  • 21. Data: 2019-12-08 13:36:43
    Temat: Re: Panele fotowoltaniczne SPISEK
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 8 grudnia 2019 13:31:34 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Jeden panel 167x99cm = 1,65m2 mocy 330W dostarcza około 330kWh mocy.

    Energii, nie mocy, pardon :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 22. Data: 2019-12-08 14:48:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zysk pojawia wtedy kiedy cena kilowatogodziny wynikająca z ilosci kasy wydanej na
    zakup i utrzymanie instalacji w odpowiedniej kondycji spadnie poniżej rynkowej ceny
    kilowatogodziny w pradzie z kabla. Jesli wat w instalacji kosztuje 4zlote i ten wat
    wyprodukuje jedna kilowatogodzine rocznie to taka instalacja jeśli kilowatogodzina w
    kablu z elektrowni kosztuje 0,5 zł po ośmiu latach zacznie dawać zysk. Jest jeszcze
    jeden myk. Wartość instalacji spada dużo szybciej niż by wynikalo z amortyzacji
    wynikajacej z jej uzysku. Warto kupić kilku czy nawet kilkunasto letnie panele w
    ktorych wat wychodzi 20 groszy bo beda według informacji producentów gorsze o 2%.
    Takie używane panele dadza dzisiaj tanszy prad od tego z sieci po pół roku pracy.
    Specjalnie się tym nie interesowałem ale czy czasami dotacje i możliwość podłączenia
    do sieci nie jest tylko do paneli fabrycznie nowych? Bo o ile przy używanych dotacje
    można olac cieplym moczem to może się nie dać zmagazynowac pradu w sieci.

  • 23. Data: 2019-12-08 21:52:55
    Od: "SpiskowyMocny" <T...@p...o2.pl>

    Adam Sz napisał:
    > Pan Spiskowy chyba czuł też spisek w matematyce szkoły podstawowej i
    > omijał szerokim łukiem? Sprostujmy więc te banialuki.
    > Jeden panel 167x99cm = 1,65m2 mocy 330W dostarcza około 330kWh mocy.

    Pan Spiskowy ma akurat matematykę, chemię, fizykę i inne nauki ścisłe w
    małym paluszku, w przeciwieństwie do ciebie.
    Jeden panel 1,65m2 nigdy nie da 330kWh energii rocznie (skądś to wyliczył
    geniuszu?) bo rocznie dociera ze słońca 1000kWh na m2 a panel ma sprawność
    max 16%, więc z prostej matematyki masz 265kWh, ale realnie dla panela
    leżącego na dachu i oddającego 20% prowizji elektrowni to masz 147kWh z
    panela (1000x1,65x0,7x0,16x0,8), czyli jeden panel generuje ci zysk
    maksymalnie 66zł rocznie (147x0,45), natomiast za zainstalowany panel
    zapłaciłeś 766zł (23k/30), więc wychodzisz na zero za minimum 12 lat
    (766/66). Jesteś zwykłym kłamcą.

  • 24. Data: 2019-12-08 22:18:29
    Od: "SpiskowyMocny" <T...@p...o2.pl>

    Pilocik napisał:

    > jak dobrze że moje panele tego nie wiedzą :)
    > napisałem w lipcu tu na grupie mały raport w rocznicę pracy instalacji, 20
    > paneli po 280W zrobiło w rok 6650kWh, czyli 332,5 kWh na panel

    Żeby uzyskać tyle energii, to twoje panele musiały by mieć sprawność 29%,
    niestety takie panele nie istnieją, ale pewnie ty masz siakieś super
    wyjątkowe, zejdź na ziemie i przestań opowiadać bajki.

  • 25. Data: 2019-12-08 22:49:52
    Od: Pilocik <p...@n...pl>

  • 26. Data: 2019-12-08 23:02:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Praktyka mija się z Twoimi obliczeniami. Jest strona na której indywidualni
    posiadacze paneli monitorują swoje instalacje. Cirka jebalt wychodzi ze 1W mocy
    panelu daje rocznie ok jednej kilowatogodziny.

  • 27. Data: 2019-12-08 23:22:35
    Od: Pilocik <p...@n...pl>

    W dniu 08.12.2019 o 22:18, SpiskowyMocny pisze:

    > Żeby uzyskać tyle energii, to twoje panele musiały by mieć sprawność
    > 29%, niestety takie panele nie istnieją, ale pewnie ty masz siakieś
    > super wyjątkowe, zejdź na ziemie i przestań opowiadać bajki.

    paneli nie mam żadnych hipersuper, przyzwoite chińczyki,
    produkcję mam taką jak podałem,
    to już Twój problem, że opowiadasz bzdury i nie chcesz przyznać że się
    mylisz

  • 28. Data: 2019-12-09 08:13:13
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 8 grudnia 2019 23:22:43 UTC+1 użytkownik Pilocik napisał:

    > paneli nie mam żadnych hipersuper, przyzwoite chińczyki,
    > produkcję mam taką jak podałem,
    > to już Twój problem, że opowiadasz bzdury i nie chcesz przyznać że się
    > mylisz

    bez specjalnych kłótni mozna podejrzewać ze wskaźnik 1000kWh rocznie jest troche z
    czapki bo to zwykle statystyka. Bedzie ładniejsze (bezchmurne) lato i realnie bedzie
    1200. Innego lata 800.

    No i trzeba jakąś metode liczenia przyjąć - albo m2 albo kWp

    b.

  • 29. Data: 2019-12-09 15:56:13
    Od: s...@g...com

    On Sunday, 8 December 2019 04:11:02 UTC-6, e...@g...com wrote:
    > Apropos Zachara, wiadomo,żee zarabia na reklamach. Nazwanie go idiotą jest w
    związku z tym błędem.

    No i ja sie trzymam tego ze jak ktos glupoty wygaduje i markuje to swoja twarza to
    jest idiota.
    Bo lepiej nazwac idiota niz klamca lub manipulantem.

    To co proponujesz? Platny ...........
    Wpisz w pole kropkowane odpowiedni przymiotnik.

  • 30. Data: 2019-12-09 15:57:51
    Od: s...@g...com

    On Sunday, 8 December 2019 04:56:04 UTC-6, Adam Sz. wrote:
> [...]
    kumulatywnie na pare lat wprzod tak coby nawet biedny maliniak odkladajac 200pln
    miesiecznie mogl w zabawie wziasc udzial.

    > Przecież tak właśnie jest, panie ignorancie :D
    >
    > https://columbusenergy.pl/2019/01/04/od-2019-roku-mo
    zesz-odliczyc-koszt-instalacji-fotowoltaicznej-od-po
    datku/

    O to dobra zmiana. Dziekuje za info.