli tak to nie ten przypadek.

    Aha. Czyli nie wiesz nawet, że można się rozliczać inaczej, a siejesz
    taki ferment że ludzie będą sobie w łeb strzelać? :D Spokojnie, nie będą.
    Ci co mają panele na dachu mają na pewno swój rozum i zawarli zapewne
    bardziej korzystną dla nich umowę niż rozliczanie się co miesiąc :)

    > No więc kupiłeś elektrownie FV i zmieniłeś licznik czy też może zawarłeś
    > umowę z dostawcą energii na kredytowanie tej instalacji?

    Kupiłem elektrownie FV i zawarłem nową umowę kompleksową z tauronem (inaczej
    się nie da).

    We wniosku wybrałem rozliczenie roczne z prognozami płatnymi co 2
    miesiące. We wniosku wpisujesz prognozowane zużycie przez cały ten
    rok w kWh i według tego Cię rozliczają.

    Wniosek:

    https://www.tauron.pl/-/media/formularze-i-wnioski/p
    df/dom/tsp/nowe/tsp-gd-msp-woz-e.ashx

    + załącznik 1:

    https://www.tauron.pl/-/media/formularze-i-wnioski/p
    df/dom/tsp/nowe/tsp-gd-woz-pzo-zal1-daneppe-oferta-e
    .ashx

    + załącznik 4:

    https://www.tauron.pl/-/media/formularze-i-wnioski/p
    df/dom/tsp/nowe/tsp-gd-msp-woz-pzo-zal4-mikroinstala
    cja-e.ashx

    Przy okazji sobie zamieniłem taryfę G12 na G12W, która mi się bardziej
    opłaci przy rozliczeniach z wykorzystaniem fotowoltaiki.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 87. Data: 2020-02-10 19:52:08
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 10/02/2020 19:46, Adam Sz. wrote:
    > Oczywiście, że nie jestem w stanie wygenerować zimą tyle energii.
    > Podpisałem umowę na rok

    Czyli jasna sprawa, nie na temat.

  • 88. Data: 2020-02-10 19:56:33
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 10 lutego 2020 19:52:06 UTC+1 użytkownik heby napisał:

    > Czyli jasna sprawa, nie na temat.

    To Ty piszesz nie na temat bo nikt nie założy sobie paneli na dach i nie
    będzie się rozliczał co miesiąc z energetyką, bo to jest sprzeczność :D

    Zakładasz jakieś abstrakcyjne założenia, które nigdy się nie wydarzą :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 89. Data: 2020-02-10 19:59:24
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 10/02/2020 19:56, Adam Sz. wrote:
    > To Ty piszesz nie na temat bo nikt nie założy sobie paneli na dach i nie
    > będzie się rozliczał co miesiąc z energetyką, bo to jest sprzeczność :D

    Jesteś pewnien tych "nikt"? Jesteś pewien że to jest sprzeczność? Jesteś
    pewien że prosumenci rozliczają się co miesiąc z produkcji?

    > Zakładasz jakieś abstrakcyjne założenia, które nigdy się nie wydarzą :)

    Wiadomo, alternatywne rzeczywistości to codzienność na usenecie.

  • 92. Data: 2020-02-10 19:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski j...@l...waw.pl ...

    > Jednak tak. Nie wszystko podpada pod reguły.

    No nie wszystko.
    Ale jak nazwiesz sytuacje w ktorej ktos znajacy regułę czy po prostu
    pisownie danego słowa mimo wszystko popełnia w nim bład?
    To chyba troche tak jak kierowca ktory znajac przepisy jednak popełnia
    bład i powoduje niebezpieczenstwo lub kolizje. Po prostu mylic sie jest
    rzeczą ludzka.

    > Wierzę, też mam pewien rodzaj dysleksji (dysortografii, czy czegoś
    > takiego). Zdaje się, że pasuje do niej przymiotnik "ruchowa", bo
    > nasiliło się to przy zamianie maszyny do pisania na komputer.

    Dokładnie! Pisząc na kartce pewnie bym takiego błędu nie poczynił.
    Ale 25 lat pisania na komputerze sprawia ze czasami łapię sie na tego
    typu potworkach. Ale zeby zrobić z tego motym przewodni dyskusji...
    Rozumiem Zenek czy inny collie...

> [...]
    > lat ktoś coś u mnie znajduje.

    > A dawał rady doczycące sposobu prowadzenia edukacji?

    Zakładajac ze człowiek dajacy rady musi byc nieomylny daleko nie
    zajdziemy.
    Zreszta ja nie tyle dawałem rady co zgadzałem się z diagnozami Tomasza.
    W sumie to musze cie w takim razie nazwać hipokrytą ;-PPPP

    --
    Pozdrawia... Budzik
    które mogą cię pokonać. To często popełniana omyłka. Frank Herbert