  • Data: 2017-12-08 08:18:41
    Temat: Re: Palenie płyt w piecu
    Od: abomito <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Tylko złota nie zastąpisz. Trzeba odzyskiwać, bo nie będzie z czego
    > produkować

    Problem w tym, że nasi naukowcy poszli w innym kierunku.Kiedyś - bywało,
    że hutniczą miedż darmo rafinowano.Zysk ze szlamu był tak duży, że to było
    opłacalne. Nie wiem, jak jest teraz, w naszych złożach.
    Odzysk metali( nie tylko złota- innych również) jest stosowany od dawna.
    Od dawna jest również opłacalny.Tyle, że te technologie są opatentowane.
    A z patentów też jest dochód.
    Nie znam szczegółów, więc nie mogę wyrokować, ale mogło być tak, że grant
    poszedł na utrzymanie , a na badania mało co zostało.W nauce też są ludzie,
    którzy potrafią kombinować.
    Pozdro.abomito