  • 11. Data: 2013-05-06 17:29:47
    Temat: Re: Panele podłogowe w wątpliwych miejscach
    Od: "Robert" <a...@p...jak.trzeba>

    "forestdumb" napisał:

    > panel jest twardy i trudno porysowac, deska ulegnie pod obcacami, pazurami
    > zwierzat etc szybko...

    Ino w pytaniu nie chodzi o wykazywanie wyższości Świąt Wielkiejnocy nad
    Świętami Bożego Narodzenia.
    Poprosiłem, żeby odpuścić temat "panel czy deska".

    Z góry dzięki za (p)odpowiedzi _na_pytania_.
    Pozdrawiam
    Robert

  • 12. Data: 2013-05-06 17:31:16
    Od: "Robert" <a...@p...jak.trzeba>

  • 13. Data: 2013-05-06 17:40:33
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam wrote:

    > [...]
    >
    > Nastepny zboczeniec ;) A czym sie rozni polakierowany parkiet/deska
    > od panela? Ma dokladnie to samo na wierzchu (lakier). Odkad sie
    > zdoktoryzowalem w zakresie deski (robilem schody drewniane) to teraz
    > mnie jeszcze wiekszy smiech ogarnia jak czytam ze deska na podlodze
    > lepsza od panela bo panel sztuczny, a deska naturalna. Naturalna to
    > moze byc jak ja zaolejujesz, a ile osob olejuje? Wszyscy wala
    > sztuczny lakier i tyle to ma z natura wspolnego co nic :D
    > pozdr.

    do pierwszego poważniejszego uszkodzenia :)

    w drewnie masz szramkę w drewnie. możesz ją zaszlifować i przelakierować

    w panelu masz dziurę i wyłązi gówno

  • 14. Data: 2013-05-06 18:21:11
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 maja 2013 17:40:33 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > w drewnie masz szramk� w drewnie. mo�esz j� zaszlifowa� i przelakierowa�
    > w panelu masz dziur� i wy��zi g�wno

    Schody (z twardego jesionu) mam 3 tygodnie i juz mam dziure - spadlo mi jedno
    metalowe mocowanie bariery i zrobilo sie wglebienie na ~2mm - w zyciu tego nie
    wyszlifujesz tak zeby nie bylo to widoczne :) Pozostaje zyc - mi to nie przeszkadza,
    tym niemniej na 3 tygodnie uzywania juz widze ze deska na podlodze u mnie wygladalaby
    teraz jak mielonka - na panele spadaly mi znacznie ciezsze rzeczy w najrozniejszy
    sposob i wielokrotnie wiecej razy i nie ma ani jednego sladu... :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2013-05-06 20:47:08
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2013-05-06 16:57, Adam pisze:
    > Te Twoje AC4 to chyba bylo cos na wzor CE (China Export :D Panele tez trzeba kupic
    porzadne, a nie najtanszy badziew z marketu :)

    Problem w tym , że ten sam produkt AC3 w sklepie potrafi mieć AC4 w
    markecie.
    Druga sprawa to producent.

    --
    Irokez

  • 16. Data: 2013-05-06 20:58:04
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2013-05-05 23:01, Robert pisze:
    > Witam
    >
    > Kolejne pytania :-)
    >
    > 1. Stosowaliście panele podłogowe w kuchni? Czy jednak płytka niemal
    > "obowiązkowa"? Czy jeśli już zdecydowałbym się na panele, to pomimo
    > łączenia "na klik" należałoby zastosować jakieś spoiwo/uszczelniacz?

    Mam w mieszkaniu położone Krono Original castello XL stoneline.
    Przeżyły potop po zalaniu wodą (stały kilka godzin) i nic im nie jest.
    Nic nie uszczelniałem, one same z siebie coś już mają (są zielone
    łączenia, nie pamiętam koloru po cięciu).

    --
    Irokez

  • 17. Data: 2013-05-06 21:27:44
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    ps.com...
    W dniu poniedziałek, 6 maja 2013 15:16:28 UTC+2 użytkownik uzytkownik
    napisał:

    > Te Twoje AC4 to chyba bylo cos na wzor CE (China Export :D
    > Panele tez trzeba kupic porzadne, a nie najtanszy badziew z marketu :)

    Wydawały się porządne i nie był to najtańszy badziew. Firma niemiecka,
    produkcja EU.
    Tak więc nie żadne China Export.

    Na piętrze mam na prawie całej powierzchni (prócz łazienki), włącznie z
    korytarzem parkiety, a na parterze położyłem panele z braku czasu na
    pier.... się w obróbkę i malowanie drewna. Teraz żałuję, bo ze 2-3 lata
    będą musiały być użytkowane, jak już pokoje zostały zagracone.

  • 18. Data: 2013-05-06 22:32:44
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2013-05-06 18:21, Adam pisze:

> [...]
    sposob i wielokrotnie wiecej razy i nie ma ani jednego sladu... :)

    Z tego co opowiadali mi fachowcy od podłóg, lakier na panelu jest
    twardszy i bardziej odporny na uszkodzenia, bo jest utwardzany nie tylko
    chemicznie, ale też światłem. Nie wiem ile w tym prawdy, ale brzmi to
    dość logicznie.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 19. Data: 2013-05-06 22:54:07
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 maja 2013 22:32:44 UTC+2 użytkownik wolim napisał:

> [...]
    > twardszy i bardziej odporny na uszkodzenia, bo jest utwardzany nie tylko
    > chemicznie, ale też światłem. Nie wiem ile w tym prawdy, ale brzmi to

    No moim zdaniem logiczne - pozatym na pewno producent w fabryce na tasmie zrobi to
    lepiej niz jakis fachman na budowie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 20. Data: 2013-05-06 23:33:12
    Od: BartekK <s...@d...org>

> [...]
    > "obowiązkowa"? Czy jeśli już zdecydowałbym się na panele, to pomimo
    > łączenia "na klik" należałoby zastosować jakieś spoiwo/uszczelniacz?
    Owszem, krono, trzyma się dzielnie chyba 7 rok u mnie w kuchni, pomimo
    braku jakiegokolwiek środka do uszczenienia/klejenia - po prostu
    położone panele, jakieś z promocji za ~35zł klasa 4 twardości. Myte
    często mopem z wodą, zwykły płyn do podłóg (żadne tam specjalne do
    paneli itp), koty biegają z pazurami po tym, rozlewają wodę z miski..
    nic się nie dzieje, łączenia nie puchną.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173